اخبار داغ

بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه کره شمالی

بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه کره شمالی
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شورای امنیت بیانیه ای شدیداللحن علیه تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای امنیت در این بیانیه تهدید کرد: «به دقت اوضاع را زیر نظر خواهد داشت و اقدامات مهم دیگری را در صورت لزوم اتخاذ خواهد کرد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شورای امنیت در این بیانیه با بیان اینکه «این پرتاب نقض شدید تعهدات بین‌المللی کره شمالی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است» از کره شمالی خواست «از هرگونه اقدام دیگر، از جمله آزمایش هسته‌ ای که تخطی از قطعنامه‌ های مربوطه شورای امنیت است خودداری کند و به تعهدات خود در این قطعنامه‌ها پایبند بماند.»

,

این بیانیه از همه طرفهای درگیر در شبه جزیره کره خواست برای کاهش تنش‌ها فعالیت کنند.

,

این بیانیه به اتفاق آرا تصویب شد و حتی چین، متحد کره شمالی نیز آن را امضا کرد.

,

روز دوشنبه کره شمالی در تازه ترین اقدام موشکی خود ، سه موشک بالستیک دیگر از سواحل شرقی خود پرتاب کرد. این موشک‌ها در دریای ژاپن فرود آمدند.  
این اقدام با واکنش شدید کشورهای منطقه همراه شد.

,
,

وزارت دفاع کره جنوبی این اقدام را نقض مستقیم قطعنامه های شورای امنیت و تلاش برای نشان دادن قدرت هسته ای و بالستیک خود در جریان نشست سران گروه بیست عنوان کرد.
پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی نیز روز دوشنبه در دیدار با شی جینپینگ همتای چینی خود اعلام کرد: چهارمین آزمایش هسته ای و  آزمایش های موشکی کره شمالی، چالشی برای روابط میان سئول و پکن به شمار می رود.

,
,

وزارت دفاع ژاپن نیز شلیک این موشک ها تهدیدی خطرناک برای امنیت ملی ژاپن توصیف و به شدت ابراز نگرانی کرد.   
پرتاب این موشکها تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که رهبران  کره جنوبی و چین،‌ اصلی ترین متحد دیپلماتیک کره شمالی، در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در هانگجوی چین دیدار و گفتگو کردند.

,
,

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز روز دوشنبه در دیدار با پارک گئون های در حاشیه اجلاس سران گروه بیست بر سر همکاری نزدیک دو کشور در زمینه تازه ترین دور از آزمایش موشکهای بالستیک کره شمالی توافق کرد.  
دولت ژاپن با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد آبه و پارک در این نشست همکاری همه جانبه توکیو و سئول را در این زمینه مورد تاکید قرار دادند.   

,
,

یک سخنگوی دولت ژاپن گفت آبه همچنین در گفتگو با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به وی گفت: آزمایش موشکی کره شمالی غیرقابل بخشش است.   
 

,
,

 

,

 

,

منبع:شبکه خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه