اخبار داغ

سرمایه گذاری عظیم آمریکا در فضای سایبری

سرمایه گذاری عظیم آمریکا در فضای سایبری
رئیس‌جمهور آمریکا، نیروی سایبری این کشور را از نظر کیفیت و کمیت، برترین ارتش سایبری جهان می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اوباما پس از دیدار با ولادیمیر پوتین در اجلاس G20 که در چین برگزار می‌شد، طی نشست مطبوعاتی گفت: «ما در گذشته مشکلاتی با نفوذ سایبری روسیه و دیگر کشورها داشته‌ایم.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: «ما در حال ورود به فضایی هستیم که برخی کشورها، قابلیت‌های فراوانی در آن دارند و ایالات‌متحده‌ی آمریکا، در رتبه‌ی نخست این کشورها قرار دارد.» سخنی که با تحلیل و بررسی‌های اخیر مبنی بر کوچک بودن توپخانه‌ی تسلیحات روز صفرم در تضاد است یا بدان معناست که دیگر کشورها از این تسلیحات هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

,

رئیس‌جمهور آمریکا هدف این کشور را عدم ایجاد یک چرخه‌ی ثابت دانست که پیش‌ازاین نیز در مسابقات تسلیحاتی بین کشورها دیده شده است. بلکه بر سازمان‌دهی برخی از هنجارها بر اساس اقدام مسئولانه تأکید کرد. ادعایی که با عملکرد این کشور تناسبی ندارد.

,

وی با اشاره به مشکلاتی که بازیگران مستقل فضای مجازی چون هکرها و سارقان سایبری برای کشورها ایجاد کرده‌اند، خواهان توقف مخاصمات بین کشورها و تمرکز بر مبارزه با این گروه‌ها شد. وی محافظت از زیرساخت‌های حساس و اطمینان از سلامت سیستم مالی را برای هر کشوری، مهم‌ترین اولویت‌های ممکن دانست.

,

اوباما بزرگ‌ترین نگرانی آمریکا را تبدیل‌شدن فضای سایبری به غرب وحشی دانست. طوری که کشورهای دارای پتانسیل سایبری بالا، وارد رقابت و جنگ تسلیحاتی با هم شوند. امری که ممکن است به جنگ سایبری ختم شود.

,

 

,

 

,

 

,

منبع:سایبربان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه