اخبار داغ

کدام کشورها برای ایران پالایشگاه می‌سازند؟

کدام کشورها برای ایران پالایشگاه می‌سازند؟
معاون وزیر نفت با تشریح لیست جدید شرکت‌های متقاضی خارجی برای ساخت و توسعه پالایشگاه‌های نفت ایران، اعلام کرد: تاکنون ۷تفاهم نامه و قرارداد با شرکت‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای امضا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون ظرفیت پالایش نفت کشور به حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است، تصریح کرد: با اجرای طرح های جدید قطعا ظرفیت پالایش نفت کشور از مرز سه میلیون بشکه در روز عبور می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در کنار افزایش ظرفیت، کاهش تولید نفت کوره در سبد پالایش نفت کشور از دیگر برنامه‌های اولویت دار است، اظهار داشت: بر این اساس باید با اجرای طرح‌هایی، سهم تولید نفت کوره از حدود ۳۰ درصد فعلی به ۱۰ درصد در سبد پالایش نفت کشور کاهش یابد.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون هفت تفاهم نامه و قرارداد برای اجرای طرح‌های کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه های موجود نفت امضا شده است، بیان کرد: از این رو برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس با دو شرکت ژاپنی «ماروبنی و چیودا» مذاکره و تفاهم نامه اولیه امضا شده است.

,

کاظمی با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای با شرکت «اس کی اس» کره جنوبی برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت تبریز، بیان کرد: به منظور اجرای طرح توسعه، بهبود فرآیند تولید و کاهش ظرفیت تولید نفت کوره پالایشگاه اصفهان هم تفاهم نامه‌ای با دایلم کره جنوبی امضا شده است.

,

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت تهران هم مذاکراتی با شرکت «جی جی سی پی» ژاپن انجام گرفته است، تاکید کرد: این درحالی است که به منظور اجرای پترو پالایشگاه تبریز هم تفاهم نامه‌ای با شرکت «نیپون اویل» ژاپن امضا شده است.

,

معاون وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های ژاپنی بیش از سایر شرکت‌های آسیایی و اروپایی برای اجرای طرح‌های پالایشگاهی در ایران فعال بوده اند، یادآور شد: برای اجرای طرح تثبیت و ارتقای ظرفیت و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه نفت آبادان هم تاکنون مذاکراتی با یک شرکت چینی انجام شده است.

,

عباس کاظمی هفته گذشته هم در جمع خبرنگاران از مذاکره با شرکت انی ایتالیا به منظور سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه میعانات گازی پارس شیراز با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز خبر داده بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه