اخبار داغ

بازار سهام معطل ورود نقدینگی تازه

بازار سهام معطل ورود نقدینگی تازه
معامله‌گران بازار سهام امروز نیز شاهد روندی متعادل در کلیت معاملات بودند، بازاری که با تمرکز بر تک‌سهم‌ها این روزها روی الگوهای تکنیکالی گام برمی‌دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 17 شهریور ماه 95، با افزایش 72 واحدی به رقم 76 هزار و 742 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 71 واحدی عدد 14 هزار و 384 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 138 واحدی به رقم 85 هزار و 394 واحد رسید.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 45 واحدی به رقم 53 هزار و 931 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 187 واحد افزایش به عدد 166 هزار و 473 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیکفس) نیز بدون تغییر چندانی امروز روی عدد 802 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 47 واحد، خدمات انفورماتیک و ماشین‌سازی اراک هر یک به میزان 17 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با 40 واحد، سرمایه‌‌گذاری غدیر با 11 واحد و بانک پارسیان با 10 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 186 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 652 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و آهن و فولاد ارفع از سوی ناظر سهام متوقف و در مقابل اوراق مشارکت شهرداری تهران گشایش یافت.

 امروز در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد در تداوم معاملات کد به کد روز گذشته بیش از 430 میلیون سهم به ارزش بیش از 46.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی به کدهای درون گروهی به طور بلوکی منتقل شد.

در صنعت دریایی ایران نیز کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 24 میلیون سهم بیمه کوثر همچنین به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 23 میلیون سهم زامیاد نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. 8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

در توسعه معادن و فلزات نیز امروز 6 میلیون سهم به ارزش 750 میلیون تومان کد به کد شد. در پالایش نفت بندرعباس اما بیش از 4 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. سهامدار عمده پتروشیمی جم اما امروز کمتر از 4 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان را کد به کد کرد.

روند بازار سهام امروز نیز شاهد معاملاتی متعادل و کم عمق در کلیت معاملات بود. بازاری که این روزها علاوه بر گزارش‌های 6 ماهه‌ شرکت‌ها فضایی از دورنمای اقتصاد سیاسی بین‌الملل نیز بر آن حاکم شده است. با این همه حقوقی‌های سنتی بازار از طریق معاملات بلوکی و کد به کد و یا معاملات درون گروهی در جریان بازار نقدی (عادی سهام) تلاش می‌کنند تا شاخص کل بورس را در کانالی حمایت شده نوسان دهند.

در این بین انتظار می‌رود شاخص کل بورس همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی برخی بانک‌ها و یا شرکت‌ها همچنان زمینه برای درجا زدن داشته باشند. در حالی که از این بابت نمی‌توان انتظاری از بابت ضرر و زیان بیشتر برای پرتفوی سهامداران داشت.

 با اصلاح قیمتی اغلب سهم‌ها همزمان با بازگشت دوباره اوراق بدهی و مشارکت از سررسیدهای دوره‌ای امروز معامله‌گران الگوهای چارتیستی خودرویی‌ها را مورد توجه قرار دادند. در گروه پالایشی‌ها نیز روند متعادل معاملات در حالی حاکم شد که انگیزه سفته‌بازی باعث شده تا نوسان‌های کمتر از 10 درصدی در این گروه مانع از معاملات پرحجم سهام شود.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که در تداوم حمایت درون گروهی حقوقی‌ها و تکاپوی تکنیکالی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار شاهد افزایش عطش بازار برای ورود نقدینگی تازه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه