اخبار داغ

۳۵ میلیارد تومان سفته و برات برگشت خورد

۳۵ میلیارد تومان سفته و برات برگشت خورد
تغییرات شاخص‌های کلان اقتصادی نشان داد که باز هم برگشت سفته و برات این بار با مبلغی حدود ۳۵ میلیارد تومان در چهار ماه اول امسال در صدر ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییر شاخص‌های اقتصادی تا پایان تیرماه امسال حاکی از آن است که شاخص مبلغ سفته و برات واخواست شده در این ماه حدود ۳۷.۸ درصد رشد داشته و از سوی دیگر تورم نقطه به نقطه آن (تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال گذشته) به ۷۸.۶ درصد می‌رسد که در مجموع موجب شده برگشت سفته و برات در صدر افزایش شاخص نسبت به سایر متغیرها قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این در حالی است که در ماه ابتدایی تابستان حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سفته و برات در تهران فروخته شده که در مقایسه با ماه قبل ۳.۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل نزدیک به ۷۴ درصد کاهش دارد. همچنین در چهار ماهه اول سال حدود ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سفته و برات در تهران فروخته شده که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۴ حدود ۷۲ درصد کاهش دارد.
,
 
,
آماری که شعب واخواست دادگستری استان تهران اعلام کرده نشان می‌دهد که در چهار ماهه اول حدود ۲۹۰۰ برگ سفته و برات به مبلغ حدود ۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در تهران برگشت خورده است که بر این اساس تعداد سفته و برات واخواست شده ۱.۲ درصد و همچنین شاخص مبلغ آن تا ۳.۳ درصد کاهش دارد.
,
 
,
اما جزئیات دیگر از نوسان شاخص‌های اقتصادی بیانگر آن است که در بازار سکه و ارز،   چهارماهه اول سال سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به‌طور متوسط یک میلیون و ۴۱ هزار تومان فروش رفته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل گذشته ۱۲ درصد و نسبت به همین دوره در سال قبل حدود ۲۲ درصد افزایش قیمت دارد.
,
 
,
در مورد دلار نیز به طور متوسط ۳۵۰۴ تومان فروش رفته که نزدیک به ۶.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش قیمت دارد. از سویی دیگر متوسط فروش دلار در بازار آزاد در چهار ماهه اول امسال نزدیک به ۳۴۸۱ تومان بوده که رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.
,
 
,
تغییرات شاخص‌های ماهانه دیگر بیانگر این است که تورم کالاهای صادراتی به ۷.۳ و تورم تولید ۲.۷ رسیده است. همچنین در دوره مورد بررسی شاخص ارزش سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران ۱۷.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد دارد. در عین حال که تورم ماهانه این شاخص برای تیرماه ۸.۴ درصد ثبت شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه