اخبار داغ

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی استان کردستان:

وعده وعیدها برای جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی عملی نشده است

وعده وعیدها برای جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی عملی نشده است
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی استان کردستان گفت: مدت هاست از فعالیت تنها کشتارگاه صنعتی استان می‌گذرد اما این واحد با معضل بزرگ کشتارگاه های سنتی در شهرستان های استان کردستان مواجه است که باعث شده است این کشتارگاه صنعتی فقط از 40 درصد ظرفیتش بتواند استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آزاد سعیدی در گفتگو با کار ایرانی مطرح کرد: کشتارگاه‌های سنتی یکی از مشکلات مشترک اغلب شهرهای کشور است و اگر چه سابقه تلاش‌ برای تعطیلی آنها نزدیک به یک دهه برمی گردد، اما هنوز کشتارگاه‌های سنتی زیادی در شهرها مشغول ذبح دام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,


وی افزود: این در حالی است که مسئولان جهاد کشاورزی مدام ابراز می کنند مهمترین اولویت در بخش کشتارگاه های دام  تجمیع کشتارگاه های سنتی و جایگزینی آن با کشتارگاه های صنعتی است در حالی که هنوز این شعار عملی نشده است.

,
,


سعیدی با اشاره به مشکلات نبود فرهنگ سازی در رابطه با کشتارگاه های صنعتی اظهار کرد: هزینه های بسته بندی و نیز بهای بالاترآن نسبت به گوشت، عدم اطمینان از کیفیت و کمیت آن، عدم دسترسی آسان به گوشت بسته بندی، عدم عرضه دراوزان دلخواه مصرف کننده، عدم تطابق نمای ظاهر با کیفیت واقعی محصول، عدم اطمینان به تاریخ مصرف درج شده و نیز عدم امکان شرایط مناسب نگهداری گوشت قرمز و سفید در فروشگاههای کوچک از جمله دلایل عدم استقبال گسترده مردم از استفاده گوشت بسته بندی است.

,
,


وی با اشاره به هزینه بالای احداث کشتارگاه های صنعتی و مشکلات صاحبان این واحدها عنوان کرد: هزینه کشتار سنتی در حال حاضر به مراتب نازل تر نسبت به کشتار در یک واحد کشتارگاه صنعتی است و انگیزه مادی باعث عدم استقبال بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری دراین صنعت شده، ضمن اینکه عدم وجود تشکل منسجم در بخش کشتارگاه دام از دیگر مشکلات صنایع کشتارگاهی به شمار می آید.

,
,


این مدیر عامل با اشاره به کیفیت بالای کشتارگاه صنعتی استان کردستان و مورد تشویق قرار گرفتن این واحد از نهادهای مختلف و کشورهای خارجی تصریح کرد: با شروع به کار کشتارگاه‌ صنعتی دام سیاست‌های بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی به طور کامل اجرا و شهروندان می‌توانند محصولات مورد نظر را به‌صورت کاملا بهداشتی با شناسنامه (مشخصات کامل محصول) تهیه کنند.

,
,


سعیدی با تاکید بر اهمیت بالای بهداشت و سلامت مصرف کننده اضافه کرد: ادامه فعالیت کشتارگاه سنتی با وضعیت موجود سلامتی شهروندان و مصرف‌کنندگان گوشت قرمز این شهر را تهدید و ادامه کار این واحد در شرایط فعلی پذیرفته نیست.

,
,


آزاد سعیدی اشاره کرد: اگر کشتارگاه دام کردستان با تمام ظرفیت خود فعال شود و از فعالیت‌های جنبی که برای آن تعریف شده بهره برد، بسیاری از مشکلات این واحد حل خواهد شد.
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه