اخبار داغ

واردات خودروی بالای ۲۵۰۰‌ سی‌.سی آزاد نشده/ از رای دیوان عدالت اداری برداشت اشتباه صورت گرفته

واردات خودروی بالای ۲۵۰۰‌ سی‌.سی آزاد نشده/ از رای دیوان عدالت اداری برداشت اشتباه صورت گرفته
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: بر اساس رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری همچنان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طالعه دقیق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مشخص می کند که همچنان واردات خودروهای بالای 2500 سی.سی ممنوع است.
میثم رضایی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد اعلام رأیی از سوی دیوان عدالت اداری بودیم که برداشت اشتباهی از آن صورت گرفته است، اظهار داشت: براساس رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری فقط خودروهایی که پیش از تصویب مصوبه دولت مبنی بر عدم ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی به گمرک رسیده‌ است می‌تواند مجوز ورود به کشور را دریافت کند.
وی  گفت: براساس رأی دیوان آن دسته از واردکنندگانی که خودروهای خود را پیش از ابلاغ این مصوبه وارد کرده و در گمرک قرار داشتند شکایاتی را برای ترخیص خودروها به دیوان مطرح کرده بودند که دیوان با بررسی این موضوع امکان ترخیص این خودروها را فراهم کرده است. رأی دیوان به هیچ عنوان به معنای لغو ممنوعیت واردات تمام خودروهای بالای 2500 سی سی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

لوکس بودن خودرو با حجم موتور و قیمت مشخص نخواهد شد
در ادامه، رئیس انجمن صفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه ما مطیع قوانین جاریه کشور هستیم، در خصوص موضوع واردات خودروهای لوکس معتقد است: برای شناسایی و جلوگیری از واردات خودروهای لوکس باید یک تیم کارشناسی تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری و اظهار نظر کند.
به گفته وی، میزان حجم موتور و یا قیمت خودروهای وارداتی نمی تواند معیار مناسبی برای شناسایی و جلوگیری از واردات خودروهای لوکس باشد.
رضایی تصریح کرد: پیرو دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با اشرافی گری و تجمل گرایی که از آن به مستی اشرافی گری یاد کردند، باید تصمیم کارشناسی و معقولانه ای برای جلوگیری از ورود خودروهای لوکسی که به گفته معظم له، دست یک عده از جوان های سرمت و خانواده‌های بی درد است که این خانواده‌ها برای جولان و خوشگذرانی جوان‌های خود اقدام به واردات این نوع خودرو‌ها می‌کنند، اتخاذ شود.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، با ذکر مثال هایی معیار حجم موتور ٢٥٠٠ سی.سی و همچنین پیشنهاد قیمت تا ١٠٠ هزار دلار را نقد کرد و افزود: متاسفانه از شهریور ٩٣ تاکنون که خودروهای بالای حجم ٢٥٠٠ سی.سی لوکس محسوب می شود و واردات آن ممنوع است شاهد ورود پورشه ماکان، بنز های ای٢٥٠ و ای٣٠٠، ب.ام.و 528 و X4 با حجم هایی زیر 2500 سی.سی و ب.ام.و آی.٨ با ٢٠٠٠ سی.سی حجم موتور بودیم که متاسفانه باید بگویم همگی لوکس هستند!
به گفته وی، در مقوله انتخاب قیمت ١٠٠ هزار دلار برای شناسایی خودروهای وارداتی لوکس باید بگویم این پیشنهاد هم مثمر ثمر نخواهد بود چراکه به عنوان مثال بنزهای سری "اس" شامل اس٥٠٠، اس٤٠٠ و اس ٣٥٠ خودروهایی لوکس و قیمت هایی تا ١٥٠ هزار دلار دارد و می توان با کم اظهاری یا واردات دو مدل پایین تَر آنها، بنزهای مذکور را با کمتر از ١٠٠ هزار دلار وارد کرد!
رضایی اضافه کرد: خودروهای ب.ام.و سری ٦ و ٧ هم لوکس است و حدود قیمتی یک یا دو مدل پایین تَر این محصولات هم تا ١٠٠ هزار دلار و شاید هم کمتر قیمت دارد و با تعیین شرط قیمت ١٠٠ هزار دلار برای واردات خودرو لوکس می توان آن را وارد کرد!
وی با تاکید بر اینکه انتخاب معیار قیمت ١٠٠ هزار دلار برای شناسایی خودروی لوکس به مانند ممنوعیت ورود خودروی بالای ٢٥٠٠ سی.سی اشتباه و غیرکارشناسی است، اظهار کرد: تنها راه شناسایی و تشخیص خودروهای لوکس تشکیل یک تیم کارشناسی و به دنبال آن دسته بندی خودروها است کاری که هم اکنون در دیگر کشورهای جهان انجام می شود.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه باید بر حسب موقعیت جغرافیایی و نیاز مردم خودروهای مختلف برای ورود به کشور دسته بندی شود، تصریح کرد: در حال حاضر واردات برخی خودروهای دودیفرانسل شاسی بلند یا کراس اور با حجم های موتور فعلی به ضرر مردم و مصرف کننده است و اگر بگوییم برخی از این خودروهای وارداتی استاندارد نیست بیراه نگفتیم چراکه همخوانی مناسب میان حجم موتور(ضعیف) و بدنه سنگین محصول وجود ندارد و بدنه این خودرو ظرف دو - سه سال، اصطلاحا سنگین شده و خودش را رها می کند که این به سود مردم نیست.
رضایی در پایان تشکیل تیم کارشناسی برای دسته بندی خودروها و در نهایت شناسایی خودروهای لوکس برای جلوگیری از واردات آن را عمل به دستور مقام معظم رهبری در جهت جلوگیری از تحقق اشرافی گری و تجمل گرایی دانست و از آمادگی انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو برای هرگونه همکاری خبر داد.

, لوکس بودن خودرو با حجم موتور و قیمت مشخص نخواهد شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه