اخبار داغ

کارشناس مسایل جهان مطرح کرد؛

سعودی‌ها جایی برای مماشات باقی نگذاشتند/ دولت‌مردان انفعال خود را پشت خبط جوانان پنهان می‌کنند

سعودی‌ها جایی برای مماشات باقی نگذاشتند/ دولت‌مردان انفعال خود را پشت خبط جوانان پنهان می‌کنند
رضوی گفت: بین حادثه منا و حمله به سفارت عربستان بیش از 100 روز فاصله وجود داشت و در این مدت دستگاه دیپلماسی واکنش قاطعی از خود نشان نداد، پس نمی‌تواند مدعی باشد و انفعال خود را پشت خبط جوانان پنهان کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله رضوی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به تمام مسلمین جهان در آستانه فرا رسیدن موسوم حج، اظهار داشت: رژیم آل سعود در عرصه‌های مختلف اقدام به نقش‌ آفرینی منفی در زمینه داخلی و خارجی کرده است و تمام این مباحث موجب شده تا رهبر انقلاب این‌بار پیامی هشدارآمیز صادر نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: عربستان در عرصه داخلی رهبر شیعیان را اعدام کرد و در ادامه با سرکوب طرفداران وی، برادرزاده نوجوان شیخ نمر را نیز دستگیر کرد تا ضدشیعی بودن خود را به منصه‌ی ظهور گذاشته باشد.

,

این کارشناس مسایل جهان اسلام با بیان اینکه نقش منفی عربستان در منطقه خلیج فارس قابل کتمان نیست، ابراز کرد: مردم بحرین انقلاب کردند اما نیروهای سعودی به علت حفظ منافع‌شان و حمایت از شاه این کشور، اعتراضات بحرینی‌ها را به خاک و خون کشیدند.

,

وی در تشریح جنایات رژیم آل سعود و نقش‌آفرینی مخرب آنان در عرصه بین‌المللی به حوادث یمن اشاره کرد و بیان داشت: عربستانی‌ها با جنگ‌افزار نظامی به بهانه‌ی منهدم ساختن پایگاه‌های نظامی یمن، مناطق مسکونی و بیمارستانی را مورد هدف قرار دادند و مسلمانان را طی اقدام شیطانی و وحشیانه‌ای شهید کردند.

,

 دبیر اسبق اتحادیه بین المللی امت واحده، قبح‌شکنی ارتباط مسلمین با صهیونیست‌ها را یکی دیگر از اقدامات تاسف‌بار سعودی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: مقامات این کشور در طول چند ماه اخیر بارها به اسرائیل سفر کرده‌اند و با رسانه‌ای کردن دیدارها بدون هیچ‌گونه شرم و واهمه‌ای توأم با سکوت مجامع اسلامی، در راستای عادی‌سازی روابط گام برداشته‌اند.

,

وی یادآور شد: حلقه‌ی آخر جنایات آل سعود، نوع برخورد با حجاج بیت‌الله الحرام می‌باشد و خاطره‌ی تلخ منا هنوز از یادها نرفته است؛ به واسطه‌ی بی‌تدبیری و بی‌عرضگی مقامات سعودی هزاران زائر جان باختند و عربستانی‌ها در کمال وقاحت به خاطر قصورشان عذرخواهی هم نکردند.

,

رضوی تمام این مسایل را در پیام صدور پیامی تند از سوی امام خامنه‌ای موثر دانست و عنوان کرد: این اقدامات آل سعود جایی برای مماشات باقی نگذاشته است و موضع رهبر انقلاب در مقطع فعلی کاملا بجا و ضروری بود.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وظیفه دستگاه دیپلماسی و دولت‌مردان در قبال پیام رهبر معظم انقلاب چیست، متذکر شد: مسئولین ما بعضاً فرافکنی می‌کنند و سعی دارند افکار عمومی را با ایجاد انحراف، از سوی دشمن اصلی و جنگ افروز به سمت برخی مسایل داخلی سوق دهند و این رویه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

,

این کارشناس مسایل جهان اسلام با اشاره به اظهارات دولت‌مردان در خصوص حمله به سفارت عربستان در ایران، تصریح کرد: برخی از آقایان می‌گویند «عربستان پس از حادثه منا تحت فشار سیاسی و حقوقی ایران قرار گرفت اما عده‌ای نادان و احساساتی در داخل، بازی را به نفع آنها تغییر دادند»، بنده این نوع بیانات را قبول ندارم و به نظرم منحرف ساختن اساس بازی و سرپوش گذاشتن بر انفعال است.

,

وی توضیح داد: ما نیز حمله به سفارت را اقدامی اشتباه می‌دانیم اما بزرگ‌نمایی این قضیه توسط خودی‌ها را قبول نداریم، بین حادثه منا تا حمله به سفارت بیش از 100 روز فاصله وجود دارد، آیا در این سه ماه دستگاه دیپلماسی واکنش قاطعی از خود نشان داد تا شرایط را تغییر دهد؟ به نظر می‌رسد آقایان انفعال خود را پشت خبط جوانان پنهان می‌کنند.

,

فعال حوزه جهان اسلام خواستار اهتمام هرچه بیشتر رسانه‌ها به منظور نشر پیام رهبر انقلاب شد و افزود: اصحاب قلم باید ابعاد این پیام را مورد واکاوی قرار دهند و در انعکاس آن نهایت تلاش خود را به کار گیرند، این پیام می‌تواند در عرصه بین‌‌المللی تغیراتی را ایجاد کند و از قلدری سعودی‌ها بکاهد.

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه