اخبار داغ

آنچه بر سر ورزشگاه یادگار امام تبریز می‌آید؛

از آلیانس آره‌نای مونیخ تا دیهیم اهواز/ طرحی که در مرحله پایانی با ابهامات بزرگ روبروست

از آلیانس آره‌نای مونیخ تا دیهیم اهواز/ طرحی که در مرحله پایانی با ابهامات بزرگ روبروست
با وجود تأکید مدیریت عالی و ورزش استان آذربایجان‌شرقی بر استفاده از بهترین نوع چمن دنیا در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز، اکنون با اعلام استفاده از چمن با بذر خارجی کشت شده در کشور، پروژه تعویض چمن این ورزشگاه در مرحله پایانی آن با ابهامات زیادی روبرو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، طرح تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام ره تبریز که از مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به تبریز بود و با پایان لیگ پانزدهم با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال آغاز شد، اکنون از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تنها مرحله پهن چمن و نصب آن برای اتمام پروژه باقی مانده؛ مرحله‌ای که به کل این طرح را زیر سؤال برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

درحالی که از ابتدای پروژه تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز عنوان می‌شد این ورزشگاه از بهترین نوع چمن در دنیا بهره‌مند خواهد شد و بارها و بارها استاندار آذربایجان‌شرقی و نیز مسئولان اجرای این طرح بر آن تأکید داشتند اما بر خلاف انتظارات، روز گذشته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد ورود چمن رول آلمانی از ترکیه منتفی و چمن با بذر خارجی کشت شده در ایران که هم اکنون در کشور موجود است در این استادیوم نصب و پهن خواهد شد.

,

این موضوع خشم هواداران فوتبال تبریز را برانگیخته و نیز تعجب مسئولان اجرایی این پروژه را در پی داشته است چراکه فن‌آوری استفاده شده در عملیات زیرسازی فقط برای پهن چمن رول می‌باشد و حال برای استفاده از چمن با بذر کشت شده در این ورزشگاه باید تغییراتی در عملیات زیرسازی آن صورت پذیرد که گذشته از بار اقتصادی و کیفیت پایین آن، به لحاظ بازه زمانی نیز بسیار طولانی مدت خواهد بود.

,

اما آنچه که از زوایای مختلف این پروژه پیداست، باید به منتقدان استفاده از چمن کشت داخلی در این طرح ملی حق داد چراکه اگر قرار بود این نوع چمن در ورزشگاه نصب شود چرا از ابتدای طرح تمام مصاحبه‌های نماینده شرکت توسعه در مورد استفاده از چمن وارداتی از ترکیه بوده و مهم‌تر از آن چرا نماینده این شرکت برای ترخیص گمرکی و ورود چمن‌ها راهی ترکیه شده بود. همچنین در صورتی که پیش از انجام این پروژه، موضوع واردات چمن از ترکیه اعلام شده بود چرا سازمان نباتات پس از پایان مرحله زیرسازی و در آستانه مراحل پایانی طرح و نصب چمن، مخالفت خود را با واردات چمن اعلام کرد؟

,

این چراها و بسیاری دیگر از سؤالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود نشان از یک پنهان کاری بسیار بزرگ در این پروژه ملی توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور دارد و قطعاً کاری که با پنهان کاری آغاز شود، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و باید منتظر عواقب آن در آینده بود.

,

گرچه با روند بازسازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان پیش بینی می‌شد پروژه تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام نیز در موعد مقرر به پایان «نرسد» که اتفاقاً همین گونه شد اما منتفی شدن ناگهانی واردات چمن از ترکیه و به دنبال آن، اعلام استفاده از نمونه داخلی که گفته می‌شود به لحاظ کیفیت و عمر ماندگاری به هیچ عنوان با چمن مذکور خارجی قابل مقایسه نیست، ضربه جبران ناپذیری به این طرح ملی وارد خواهد آورد.

,

در یک جمله، روند اجرایی این پروژه دقیقاً مصداق بارز ضرب المثل ترکی "سویوب سویوب قویروغونا چاتاندا موندارلاییب" می‌باشد که در مورد گوسفند قربانی شده به کار برده می‌شود و این مفهوم را می‌رساند: کاری که تا پایان آن به خوبی پیش می‌رود با یک اشتباه بر باد می‌رود.

,

ناگفته نماند پس از اعلام روز گذشته مبنی بر استفاده از چمن با بذر خارجی کشت شده در کشور در ورزشگاه یادگار امام، در شبکه‌های مجازی کابران واکنش‌های متفاوتی به آن دارند که در یکی از آنها کاربری به طنز چمن آینده این ورزشگاه را با ورزشگاه دیهیم اهواز مقایسه کرده و کاربری دیگر نیز با ضرب المثل "از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید" خواستار همان چمن قبلی شده است.

,

حال بایستی منتظر ماند و دید؛ سرانجام، این پروژه ملی که افتخاری برای ورزش کشورمان است چه زمانی به پایان می‌رسد و چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود؟

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه