اخبار داغ

معرفی کتاب؛

"فرمان یازدهم" رمانیزه‌ای از اصل نبوت و تحریف ادیان آسمانی

"فرمان یازدهم" رمانیزه‌ای از اصل نبوت و تحریف ادیان آسمانی
فرمان یازدهم نوشته‌ی زهره عارفی، یکی از جدی‌ترین رمان‌ها در حوزه اندیشه دینی و ادیانی در زبان فارسی است، که اصل متعالی نبوت را به صورت ریشه‌ای رمانیزه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آناج، از دیدگاه علمای اسلام ادیان به دو قسم آسمانی و غیر آسمانی تقسیم می‌شود و فرق این دو در آن است که ادیان آسمانی توسط پیامبران الهی از سوی خداوند و برای هدایت مردم زمان خود، فرستاده شده‌اند، ولی ادیان غیر آسمانی، آیین‌‌هایی هستند که ریشه الهی نداشته و دست ساز مدعیان دروغین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

با توجه به مقدمه فوق معلوم می‌شود که بحث از تحریف ادیان غیر آسمانی سالبه به انتفاء موضوع بوده و جایگاهی ندارد، زیرا تحریف یعنی تغییر دادن چیزی از حالت خودش و کج و مایل کردن آن و ادیان غیر آسمانی از اول کج و ناراست بوده‌اند و نمی‌توان ادعا کرد که اول الهی و صحیح بودند و بعداً تحریف شده‌اند امّا بحث تحریف در ادیان آسمانی بحثی جدّی بوده و محتاج به بررسی دقیق است چون از دیدگاه اسلام ادیان آسمانی هم مانند یهودیت و مسیحیت همگی ریشه‌ای واحد و الهی داشته‌اند که در طول زمان توسط برخی افراد گمراه از مسیر اصلی منحرف شده و از راستی به کجی گرویده است.

,

ضرورت آگاهی از امر به خصوص جهت ابطال شبهه‌هایی که به منظور تخریب تفکر سلامی طرح و ترویج می‌شوند، از اهمیت بسزایی برخوردار است اما در پاسخ به ابهامات این حوزه نیز مثل خیلی از موضوعات دیگر، کمتر به سراغ بیان‌ها متفاوت چون رمان رفته‌ایم.

,

 فرمان یازدهم نوشته زهره عارفی، رمان جذاب و تأمل برانگیزی در حوزه ادیان آسمانی است. نویسنده در این اثر با تلفیق تخیل، تاریخ و اندیشه‌های دینی، داستانی خلاقانه‌ای روایت می‌کند تا این نکته را بگوید که یکی از فرمان‌های مهم حضرت موسی تحریف شده مورد غفلت قرار گرفته است؛ فرمان مهم بشارت به بعثت و پیامبری حضرت محمد (ص).

,

بنابراین عارفی در این روایت یکی از اساسی‌ترین فرمان‌های حضرت موسی «10+1»گانه  را احیا می‌کند و ادیان یهود، مسیح و اسلام را بهم گره می‌زند و توالی، پیوستگی و همبستگی تاریخی و کلامی آن‌ها را آفتابی می‌کند بدون این‌که تعرض و یا بی‌حرمتی به پیروان حقیقی یکی از این‌ها کرده باشد.

,

فرمان یازدهم یکی از جدی‌ترین رمان‌ها در حوزه  اندیشه دینی و ادیانی در زبان فارسی است، که اصل متعالی نبوت را به صورت ریشه‌ای رمانیزه کرده است. از این حیث این اثر را مؤمنانه و حتی متکلمانه می‌دانیم که می تواند باب جدیدی را به روی علاقه مندان باز کند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه