اخبار داغ

پناه به ارتفاعات تنها راه فرار از گرمای ۴۵ درجه در هرمزگان

پناه به ارتفاعات تنها راه فرار از گرمای ۴۵ درجه در هرمزگان
بسیار از مردم غرب هرمزگان برای فرار از گرمای شدید هوا در فصل تابستان اوقات فراغت خود را در اتفاعات که از آب و هوای نیمه خنکی برخوردار است می‌گذرانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز ارتفاعات هرمزگان در فصل تابستان میزبان هزاران گردشگری است که به دنبال آب و هوای معتدل هستند و فرصت مسافرت به مناطق دیگر کشور را ندارند. قرار گرفتن رشته‌ کوه‌های زاگرس در بخشی از هرمزگان باعث شده بسیاری از شهرستان‌های مرکزی و غربی هرمزگان از قله‌های نسبتاً قابل قبولی برخوردار باشد تا جایی که ارتفاعات کوه «گنو» و «انوه» در فصل زمستان بیشتر بارش‌ها به صورت برف می‌باشد و دیگر قله‌ها و ارتفاعات از خنکی قابل قبولی حتی در فصل تابستان نیز برخوردار هستند. غربی‌ترین نقطه هرمزگان یعنی پارسیان با بهره‌مندی از ارتفاعاتی به نام «سرکوه شنبه» شبها میزبان گردشگرانی از استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر است تا در کنار نسیم خنک طبیعی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری منطقه نیز استفاده کنند. این ارتفاعات در منطقه‌ای بین شهرستان پارسیان در استان هرمزگان و شهرستان‌های مهر و لامرد در استان فارس قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

تخریب بخشی از زیستگاه‌های طبیعی، قطع درختان جنگلی و آلوده کرده منابع آب عشایر از جمله مهمترین مشکلاتی است که گردشگران به وجود می‌آورند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, , , ,

, , ,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه