اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دریافت وام هایی 45 برابر حقوق مدیران، ظالمانه و خیانت در امانت است

دریافت وام هایی  45 برابر حقوق مدیران، ظالمانه و خیانت در امانت است
یک کارشناس اقتصادی گفت: گاهی مدیر عامل می تواند تا 45 برابر حقوقش وام قرض الحسنه و یا باسود یک یا 2 درصد بگیرد، و در رده های پایین تر گاهی به 15 برابر حقوق هم می رسد ولی حداقل آن از 45 برابر برای مدیر عامل بانک شروع می شود که این سازوکاری ظالمانه و خیانت در امانت است و باید همچین چیزی لغو شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبد المجیدشیخی، کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با"آرمان کرمان" گفت:در نظام بانکداری اسلامی بانک وکیل مردم وامانت دار مردم است به خصوص وجوهی که به عنوان قرض الحسنه تحویل بانک داده می شود امانت است و باید صرف قرض الحسنه نیازمندان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر دریافت تسهیلات 250 میلیون تومانی به کارمندان بانک ها عنوان کرد:  بانک از وجوهی که تحت عنوان وجوه جاری تحت اختیارش قرار می گیرد، استفاده های مختلفی می کند و در واقع این وجوه مانند امانت هایی هستند که  قبل از اینکه نظام بانکداری رایج شود، افرادی که می خواستند به سفر بروند اشیاء گران بها و نقدی خود را نزد افراد امین می سپردند که هم اکنون این کار به عهده بانک ها است. 

,

این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: این وجوه در اختیار بانک به عنوان امانت قرار داده می شود که متاسفانه در وضعیت اجرایی فعلی نظام بانکی سازوکار ظالمانه ای را  تنظیم کرده اند که در قانون هم چنین چیزی وجود ندارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: گاهی مدیر عامل می تواند تا 45 برابر حقوقش وام قرض الحسنه و یا باسود یک یا 2 درصد بگیرد، و در رده های پایین تر گاهی به 15 برابر حقوق هم می رسد ولی حداقل آن از 45 برابر برای مدیر عامل بانک شروع می شود که این سازوکاری ظالمانه و خیانت در امانت است و باید همچین چیزی لغو شود.

,

شیخی همچنین اذعان کرد: بانک ها می توانند از دارایی و مایملک خودشان به کارمندان نیازمندشان بپردازند ولی حق ندارند از منابع قرض الحسنه و یا از منابع جاری این چنین هزینه کنند  در صورتی که زمانی نیازمندان مراجعه میکنند به عذاب دچار شده و از درخواست وام قرض الحسنه پشیمان می شوند که این در واقع دافعه بزرگی برای بانکداری در کشور ما شده است.

,

این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: این موضوع مردم را به غلط از نظام بانکداری اسلامی منزجر می کند در صورتی که این مشکل از قانون عملیات بانکی بدون ربا نیست بلکه ناشی از عملکرد بد نظام بانکی است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان تاکید کرد: متاسفانه عمل ما عمل نامناسبی است وگرنه دستور شعائر مقدس چیز دیگری است وخداوندبر مقام عدالت و عرش ایستاده است وظلم نمی کند و در  دستورات شرعی هیچ شکی وجودندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه