اخبار داغ

دونالد ترامپ کتاب انتخاباتی اش را منتشر کرد؛

آمریکای لنگ،چگونه کشورمان را دوباره روی پا نگهداریم

آمریکای لنگ،چگونه کشورمان را دوباره روی پا نگهداریم
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آغاز مبارزات انتخاباتی کتاب اختصاصی خود را آمریکای لنگ ،چگونه کشورمان را دوباره روی پا نگهداریم دوباره منتشر کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل کوگانا آخرین گزارش های رسانه از روریارویی انتخاباتی ترامپ و کلینتون حاکی از اینست که طبق روال معمول گذشته ایالات متحده ژنرال های نظامی آمریکا و همکاران نیز در صف بندی دو کاندید انتخاباتی ایلات متحده شرکت فعال دارند "جان آلن" ژنرال بازنشسته در حمایت از هیلاری کلینتون،کمپین تبلیغاتی اورا گرم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا ,

تا جای که  دونالد ترامپ " آلن" را  به عنوان  یک«ژنرال شکست خورده»، خطاب کرده است. در طرف دیگر"ژنرال مایکل فلین"رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی امریکا، مخالف سرسخت دولت اوباما،که حمایت از نامزدی دونالد ترامپ، را بعهده گرفته است ،وی می گوید: مردم «احترام و اعتماد به نفس خود را در دولت اوباما از دست داده اند»

,

با این توضیح؛ که افسران عالی رتبه ایالات متحده نیزاز هم اکنون با مشورت دادن به رئیس جمهور بعدی در جستجوی احیای قوی تر نقش خود در عرصه سیاسی هستند. دونالد ترامپ نامزدجمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ،در آغاز مبارزات انتخاباتی کتاب اختصاصی خود را "آمریکای لنگ، چگونه کشور مان را دوباره روی پا نگهداریم دوباره"منتشر کرد
Image result for Crippled America: How to Make America Great Again by Donald J. Trump
 
این کتاب  نقشه راه مبارزات انتخاباتی اوست که شامل بسیاری از دیدگاه های بحث برانگیز است که مسائلی همچون درمان معضل مهاجرت اسپانیایی تبارها و گروه های دیگر از آمریکای لاتین به ایالات متحده ،مگرانی های ویژه او از رسانه ها، بعلاوه  حملات  گسترده علیه باراک اوباما را در بر گرفته است.

این کتاب تا حدوی چهره مرموز و مظاهر شخصیت مغلوب ساختن و پیشی جستن او را نشان می دهد

,
, Image result for Crippled America: How to Make America Great Again by Donald J. Trump,
,
,
,
,

 
ترامپ  صل اول دیدگاههای خود را، از جمع هفده فصل کتابش به دولت ایالات متحده آمریکا از منظر خود کتاب اختضاص داده است سه پاراگراف اول کتاب به وضوح از آنچه که برخی از آن از جمله اعضای حزب جمهوری خواه، از آن ترس دارند در برگرفته است تا جایی که که یک درخواست جدی سانسور در جهت خودداری او از اضافه کردن گزارش های جدید مربوط به امنیت ملی آمریکا مطرح شده است؟

ترامپ در توجیه بند اول شعار انتخاباتی خود  "بیایید امریکای بزرگ را دوباره ایجادکنیم" می گوید:ما بزرگترین قدرت بر روی کره زمین هستیم و همه از سفره ما تغذیه  می کنند و این شرایط برای ما پیروزی نیست."؟!.
او"در بند دوم می گوید: "ما یک رئیس جمهور داریم که در تلاش برای نشان دادن ظاهر قدرتمند خود با رسم یک خط در ماسه است که هیچکس نباید از این خط عبور کند. اما هنگامی که از این خط عبور کردیم، عواقبی برای هیچکس وجود ندارد."

این عبارات با نگرانی بسیاری از در ایالات متحده اینگونه تعبیر شده است  که پیروزی ترامپ به معنای آن است که ممکن است ایالات متحده را به درگیری های بی پایان بکشاند و بدنبال نظامی گری بیشترآمریکاست و این روند به عنوان یک نتیجه از شخصیت انفعالی و حالتی از شیفتگی به خود است که او آشکارا در هر زمانی که بخواهد آن را در مقابل هوادارانش نشان می دهد .

در فصل دوم این کتاب، ترامپ به راه انداختن یک کمپین با جمله ی شدید به رسانه های آمریکایی که طی مدتی طولانی در برابرش موضع گرفته اند می پردازد .

,
,
,
,
,
,
,
,
,

  او به ویژه رسانه های تصویری رامتهم کرد؛ که می خواهند مردم را نسبت به او بی اعتماد کنند در پایان این فصل، مشکل خود را با رسانه های آمریکایی اینگونه مطرح می کند که رسانه ها می خواهند به او صدمه برسانند و نه به چیزی یاد بدهند و در واقع آنها به سرگرم کردن مخاطبین مشغولند و نه آموزش آنها البته رسانه های تصویری (دیداری) تنها وقتی من مخاطبینی را برایشان جذب می کنم مرا دوست دارند ولی رسانه ها  از من متنفرند زیرا می دانند که من به آنها نیاز ندارم."

,

 فصل سوم نامزد جمهوریخواه به نظریه «دیوار» که در آغاز مبارزات انتخاباتی ارائه کرده است، خواستار ساخت یک دیوار حائل در مرز جنوبی ایالات متحده برای پایان دادن به هجوم پناهجویانی که در قالب جمعیت پناهنده ازآمریکای  مرکزی و آمریکای جنوبی از طریق مکزیک وارد می شوند،گردیده است .

پس از این او از تعهد خود به کشورش سخن گفته و دوباره از زبان موهن در برابر دیگر مهاجران از امریکای لاتین و شرق میانه به عنوان "بدترین" استفاده می کند و توضیح می دهد این که این گروهها ازکشور خود رانده شده وبا ارسال آنها از راه ها ی مختلف یا مهاجرت به ایالات متحده از آنها رهایی می یابند او برای این قشر از افراد کلمه "dump"به معنی  دفع زباله  را بکار می برد.

,
,
,

ترامپ فصل چهارم تابش را به انتقاد شدید از سیاست خارجی آمریکا و حمله به مخالفان خود در محافل سیاسی و دیپلماتیک  اختصاص داده و به کسانی که از فقدان تجربه کار در دولت و کار دیپلماتیک بعنوان نقص نامزدی اوانتقاد کرده اند اعتراض کرده است

ترامپ وضعیت فعلی جهان را سراسر در هرج و مرج می بیند، و این دیدگاه را اینگونه توصیف  می کند: که شرایط حاکم بر دنیا شواهدی از نارسایی های سیاسی و دیپلماتیک نخبگان آمریکا و اشتباهات آنهاست و همین ها مخالف نامزدی او، با وجود شکست در مسیرگذشته هستند این تایید می کند که سیاست خارجی او در اصل براساس  "کار از موضع قدرت"، یعنی بر استفاده از قدرت نظامی ،اقتصادی آمریکا برای دستیابی به منافع برتر آمریکاست.

,
,
,

در فصول باقیمانده کتاب، ترامپ به نقد و سرزنش همه ی بخش های خدماتی ایالات متحده تمرکز کرده ومی نویسد خدمات درمانی و بهداشتی ضعیف وا قتصاد احمقانه و آموزش پروش شکست خورده آمریکایی ها را بیمار کرده است .
او مدعی شده تنها شخصی است که می تواند راه حل های موفق برای همه ی مشکلات آمریکا و آن ملت را عرضه کند و شکست دولت و مردم را به موفقیت و فقر آن کشور را به ثروت و ناتوانی ها کشور را به قدرت تبدیل کند .

در فصل پایانی ترامپ  می گوید: " من راه چگونه برنده شدن را می دانم  و"جی لنو"  که  نام مرا در هر مراسمی می برد در مسیر مشاهیر هالیوود قرار داده را دوست دارم  او گفته است: هیچ جایی در امریکا نیست که نام "ترامپ "در آنجا نوشته نشده باشد.

,
,
,
,

تهیه و ترجمه/عبدالمجید اورا

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه