اخبار داغ

روحانی به خواسته مردم تمکین کند نه اصلاح‌طلبان

روحانی به خواسته مردم تمکین کند نه اصلاح‌طلبان
دو تن از مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب در گفت‌وگوهای جداگانه درباره رئیس‌جمهور و نحوه تعامل اصلاح‌طلبان با روحانی سخن گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق در گفتگو با آریا در تحلیل خود از نقدهای اخیر آقای عارف از دولت آقای روحانی، گفت: آقای عارف معتقد است که حامی دولت هستیم. دولت با توجه به شرایطی که در مجلس گذشته داشت، وزرایی که انتخاب کرد، وزرایی بود که می توانستند از مجلس نهم رای بگیرند؛ علیرغم آنکه چند وزیر ایشان رای نیاورد ، رئیس جمهور دوباره مجبور شد وزیر سوم و چهارم معرفی کند. آقای عارف معتقد است الان که شرایط تغییر کرده، وزرای درجه یک که رای نیاورده بودند، به مجلس جدید معرفی شوند و رای بگیرند. کابینه دولت روحانی هم به گونه ای است که در بخشی از حوزه ها همراه دولت نیست و مدیران میانی، مدیران منصوب دولت قبل هستند که دل در گرو آن دولت دارند. منصوب بودن آن دولت بلا اشکال است اما دل در گرو آن دولت داشتن، محل مناقشه است. دکتر عارف معتقد است با شرایطی که مهیا شده دولت یک نوسازی در کابینه خود کند و کابینه مطلوب خود را بچیند تا منویات و شعارهای دولت را عملیاتی کنند. بیشتر اظهارات دکتر عارف ناظر بر این است. اشکالی که شاید در تفکر دولت است، این است که خود را در یکسال دیگر ارزیابی می کند. اعتقادم بر این است که دولت از الان خود را پنج ساله ببیند و برای یک دولت پنج ساله برنامه ریزی کند و مطابق با آن در کابینه، برنامه ها  و اهداف خود تغییر ایجاد کند. اگر این نگاه در دولت حاکم شود، حتما شاهد تغییراتی در دولت خواهیم بود.
مدیر مسئول روزنامه شرق در خصوص احتمال تغییر رئیس و هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری انتخابات اصلاح طلبان در آستانه انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای عالی اصلاح طلبان که انتخاب شد، ویژه مجلس بود. طبیعتا برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، این شورا نیاز به یک بازسازی و ورود چهره های جدید دارد. آقای عارف در همین راستا معتقد بودند که این اتفاق باید صورت بگیرد و یک خون تازه ای در شورای عالی جریان پیدا کند تا بتواند با قدرت و انگیزه بیشتری برنامه های مربوط به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پیش ببرد.
رحمانیان در خصوص دیدار آقای عارف با روحانی در پاستور علیرغم انتقاد وی از دولت، گفت: این دیدارها کاملا طبیعی است. دکتر عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 رقیب دکتر روحانی بودند و به نفع ایشان کنار رفتند و پس از آن دیدارهایی را داشتند. الان هم به عنوان چهره ای که رئیس فراکسیون امید و نماینده مجلس است و یک چهره رسانه ای ومطبوعاتی محسوب می شود، با دکتر روحانی دیدار داشته است و این دیدار غیر طبیعی نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور به درخواست اصلاح طلبان برای تغییر کابینه پاسخ مثبت خواهد داد؟، گفت: اگر دکتر روحانی بخواهد شعارهایی که مطرح کرده اند، عملیاتی شود نیاز به یک کابینه چابک دارد. چرا که بخشی از کابینه با شعارها و منویات ایشان چندان همراه نیست. آقای روحانی از همه اعضای کابینه جلوتر است باید وزرایی انتخاب شوند که بتوانند همفاز ایشان جلو بروند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,

* مدیر مسئول آفتاب یزد: روحانی به خواسته مردم تمکین کند نه خواسته اصلاح‌طلبان

, * مدیر مسئول آفتاب یزد: روحانی به خواسته مردم تمکین کند نه خواسته اصلاح‌طلبان,

همچنین منصور مظفری، مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد، در گفتگو با این خبرگزاری در تحلیل خود از نقدهای اخیر آقای عارف از دولت آقای روحانی، گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در پای صندوق های رای نسبت به اصلاح طلبان اقبال نشان دادند و دکتر عارف هم به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان رای قابل توجهی به همراه داشت، اما بنا به مصلحت هایی و برای ایجاد وحدت بیشتر و فضای بهتر و برای آنکه مردم به خواسته خود که اصلاح امور است، دست پیدا کنند، ایشان با جوانمردی انصراف دادند و با انصراف خود موجب شدند دکتر روحانی رئیس جمهور شوند. قطعا دکتر عارف در این چند سال با خواسته مردم حرکت کرد و پس از کناره گیری هر چند سمت اجرایی نداشت، اما هیچگاه از خواسته اصلی مردم که اصلاح امور و تغییرات در دستگاه اجرایی بود، غافل نماند و رابطه خود را کماکان با مردم حفظ کرد. در انتخابات مجلس سال 94 مردم به لیست امید که ایشان سرلیست آن بودند، اقبال بسیار خوبی نشان دادند و با توجه به خواسته های خود و اطمینان به اصلاح طلبان به لیست امید رای دادند و دکتر عارف به عنوان نماینده مردم و یک سیاستمدار با اخلاق قطعا خواسته مردم را دنبال کرده است. ایشان در جلسات خصوصی با تاکید بر این مورد که تغییرات باید در سیستم اجرایی داده شود و با توجه به این نکته که کارشکنی هایی که گاها در سیستم اجرایی صورت می گیرد و موجب می شود نارضایتی هایی برای مردم ایجاد کند، خواستار تغییر و اصلاح بودند که شاید مورد توجه واقع نشده و دکتر عارف به صورت علنی این موضوع را مطرح کردند و ما می دانیم که حتی طرح استیضاح وزیر رفاه و همچنین استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جهت اصلاح روند اجرایی کشور و رضایت بیشتر مردم  است چون بیشترین حجم ارتباط مردم با این دو وزارتخانه است. تمام خانواده ها با آموزش و پرورش درگیر هستند و 80 درصد خانواده ها هم با سازمان تامین اجتماعی و سازمان رفاه و کار و امور اجتماعی درگیر هستند. این دو وزارتخانه ای است که لیست امید به دنبال استیضاح آن بود و خواهان تغییر برای جلب رضایت مردم است. نمایندگان مجلس از دولت خواستند که خود تغییرات را اعمال کند اما وقتی دولت این تصمیم را ندارد و اهمال کاری صورت می گیرد، نمایندگان خود دست به کار می شوند تا خواسته به حق مردم را دنبال کنند. آقای عارف به عنوان سیاستمدار با اخلاق هیچگاه قصد تقابل با دولت ندارد و همیشه از دولت حمایت می کند. بعنوان مثال خبرنگاری که از ایشان سوال می کند که آیا گلایه ای از دولت دارید؟ وی حتی لفظ گلایه را هم نمی پسندد و می گوید گلایه از دولت نداریم اما خواسته های به حق مردم را داریم. مردم از دکتر عارف انتظار دارند و ایشان می خواهد خواسته های مردم را اعمال کنند.
مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در خصوص احتمال تغییر رئیس و هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری انتخابات اصلاح طلبان در آستانه انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این تغییرات ریاست شورای عالی اصلاح طلبان به صورت دوره ای انجام می شود و اینگونه نیست که اگر دکتر عارف رئیس این دوره بودند، رئیس مادام العمر باشند. قطعا هیات رئیسه به صورت دوره ای تغییر خواهد کرد. دکتر عارف هم سیاست تغییر دوره ای را دنبال می کنند و می خواهند افرادی دیگر بیایند و مدیریت کنند تا روند کار بهتر صورت بگیرد. با توجه به اینکه ایشان هم بحث مجلس وهم بحث دانشگاه را دارند این اعتقاد را دارند حالا که نماینده مجلس هستند، بهتر می توانند موضوع را پیگیری کنند و ایشان می خواهند که در مجلس بیشتر فعال باشند.
مظفری در خصوص دیدار آقای عارف با روحانی در پاستور علیرغم انتقاد وی از دولت، گفت: دکتر روحانی باید به خواسته مردم تمکین کنند نه خواسته اصلاح طلبان. البته خواسته مردم خواسته اصلاح طلبان است و خواسته اصلاح طلبان خواسته اکثریت مردم است. دکتر روحانی قطعا باید به نظر مردم تمکین کند و چنین اعتقادی را هم دارند هرچند عده ای اطراف دکتر روحانی هستند و نمی خواهند نظر مردم را بشنوند که این بحث جداگانه ای است. این دیدار در همین راستا صورت گرفته است.

,
,
,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه