اخبار داغ

40 پرسش کنسرتی؛

بزرگترین تفریح کار و شغل است یا کنسرت؟

بزرگترین تفریح کار و شغل است یا کنسرت؟
فعال فرهنگی خراسان جنوبی نوشت: آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حامد شبانی طی یادداشتی در خصوص موج سازی جریانی خاص پیرامون "لغو کنسرت ها" نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

 

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

پی نوشت:

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

 

انتهای پیام/م

,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

 

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

پی نوشت:

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

 

انتهای پیام/م

,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

 

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

پی نوشت:

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

 

انتهای پیام/م

,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

 

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

پی نوشت:

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

 

انتهای پیام/م

,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

 

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

پی نوشت:

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

 

انتهای پیام/م

,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

 

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

پی نوشت:

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

 

انتهای پیام/م

,

اخیراً بازی جدیدی شروع شده. بیگانه پرستان غرب گرا و معامله گران با شیطان که قایل به پیروزی شیطان در یک معامله برد-برد هستند پس از تعدد تعداد شهدای مدافع حرم خراسانی و مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس دهم که در آنها حامیان دولت شکست سختی خوردند و صد البته روی کار آمدن جریان روحانیت انقلابی در مشهد با حضور حجت الاسلام رییسی و تدبیرات عالی ایشان؛ جریان فوق الذکر به این نتیجه رسیده که باید برای فضای سیاسی و فرهنگی خراسان و خصوصاً مشهد کاری کرد.

,

آنها در  فکر طرح ریزی بودند که با طوفان اقدامات و سخنان و عملکرد انقلابی حجج اسلام “علم الهدی” و “رییسی” در مقابله با نحله های فرهنگی و اقتصادی در مشهد مواجه شدند، لذا با تمام توان جهت تضعیف جریان فوق وارد معرکه گردیده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از دست دادن امتیاز مهم آستان قدس و دانشگاه رضوی و صد البته انتصابات مهم رهبر انقلاب در باب حوزه های علمیه مشهد مقدس راه را شدیداً بر مرتجعان سیاسی بسته.

,

الحمدلله زعمای فرهنگی مشهد مقدس آهسته آهسته و گام به گام شهر را به سوی نقش مهمش در عصر حاضر و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می برند. در یکی از مهمترین این گام ها دو هفته گذشته حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنان صریح و انقلابی، انجام برخی اقدامات ضاله فرهنگی در مشهد را تقبیح کردند و مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار دادند که چرا هر برنامه توریست پرور و گردشگر پرور آنهم برنامه هایی که مورد نظر توریست های عیاش می باشد، باید در مشهد اجرا شود؟

,

ایشان به ساخت اینگونه مجموعه ها به شدت ایراد گرفتند و فرمودند: مشهد باید یک شهر زیارتی بماند، نه اینکه تبدیل به یک شهر گردشگری شود. ایشان برای مدیران، استان های فارس و اصفهان و گیلان و مازندران را پیشنهاد دادند تا کلیه اقدامات و افکار و برنامه های توریست پرورشان را آنجا اجرا کنند. ایشان همچنین یکی از این برنامه های مخرب را که با قداست حریم علی ابن موسی الرضا(ع) همخوانی نداشته، برگزاری کنسرت ها دانستند و سوال کردند آیا نمی توان حتی در جوار حریم امام هشتم هم احکام اسلام را اجرا کرد؟؟؟

,

پس از این سخنان جریان خاصی که فقط می توان آنان متجاهلان فرهنگی و سیاسی و انقلابی دانست شروع به موضع گیری کرند. درباره فرمایشات ایشان چند اتفاق افتاد، اولا تحریف سخنان ایشان، ثانیاً ایجاد واکنش های زیاد در برابر این سخن توسط فعالان اصلاح طلب و حامی دولت، ثالثاً مظلوم نمایی دولت و اطرافیان و هم عقیده ها و توهین به انقلابیون.

,

حال در این بلبشوی سیاسی و فرهنگی که خیلی ها فریاد ” وا هنرا” و ” وا فرهنگا” سر می دهند و برای فرهنگ و هنر و قانون و استقلال سیاسی حکومت ابراز نگرانی می کنند، سوالات جدی در این زمینه فکر نگارنده را مشغول کرده است که از مدافعان کنسرت و منتقدین فرمایشات امام جمعه انقلابی مشهد خواهشمند است در این زمینه پاسخ گو باشند:

,

۱- آیا بین امام زنده و حاضر و امام شهید مانند امام رضا(ع) در احاطه بر امورعالم و قداست تفاوت است؟ آیا در زمان حضور امام نازنین در مشهد و خراسان یا هر شهر دیگری اینچنین جلساتی برگزار می شده؟

,

۲- آیا با شناختی که ما از امام زمان(عج) داریم اگر ایشان اکنون حاضر بودند؛ در این کنسرت ها شرکت می کردند یا خیر؟ آیا قلب ایشان با برگزاری این جلسات رضایت دارد؟

,

۳- آیا غیر از این است که ما برای همه امورات زندگی باید حجت شرعی داشته باشیم؛ آیا برای برگزاری کنسرت و شرکت در کنسرت دلیل شرعی داریم؟

,

۴- چرا برگزار کنندگان کنسرت ها قایل به برگزاری کنسرت های تک جنسیتی نیستند؟

,

۵- نقش بنگاه ها و کارتل های اقتصادی و صاحبان منافع کلان مادی که از سخنان امام جمعه مشهد درباره مبارزه با حرکت های منافی حرمت امام هشتم(ع) آسیب های اقتصادی دیده اند در حمله به ایشان و دروغ سازی علیه این عالم بزرگوار چیست؟

,

۶-  استانداری ها و وزارت کشور برای برگزاری یک راهپیمایی و تجمع کوچک حتما تعهد می گیرد که این حرکت هیچ آسیبی به نظم عمومی و امنیت روانی و اجتماعی مردم وارد نکند، حال آیا وزارت ارشاد تعهد می کند که برگزاری کنسرت ها هیچ آسیبی به امنیت روانی شهروندان و اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد نکند؟

,

۷-  آیا اصولاً حاکمیت و دولت خود را در برابر دین مردم و اعتلا فرهنگ اسلامی مسئول می دانند؟

,

۸- آیا مسئولینی که به بهانه تفریح مردم دنبال برگزاری کنسرت ها هستند نشنیدند که مولا علی فرمودند ” بزرگترین تفریح کار است”
آیا بهتر نیست به دنبال برقراری تفریحی مانند کار و اشتغال برای جوانان باشند جای برگزاری کنسرت ها؟

,
,

۹- آیا مسئولین فعلی و حامیان برگزاری کنسرت ها از خاطرشان رفته که همین ها در دهه ۶۰ و ۷۰ چه برخوردهایی با اهالی فرهنگ و هنر می کردند؟

,

۱۰– آیا وزیر ارشاد فعلی که خود زمانی استاندار خراسان و مشهد مقدس بودند اجازه این مراسم را در آن زمان می دادند؟

,

۱۱- آیا اساساً حاکمان و سکان داران نظام اسلامی امری را مطابق میل مومنان و انقلابیون جامعه هم حاضرند بپذیرند؟

,

۱۲- آیا مومنان و انقلابیون جامعه فقط باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند و چوب دو سر طلا باشند اما مفت خوران و مستکبران جامعه فقط بر طبل قدرت بزنند و به پیش برانند؟

,

۱۳- آیا این ادعای زیادی است که بگذارید در یک شهر و فقط در یک شهر این مسئله برگزار نشود؟

,

۱۴- آیا در جمهوری اسلامی آنقدر باید دین غریب باشد که کسی جرات نکند از دین دفاع کند؟

,

۱۵- آیا آنهایی که برای جوانان مشهدی دل می سوزانند که چرا همه جوانان از نعمت کنسرت برخوردار باشند و جوانان مشهدی نباشند؛ برای سایر نداشته های جوانان مشهدی و بیرجندی و روستانشین هم نسبت به داشته های جوانان شمال تهرانی دل می سوزانند؟؟؟ خوب جوانان بسیاری از این مملکت بر خلاف جوانان عده ای از مرفهان شمال تهرانی نه کار دارند، نه پول، نه خانه و خودروی پیشرفته که بماند همان ارزانش را هم ندارند، آیا کسی برای جوانان این خطه ها نمی خواهد دل بسوزاند؟

,

۱۶- چه می شود دولت بگوید آقا کنسرت برگزار نمی کنیم اما رفاه و اشتغال می آوریم و بعد ببینید چند نفر اعتراض می کنند؟

,

۱۷-  براستی چه کسانی به کنسرت هایی آنهم با قیمت بلیط های بسیار بالا می روند؟

,

۱۸- آیا قشر فقیر و مستضعف و رو به پایین و دور از رفاه جامعه می توانند برای شنیدن یک یا دو ساعت موسیقی بلیط هایی حداقل با قیمت ۷۰ هزار تومان و حداکثری که البته حدی ندارد وجهی بپردازند؟

,

پس معلوم می شود دقیقاً کنسرت شرکت کردن و این تفریح متعلق به قشر خاصی از جامعه است که پول هاشان زیادی کرده.

,

۱۹- آیا همین هایی که برای دیدن یک کنسرت حاضرند ده ها یا صدها هزارتومان پول بپردازند به تمناهای حاج حسن روحانی برای انصراف از یارانه گوش فرا دادند؟

,

۲۰- آیا همین کنسرت خواهان همان هایی نیستند که محرم و صفر برای خرج های مردمی در راه سیدالشهدا(ع) علم دفاع از فقرا را بلند می کنند؟

,

۲۱– آیا کنسرت روندگان حاضرند پول یک سال بلیط های کنسرتشان را به فقرا بدهند؟ به در راه ماندگان و بیماران بدهند؟

,

۲۲- آیا دولت برای همه کنسرت ها ارزش قایل است یا مثلا اگر کنسرت حامد زمانی و چند خواننده ارزشی دیگر لغو شود می گوید بهتر که لغو شد؟

,

۲۳- چرا اگر یکی از شخصیت های انقلابی کشور از رهبر انقلاب بگیر تا دیگر اشخاص مانند ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و… که دلسوزی اینان برای انقلاب ثابت شده، سخنی در نقد دولت یا سخنی پیرامون یک آسیب فرهنگی و اجتماعی، یا سخنی در نقد روشنفکران جامعه بگوید به سرعت دولت و حامیان سیاسی اش از این فرصت برای ایجاد موج و دودستگی میان ملت استفاده می کنند؟

,

۲۴- به راستی دولت از اینکه مردم از نظر فرهنگی و سیاسی، مدام چند دسته شده و به سر و کله هم بزنند چه سودی می برد؟

,

۲۵- چطور دولتمردان سخنان آیت الله علم الهدی علیه دولت قبل و احمدی نژاد را تا حد امکان بزرگ می کنند و منتشر می کنند و می کردند اما نقدش به فلان حرکت انحرافی مسئولین این دولت را نمی پذیرند؟

,

۲۶- آیا باور کنیم این حجم از حملات به آیت الله علم الهدی و مومنین خراسانی و مشهدی بی ارتباط است با نتایج انتخابات در این استان ها و مغلوب شدن مطلق اصلاح طلبان و حامیان دولت در بیشتر شهرهای خراسان؛ خصوصاً مشهد؟

,

۲۷- آیا باور کنیم که این نوع حرکات دولت هیچ ربطی به انتخابات سال آینده ندارد؟

,

۲۸- آیا باور کنیم که این نحوه برخورد با کنسرت ها هیچ ارتباطی با فرافکنی و گمراه کردن افکار عمومی نسبت به فیش های حقوقی نجومی و گندهای دیگر ندارد؟

,

۲۹- چطور وقتی به مسئله حجاب می خواهد پرداخته شود دلسوزان می گویند مشکلات زیاد داریم و مسئله حجاب مسئله دست چندم است اما امروز همه توان دولتی ها روی برگزاری کنسرت در مشهد تمرکز یافته؟

,

۳۰- آیا اساساً اگر کنسرت رفتن تفریح به حساب امده و نشاط اور است؟ پس چطور ما این نشاط را در بسیاری از اهالی موسیقی نمی بینیم؟

,

۳۱- آیا کسانی که در عمرشان یک بار هم به کنسرت نرفته اند انسان های خموده و خالی از نشاط و افسرده ای هستند؟

,

۳۲- آیا حاضرید یک نظر سنجی از شرکت کنندگان در کنسرت ها انجام دهید که برایشان شرکت در کنسرت و شنیدن صدای آن خواننده مهم است یا نه حواشی و بعضاً اختلاط و گاهاً کشف حجاب و ….

,

۳۳- به نظر شما اگر بیاییم در کنار یک سالن برگزاری کنسرت، یک مجتمع هم ایجاد  کنیم و بگوییم در این مجتمع دختران و پسران جوان می توانند با تفنگ های آب پاش و بدون محدودیت آب بازی کرده و شادی کنند و در آن سالن هم می توانند از موسیقی و کنسرت فلان خواننده بهره ببرند؛ به نظر شما کدام یک شلوغ تر خواهد بود؟

,

۳۴- آیا غیر این است که فلان ثروتمند حاضر است میلیونی برای خانواده اش بلیط بخرد که در کنسرت فلان خواننده شرکت بکنند و اگر همان شب جمع ببندد فلان خواننده شاید در یک شب قریب به صد میلیون تومان از یک کنسرت کاسب می شود اما همان ثروتمند همین که بشنود به فلان منبری یا مداحی که قطعاً صدایش از خواننده هایی که با هزار ابزار موسیقیایی صدایشان را زیبا می کنند؛ زیباتراست مثلا پنج میلیون تومان داده اند موضع میگیرد و یاد فقرا و مشکلات مملکت می افتد؟

,

۳۵- آیا اصولا مسئله برگزاری کنسرت در مشهد آنقدر مسئله مهمی است که رییس جمهور باید با تمام قدرت بیاید وسط میدان؟ آیا مسایلی مهمتر از این در کشور وجود ندارد؟

,

۳۶- آیا اکنون همه معضلات کشور مانند بیکاری، فقر، رکود، برجام، سیاست خارجی، نفت و قراردادهای جدیدش، حوزه امنیت ملی، معضلات شبکه های مجازی و …. همه حل شده است که همه دولت و اعوان و انصارشان بسیج شده اند برای حل مشکل کنسرت در مشهد آنهم مسئله ای که سالها شده در مشهد حل شده است و محبان امام هشتم هم قبول کرده اند این قضیه را؟

,

۳۷- آبا کارشناسان امنیتی هراسی ندارند که با این سخنان دولتمردان میان انقلابیون و مومنان مشهدی و برخی غیرانقلابیون کنسرت پرست برخورد به وجود امده و مردم دو دسته شوند؟ این التهابات به نفع چه کسانی خواهد بود؟

,

۳۸- دقیقاً مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار می شود چه برتری و امتیازی نسبت به مردمی که در شهرهاشان کنسرت برگزار نمی شود دارند؟

,

۳۹- آیا دولتی که اینچنین از حق تضییع شده جوانان مشهدی در نداشتن کنسرت به خروش امده اند پیگیر حقوق خراسانی هایی که ثروت شان توسط پدیده شاندیز و موسسات میزان و ثامن الحجج هم به باد رفت به خروش آمد؟ بگذریم که باید به نقش سیاست های کلان اقتصادی هم در زمینه سازی برای ورشکستگی این شرکت ها پرداخته شود؟

,

۴۰- آیا دولت همین یک تریبون نماز جمعه را هم می خواهد از مخالفان و منتقدانش بگیرد؟ آیا اگر همین اقای علم الهدی از دولت تعریف و تمجید می کرد بازهم همین رفتارها بود؟

,

 

,

از پاسخ منصفانه به این پرسش ها در می یابیم اصل قضیه چیز دیگری است و در آستانه هفته دولت، دولت مردان قرار است قهرمان کنسرت ها باشند.

,

پی نوشت:

,

# امیدوارم هرچه زودتر خود حضرت ابی الحسن الرضا(ع) پاسخ موهومات علی مطهری را بدهد…

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه