اخبار داغ

وجود بیش از 1200 بیمار کلیوی در همدان/دیالیزی ها در انتظار نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو مرگ مغزی

وجود بیش از 1200 بیمار کلیوی در همدان/دیالیزی ها در انتظار نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو مرگ مغزی
فرهنگ اهدای عضو از طریق مرگ مغزی مدتی است که دربین مردم نهادینه شده است که در صورت شناخت بیشتر مردم از این امر کمک موثری به بیماران از جمله بیماران دیالیزی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ فرهنگ پیوند عضو و اهدای اعضا مدتی هست که با تلاش فعالین این عرصه  در بین مردم  تا حدودی نهادینه شده است خبرنگار صبح الوند جهت کمک به این امر به بررسی وضعیت اهدای عضو در شهر همدان پرداخته است و ابتدا با بیماران دیالیزی  و در انتظار کلیه که از جمله افرادی هستند که  نیاز بیشتری  به جا افتادن این فرهنگ در بین مردم دارند شروع کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

انجمن های حمایت از بیماران کلیوی در سطح استانهای کشور تا حدودی نیاز این قشر را برآورد کرده است و به نوعی با کمک‌های خود به ارتقای سلامت آنان کمک شایانی می‌کند.

,

 

,

 این انجمن ملی از سال 1359 فعالیت خود را در تهران آغاز کرده و بر اساس توفیقاتی که داشته‌اند نمایندگی‌های آن در سایر استان‌های کشور  از جمله در همدان در سال 1369 آغاز به کرده‌اند.

,

 

,

جهت کسب اطلاعات بیشتر سری به انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان واقع در خیابان مهدیه این شهر زدم.

,

 

,

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیمار کلیوی استان همدان ، ابوالفتح میرزایی  در گفتگو با خبرنگار ما، بابیان اینکه پیشگیری از بیماری و رسیدگی به وضعیت افرادی که در حال نارسا شدن هستند در اولویت کار انجمن است گفت: ما در حد وظایف و توان در خدمت این گروه از بیماری‌های کلیوی هستیم و این انجمن حول افرادی که نارسایی مزمن کلیه و تحت درمان دیالیز و یا پیوند کلیه شدند می‌چرخد.

,

 

,

وی با اشاره به مردمی بودن این انجمن گفت: این انجمن 100 درصد مردمی است و وابسته به هیچ سازمان و یا نهاددولتی نیست و صرفاً از طرف مردم خیر خدمات‌دهی می‌شود.

,

 

,

سالانه 20 درصد به بیماران دیالیزی افزوده می شود

, سالانه 20 درصد به بیماران دیالیزی افزوده می شود,

میرزایی  اظهار کرد: بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته  سالانه بین 18 الی 20 درصد به تعداد این بیماران  در کل کشور اضافه می‌شود و در حال حاضر بالای 1200 بیمار پیوند کلیه و دیالیزی در سطح استان همدان وجود دارد که در 8 مرکز دیالیز  و یک بخش پیوند کلیه به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود و خوشبختانه در حال حاضر مشکل حادی در مجموع در ارتباط با دیالیز نداریم منتها شهرستان‌های بهار و فامنین فاقد بخش دیالیز هستند که امیدواریم در آینده این مشکل مرتفع بشود و مورد توجه مسئولین و متصدیان  مشکل این قشر در استان حل بشود.

,

 

,

وی تأکید کرد: ما به سه روش مختلف پیگیر پیوند بیماران هستیم که روش اول که خیلی مناسب و کمتر اتفاق می‌افتد پیوند از خانواده است که به دلایل مختلف توجه خوبی به این قضیه نشده است دیگری  پیوند از مرگ مغزی است که افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند و خانواده‌های آن‌ها اجازه می‌دهند از اعضای بدنشان که قسمت کلیه به ما مربوط می‌شود برای بیمار نیازمند استفاده می‌کنیم.

,

 

,

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیمار کلیوی استان همدان افزود: تقریباً فرهنگ‌سازی در این زمینه شده است و الان صدور کارت اهدای عضو مرگ مغزی هم از کارهایی است که انجام می‌دهیم و تاکنون بالغ بر 10 هزار نفر عضوگیری در این قضیه شده است که جای بسیار خوشحالی است که مردم آگاهانه دارند با موضوع برخورد می‌کنند .

,

 

,

وی ادامه داد: مورد سوم  پیوند هم که در این مرکز اتفاق می‌افتد و باید فکری برای این امر شود افرادی هستند که مراجعه برای اهدای کلیه زنده به زنده  می‌کنند.

,

 

,

30درصد پیوندهای کلیه از مرگ مغزی است

, 30درصد پیوندهای کلیه از مرگ مغزی است,

میرزایی  به بیان آماری از نحوه پیوند کلیه که در سطح استان انجام می‌شود پرداخت و اظهار کرد: 30 درصد از پیوندهای ما از مرگ مغزی و 70 درصد از فرد زنده هست که  این آمار در سال‌ها متفاوت هست.

,

 

,

, ,

وی خواستار نهادینه شدن اهدای عضو فرد مرگ مغزی شده در بین مردم شد و گفت: نکته‌ قابل توجه و با اهمیت که ممکن است در زمینه فرد مرگ مغزی به ذهن مردم برسد این است که شاید وی به زندگی برگردد در صورتی که اینطور نیست و در هیچ جای دنیا ثابت نشده که یک نفر که دچار مرگ مغزی شده باشد و تیم این را تشخیص داده باشد بتواند دوباره به زندگی برگردد .

,

 

,

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیمار کلیوی استان همدان افزود: همانطور که می دانید بعد از مرگ  اندام تجزیه می شود پس چه بهتر که این اندام را به کسی که نیازدارد اهداکنیم.

,

 

,

وی تاکید کرد: امیدواریم این طرح مرگ مغزی همگانی شود و  دیگر کسی سئوالی در مورد اهدای عضو نداشته باشد چون در آینده این جایگزین اهدای عضو  زنده به زنده خواهد شد.

,

 

,

انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیازمند کمک افراد خیر است

, انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیازمند کمک افراد خیر است,

میرزایی  با درخواست همکاری بیشتر خیرین در جهت رفع مشکلات بیماران کلیوی استان گفت: انجمن ما خیریه است و ما هیچ برآورد و منبع مالی دیگری به غیر از این‌ها نداریم و انتظار ما در این قضیه به علت بالا  رفتن هزینه ها هچون  افزایش بیمه ها، پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات پزشکی  و همچنین استفاده از نوبت شب که  به جهت زیاد شدن این بیماران از خیرین بیشتر است.

,

 

,

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیمار کلیوی استان همدان در پایان اظهار کرد: افرادی که می خواهند به انجمن کمک کنند از طروق مختلفی همچون  حضور در انجمن، پرداخت وجه نقدی، دادن صندوق هایی برای جمع آوری کمک و واریز وجه به شماره ‌حساب  0203759190008بانک ملی و 1515 بانک رسالت می توانند اقدام کنند.

,

 

,

اهدای عضو از طریق مرگ مغزی امری است علاوه بر ثواب اخروی فراوانی که برای فرد اهدا کننده عضو که دیگر در قید حیات نیست خواهد داشت از طرفی هم  وجود اندامش در بدن شخصی دیگر به نوعی باعث دلگرمی خانواده فرد اهداء کننده خواهد شد.

,

 

,

خبرنگار صبح الوند، جهت نهادینه کردن این فرهنگ از خانواده های  اهداکننده  و گیرنده عضو گزارش هایی را تهیه کرده که در آینده منتشر خواهد شد.

, صبح الوند,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه