اخبار داغ

اوقات فراغت یا زمانی برای بطلالت؟/حمیدیان: عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت راه بروز آسیب های اجتماعی

اوقات فراغت یا زمانی برای بطلالت؟/حمیدیان: عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت راه بروز آسیب های اجتماعی
اوقات فراغت بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف تقلیل یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، اوقات فراغت زمان‌هایی است که فرد آن را طبق تمایل شخصی خود و برای خود تنظیم می‌کند و برنامه آن در مورد هرکس متفاوت است و به سلیقه، نیازهای روحی، سن و توان مالی فرد بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

تأثیرات مهمی که گذران اوقات فراغت در دوران معاصر بر فضای سیاست فرهنگ، اقتصاد و بر جوامع و خانواده و جوانان گذاشته است نه تنها مصرف کنندگان صنعت اوقات فراغت بلکه تولیدکنندگان کالاهای فراغت را نیز به تنوع طلبی و ساختار شکنی بنیادها وادار کرده است.

,

به جرأت می توان گفت که امروزه  اوقات فراغت  بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف تقلیل یافته است. بنابراین هر فردی، چند ساعت فارغ از کار در اختیار دارد که باید برای استفاده از آنها طبق نظر میل و امکانات خود برنامه ریزی کند.

,

همان گونه که استفاده صحیح از اوقات فراغت هم بر زندگی فرد و هم بر جامعه تأثیر مثبت خواهد داشت، استفاده نادرست از آن نیز در هر دو سطح یاد شده می تواند باعث بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیری شود.

,

این مسأله به خصوص در مورد جوانان و نوجوانان از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا این قشر آینده ساز، خود و نسل بعدی اجتماع را خواهند ساخت و بنابراین سرنوشت آنها با سرنوشت جامعه گره خورده است.

,

بیش و پیش از هر چیز باید توجه داشت که اوقات فراغت در جوامع صنعتی کاملا با «ساعات خالی» در جوامع سنتی متفاوت است. گذران صحیح اوقات فراغت بر بازدهی کار می افزاید و از این رو «صنایع تفریحاتی» در جهت متنوع تر کردن و پربارتر کردن اوقات فراغت و گذران آن، مانند هر رشته صنعتی دیگری به وجود آمده است.

,

والدین می توانند با راهنمایی و کشف استعدادهای فرزندان خود با همفکری فرزندان برنامه ریزی مناسبی را جهت جلوگیری از اتلاف اوقات فراغت ایشان تدوین و رصد کنند تا با عدم ورود فرزند خود به جمع های نامناسب از انحرافات احتمالی وی جلوگیری کنند البته این به آن معنا نیست که با محدود کردن او باعث دلزدگی وی شده و مانع لذت بردن وی از اوقات فراغت شوند اما همیشه اعتدال بهترین گزینه است و والدین نباید نقش مشاوره و حمایتی خودرا کمرنگ کنند.

,

در همین رابطه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، اظهار داشت: نوجوانی و جوانی دورانی است که فرد به دنبال هویت است و سرسلسله بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم از سرگردانی و مجهول ماندن هویت جوان آغاز می شود.

, دادمردان,

 محمدعلی حمیدیان ادامه داد: برگزاری برنامه های اوقات فراغت هویت بخشیدن به نوجوان و جوان است و برنامه های اوقات فراغت برای کشف و شکوفایی استعدادها و آموزش مهارت ها و ادبیات زندگی است.

,

وی افزود:  مدیریت نکردن اوقات فراغت ما را به سمت آسیب های اجتماعی می برد که اعتیاد، مواد مخدر، ارتباط نامشروع و استفاده از ماهواره نمونه هایی از آن است.

,

حمیدیان گفت: تمامی جرم ها در ابتدا یک انحراف بوده و علت به زندان افتادن برخی از نوجوانان و جوانان این است که به انحرافات و جرایم پاسخ مثبت داده اند و سرانجام به جرم تبدیل شده است.

,


انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه