اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد؛

ضرورت افزایش سواد رسانه ای خانواده ها/ در فضای مجازی با کمبود محتوای مفید مواجهیم

ضرورت افزایش سواد رسانه ای خانواده ها/ در فضای مجازی با کمبود محتوای مفید مواجهیم
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: در فضای مجازی میزان مطلب و محتوای مفید دربرابر محتوای غیر مفید بسیار کم و حدود ده درصد است؛ یکی از وظایف شورای عالی فضای مجازی رصد کردن محتوای این فضا و جایگزین نمودن محتوای مناسب و خوب است و همچنین، باید به سمتی برویم که شبکه ملی و مجازی مفید داشته باشیم بااندکی تلاش به این اتفاق می افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری در گفتگویی با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه ای واطلاعاتی خانواده ها گفت: امروز تمام مردم با فضای رسانه درگیر هستند؛ فضایی که نمی توان گفت از آن استفاده نشود اما حال که این عرصه برای ما ایجاد شده است، می توان از آن به عنوان مهندسی معکوس استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز؛, ناب نیوز؛,

خانواده های ایرانی درگیر آسیب های فضای مجازی هستند

, خانواده های ایرانی درگیر آسیب های فضای مجازی هستند,

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه آنچه امروز خانواده ها با آن درگیر هستند، آسیب های این فضاست، ابراز کرد: کشور انگلستان پشتیبانی کننده بیشتر شبکه های فارسی زبان است و 179 شبکه ماهواره ای با زبان فارسی ایجاد کرده در حالیکه جمعیت کشورهای فارسی زبان دنیا به 150 میلیون هم نمی رسد؛ حال آنکه برای مردم این کشور تنها 5 شبکه در اختیار است وبرای دریافت شبکه های بیشتر، باید هزینه پرداخت کنند.

,

وی عنوان کرد: در فضای سایبری که توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا پشتیبانی می شود، در سال 2016 دو میلیارد و 200 میلیون دلار برای ترویج شبکه های اجتماعی و محتوای فضای مجازی هزینه شده است در حالیکه در کشور آمریکا استفاده از تبلت برای سن زیر 15 سال ممنوع است.

,

حجت الاسلام سنجری با تاکید براینکه کسی با فناوری مشکلی ندارد بلکه سن استفاده از این فضا اهمیت دارد، تصریح کرد: سال های قبل در مهمانی های و سر زدن به بستگان، صحبت های مختلفی مطرح می شد و جویای احوال هم بودند اما امروز در جمع های خانوادگی هرکس گوشی به دست گرفته و مشغول است.

,

در کشور ما 95 درصد افراد سواد رسانه ای ندارند

, در کشور ما 95 درصد افراد سواد رسانه ای ندارند,

این کارشناس مسائل فرهنگی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما بیشتر از 95 درصد هنوز سواد رسانه ای در خود ایجاد نکرده اند و فقط در حد ارسال پیام، عکس و فیلم اطلاعات دارند.

,

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی متولی افزایش این سواد رسانه ای است، اظهار داشت: خانواده در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد چرا که افراد خانواده بیشترین زمان را در کنار هم می گذرانند لذا ابتدا پدر و مادر باید در این مورد اطلاعات کافی داشته باشد که در این زمینه، کلاس ها و جلسات متفاوتی برگزار می شود و خانواده ها می توانند شرکت کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین سنجری با اشاره به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری می بینیم ما با یک جنگ واقعی طرف هستیم، بیان کرد: اگر خانواده ها در این زمینه توجیه نشوند و اطلاعات لازم را کسب نکنند، فرزندان در جهتی قرار می گیرند که زودتر از سن لازم به بلوغ جنسی خواهند رسید؛ از سوی دیگر شاهد هستیم درصد قابل توجهی از طلاق ها در دوسال گذشته به علت ورود بدون مطالعه به فضای مجازی است.

,

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع طلاب وروحانیون در درس خارج فقه چند نکته فرمودند؛ ایشان تاکید کردند آنچه که وظیفه مبلغان دینی و دلسوزان مذهب است وظیفه شناسی وموقعیت شناسی باشند؛ دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و تولید محتوای ضدعفت و حیا به دنبال انحراف جوانان مومن و سالم است که امروز این کار در بستر فضای مجازی اتفاق می افتد.

,

کمبود قابل توجه محتوای مفید در فضای مجازی

, کمبود قابل توجه محتوای مفید در فضای مجازی,

این کارشناس مسائل فرهنگی اذعان داشت: در این فضا میزان مطلب و محتوای مفید دربرابر محتوای غیر مفید بسیار کم  و حدود ده درصد است؛ یکی از وظایف شورای عالی فضای مجازی رصد کردن محتوای این فضا و جایگزین نمودن محتوای مناسب و خوب است و همچنین، باید به سمتی برویم که شبکه ملی و مجازی مفید داشته باشیم بااندکی تلاش به این اتفاق می افتد.

,

حجت الاسلام والمسلمین سنجری با اشاره به برخی مدهای زننده ای که وارد کشور می شود، گفت: نکته قابل توجه این است که در تصاویر فضای مجازی، چشم انسان به این ولنگاری های فرهنگی عادت کرده و در فضای حقیقی برای آنها طبیعی می شود.

,

وی ابراز کرد: مروجان شبکه های اجتماعی برای استفاده از این فضا در کشورهای خود قانون وضع کرده اند به طور مثال در صورت استفاده یک کودک با سن غیرقانونی از فضای مجازی، حضانتش از خانواده سلب می شود.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه تمام هدف دشمن براندازی اسلام است، خاطرنشان کرد: کسی در این موضوع شکی ندارد؛ کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا معتقد است از بزرگترین اشتباهات راهبردی آمریکا این بود که برای افکار مذهبی ایرانیان قبل ازسال 57 برنامه ریزی نکرد و شیمون پرز سال 80 در سخنرانی خود گفت برای دو کشور نسخه می پیچم؛ برای عراق جنگ نظامی و برای جمهوری اسلامی شبکه های ماهواره ای که بستر مناسبی برای براندازی نرم خانواده هاست.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه