اخبار داغ

گریزی بر اظهارات نائب رئیس مجلس؛

آقای پزشکیان دیگران مرد نیستند!

آقای پزشکیان دیگران مرد نیستند!
آقای پزشکیان دیگران مرد نیستند! شما بیا مرد باش و از آقای روحانی بپرس، وعده صد روزه چه شد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کش‌وقوس مسعود پزشکیان با منتقدانش تمامی ندارد. او درباره fatf اظهاراتی داشت که برایش گران تمام شده؛ این را می شود از حمله شدید وی در مصاحبه امروز با خبرنگاران فهمید. حمله شدید نایب رئیس مجلس ناظر به انتقاد گسترده بر علیه سخنان او در چند روز اخیر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سخنانی که او در اثنای آن گفته بود: "درباره fatf چیزی نمیدانم/ سپاه برود با بانک های خودش کار کند/ باید قواعد دنیا را قبول کنیم."

,

انتشار این سخنان موجی از واکنش‌های رسانه ها را بر انگیخت. برخی معتقد بودند باید فاتحه مجلسی را که نائب رئیسش چیزی درباره fatf نداند را خواند و برخی دیگر در مقام انذار به او هشدار داده بودند، درباره تضعیف قوای نظامی از حوادث تاریخی مِن جمله آنچه که بر سر ستارخان آمد عبرت بگیرد.  البته برخی‌ها هم موافق اظهارات پزشکیان بودند، مخصوصا درباره شفافیت و مبارزه با پول شوئی.

,


انتقادات گسترده از پزشکیان بالاخره او را دوباره به صحنه آورد. نایب رئیس مجلس این بار تندتر از قبل موضع گرفته؛ این تلخ کامی را می شود در کلامش دید آنجا که می گوید: "صداوسیما چند بچه را گذاشته درباره سیاست و اقتصاد کشور نظر بدهند." او در گفتگو با خبرنگاران می گوید: "مسائل بانکی و بین المللی علم است و کار هر کسی نیست که بتواند در این زمینه اظهار نظر علمی و کارشناس داشته باشد. بنده از اول گفته بودم که نسبت به مسائل این چنینی تخصصی ندارم و اظهار نظر نمی‌کنم، ولی با این وجود، تفسیر کرده‌اند؛ چرا سر در نمی‌آورم؟ چون تخصص لازم را ندارم. " 

,
,


از اظهارات او کاملاً پیداست که می خواهد اتهام "کم آگاهی" را از خود بزداید. در نگاه اول حق با اوست اما با تورق تاریخ نه چندان دور، شواهدی پیدا می شود که نشان می دهد پزشکیان از حربه "عدم تخصص" استفاده کرده برای فرار از گفتن حقیقت. او در ماجرای برجام هم می گفت، تخصص لازم را ندارد اما بعداً در کمسیون برجام عضو شد و در مواردی به دفاع تمام قد از برجام پرداخت. 

,
,


او همچنین در این مصاحبه گفته: "آنهایی که از شفافیت می ترسند خائن هستند." او در مباحث بانکی به نیکی دنبال شفافیت است. اما در عین حال مطالبه منتقدان، برای شفاف سازی در قرار داد fatf را در نه اتفاقی مبارک، بلکه خیانت تلقی می کند. شفافیت خوب است اما نه فقط در مباحث بانکی. نمی شود درباره شفافیت "یومن ببعض و یکفر ببعض" عمل کرد. 

,
,


پزشکیان تاکید کرده "هر مسئولی که بدون داشتن اطلاعات تخصصی، اظهار نظر می‌کند کشور را به سمت نابودی هدایت می‌کند" اما در عین حال نمی گوید آنهایی که با اطلاع راجع به موضوعی اظهار نظر می کنند آیا باید با انواع برچسب و اتهام روبرو شوند؟!

,
,


پزشکیان همچنین در گریزی به عملکرد برخی رسانه ها اظهار داشته: " اگر مرد هستند بیایند و تحلیلی هم در رابطه با نتایج عدم پذیرش برجام توسط جمهوری اسلامی ارائه دهند. اگر برجام را قبول نمی‌کردیم آیا توان تحمل ضرر ناشی از عدم پذیرش این سند را داشتیم؟ آیا رسانه‌ای که ادعا می کند دلسوز و اصولگراست می‌تواند تحلیلی هم در رابطه با موضوع استفاده میلیاردی قطر از میادین نفت و گاز ایران کار کند؟ چرا این رسانه‌ها نسبت به موضوعات این چنینی، دلسوز نیستند؟" پزشکیان در حالی دیگران را به نامردی در عدم دیدن موضوعات مهم تر می کند، که همین اتهام بخود وی و دوستانش وارد است. آیا نباید از وی و سایر کسانی که سنگ دولت یازدهم را به سینه می زنند پرسید که، اگر مرد هستید یکبار از آقای رئیس جمهور بپرسید وعده صد روزه چه شد؟ ماجرای خروج از رکود بکجا کشید و چرا بعد از برجام نه چرخش سانترفیوژها چرخید و نه چرخ زندگی مردم؟! و چندین سوال دیگر که دولت کنونی به خاطر همراهی و بعضا فراتر از همراهی یعنی «ماست مالی» امثال پزشکیان، از جواب گویی طفره رفته و عملاً راجع به وعده های اقتصادی اش جواب سر بالا می دهد.

,
,


پزشکیان راجع به دولت قبل نیز گفته: " دلار در دولت احمدی‌نژاد بیش از سه‌هزار تومان شد، جلوی افزایش قیمت دلار و نرخ تورم را چه کسی گرفت؟ چه کسی تورم را کاهش داد؟ اگر مرد هستند بیایند اینها را بگویند، بگویند اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، حالا قیمت دلار چند تومان بود؟" او به عملکرد دولت قبل شدیداً انتقاد دارد و وضعیت دلار را مثال می زند اما در عین حال از اشاره به وعده سر خرمن رئیس جمهور مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز طفره می رود. وعده ای که نزدیک به سه سال از آن گذشته و وی در مقام نمایندگی مردم، حتی یکبار نیز پیگیر آن نبوده است. دولت قبل [آن مرد] هرچه که بود به تعبیر محمد جواد ظریف رفته است. برای همیشه نمی شود با چماق دولت قبل، مطالبات مردم و رسانه ها را سرکوب کرد.

,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه