اخبار داغ

ممنوعیت پرچم‌ مذهبی در جمهوری آذربایجان

ممنوعیت پرچم‌ مذهبی در جمهوری آذربایجان
در آستانه ماه محرم، مقامات جمهوری آذربایجان از تشدید محدودیت های تبلیغ اسلام و ممنوعیت نصب پرچم های مذهبی و تبلیغ دین در اماکن عمومی در این جمهوری خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری «آپا» نوشت: مجلس ملی جمهوری آذربایجان اعلام کرد قانون ممنوعیت نصب پرچم های دینی و تبلیغات مذهبی در خارج از عبادتگاه ها و اماکن عمومی در این کشور در نشست آتی این مجلس تصویب خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
براساس قوانین جدید در جمهوری آذربایجان، نوشتن پیام های دینی و نصب نمادهای مذهبی در مجامع عمومی و نیز نصب پرچم های دینی در خارج از مساجد و اماکن دینی ممنوع خواهد شد.
, براساس قوانین جدید در جمهوری آذربایجان، نوشتن پیام های دینی و نصب نمادهای مذهبی در مجامع عمومی و نیز نصب پرچم های دینی در خارج از مساجد و اماکن دینی ممنوع خواهد شد. ,
 
,
شهروندان جمهوری آذربایجان در صورت نقض این قانون، از دو هزار تا دوهزار و پانصد منات و  کارکنان دولت از هشت هزار تا نه هزار منات و اشخاص حقوقی نیز از 20 هزار تا 25 هزار منات جریمه خواهند شد.
,
 
,
افراد خارجی و کسانی که دارای تابعیت جمهوری آذربایجان نیستند، در صورت نقض این مقررات ، بین دو هزار تا دو هزار و پانصد منات جریمه و  با طی کردن روال اداری از جمهوری آذربایجان اخراج خواهند شد.
,
 
,
مجلس ملی جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد تغییراتی در قانون کیفری جمهوری آذربایجان ایجاد خواهد شد که براساس آن، کسانی که برای تغییر نظام سیاسی لائیک این کشور و به دست گرفتن حاکمیت براساس «تعصبات دینی » اقدام کنند ، مجازات های سنگین از جمله مجازات حبس ابد درنظر گرفته خواهد شد.
,
 
,
اعلام این ممنوعیت های جدید برای فعالیت های مذهبی در جمهوری آذربایجان در  کمتر از یک ماه مانده به ایام ماه محرم، موجب ناراحتی مردم این کشور شده است.
, اعلام این ممنوعیت های جدید برای فعالیت های مذهبی در جمهوری آذربایجان در  کمتر از یک ماه مانده به ایام ماه محرم، موجب ناراحتی مردم این کشور شده است. ,
 
,
بسیاری از ناظران آگاه در جمهوری آذربایجان تاکید دارند که هدف از اعلام این ممنوعیت ها، جلوگیری از تجمع عظیم عاشورایی در حرم بی بی رحیمه (س)، خواهر گرانقدر امام رضا(ع) در نارداران و حرکت مشابه در باکو ،گنجه و لنکران  می باشد.
,
 
,
در سال گذشته، در پی تجمع عظیم عاشورایی نارداران، مراسم عزاداری که در آستانه اربعین سال قبل در منزل ابوالفضل بنیادوف، یکی از ساکنان نارداران و با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان برگزار شده بود، مورد حمله نیروهای امنیتی و پلیس باکو قرار گرفت که منجر به شهادت پنج تن از نمازگزاران در این مراسم و دستگیری حجت الاسلام طالع باقرزاده به همراه چهارتن از عزاداران شد.
, در سال گذشته، در پی تجمع عظیم عاشورایی نارداران، مراسم عزاداری که در آستانه اربعین سال قبل در منزل ابوالفضل بنیادوف، یکی از ساکنان نارداران و با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان برگزار شده بود، مورد حمله نیروهای امنیتی و پلیس باکو قرار گرفت که منجر به شهادت پنج تن از نمازگزاران در این مراسم و دستگیری حجت الاسلام طالع باقرزاده به همراه چهارتن از عزاداران شد. ,
 
,
نصب پرچم‌های مذهبی هم در جمهوری آذربایجان ممنوع شد
,
نصب پرچم‌های مذهبی هم در جمهوری آذربایجان ممنوع شد
, نصب پرچم‌های مذهبی هم در جمهوری آذربایجان ممنوع شد,
 
,
نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین در جریان این حمله، دو نیروی عادی پلیس را که بخاطر رعایت آداب شیعی مورد غضب دستگاه امنیتی بودند، به همراه نمازگزاران ناردارانی  از پشت هدف قرار داده و کشتند.
,
 
,
در پی این واقعه، بیش از ده هزار نیروی امنیتی و قشون داخلی وزارت کشور جمهوری آذربایجان در روز اول دسامبر 2016 به نارداران حمله و دستکم هفتاد تن از ناردارانی ها را  دستگیر کردند.
,
 
,
در جریان این عملیات، نیروهای امنیتی تمامی نمادها و پرچم های شیعی از جمله پرچم های «یا حسین»، «یا علی» ، «یا ابوالفضل» و سایر پرچم ها را از دیوارهای منازل و معابر نارداران و پشت بام حرم بی بی رحیمه (س) جمع آوری و پاره  کردند. همچنین، تمامی مساجد و  حوزه دینی صاحب الزمان (عج) در نارداران تعطیل و بنای این حوزه نیز به بهانه تعریض خیابان تخریب شد.
,
 
,
 
,
 
,
منبع:مشرق
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه