اخبار داغ

انتقاد مطبوعات انگلیس از حکم قضایی"مبلّغ تنفر"

انتقاد مطبوعات انگلیس از حکم قضایی"مبلّغ تنفر"
روزنامه‌های تایمز و دیلی تلگراف چاپ انگلیس، از حکم سبک دادگاه علیه "انجم چودری" انتقاد کرده و نوشتند که "مبلّغ تنفر در طول دو سال آینده آزاد خواهد شد".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادگاهی در انگلیس چودری را به اتهام تبلیغ برای گروههای تروریستی به پنج سال و نیم زندان محکوم کرد.
روزنامه تایمز نوشت: احتمال دارد چودری که دادگاه را به رسمیت نشناخته است، قبل از پایان سال 2018 میلادی آزاد شود زیرا درمورد مسائل مربوط به تروریسم یا طراحی عملیات تروریستی محاکمه نشده است.
این روزنامه به نقل از مسؤولان امنیتی نوشت: چودری مستحق مجازات کامل است زیرا نه فقط مبلّغ تنفر بوده بلکه دیگران را برای پیوستن به گروههای "تروریستی" تحریک کرده، و حتی خود شخصا با تعدادی از توطئه‌ها و عملیات ترور در ارتباط بوده است.
تایمز به نقل از وکیل مدافع چودری خاطرنشان کرد: این فرد ممکن است مدت حبس خود یا بخشی از آن را براساس قانون جدید در زندان انفرادی بگذراند، زیرا این قانون بر جدا کردن مبلغان افراطی از سایر زندانیان به هدف مبارزه با گسترش افراط گرایی تاکید می‌کند.
روزنامه دیلی تلگراف نیز با انتشار تصویری از چودری، نوشت: عاقلانه نیست که چودری به جای مجازات کامل یعنی به مدت 10 سال، ‌فقط به پنج سال و نیم زندان محکوم شود.
این روزنامه خاطرنشان کرد: محاکمۀ به گونه‌ای پایان یافت که انگار چودری در نهایت امر پیروز شده است؛ چودری در لحظه قرائت حکم و ورود قضات، به احترام عدالت از جای خود بلند نشد و این دلیل دیگری بر مخالفت وی با ارزش‌های جامعه انگیس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

منبع:العالم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه