اخبار داغ

قیمت گوسفند قربانی عید چقدر است؟

قیمت گوسفند قربانی عید چقدر است؟
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه نرخ هر کیلوگرم دام زنده در مراکز عرضه بهداشتی دام براساس وضعیت عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، گفت: نرخ فعلی هر کیلوگرم دام زنده در مراکز ثابت عرضه ۱۳۸۰۰ تا ۱۴۲۰۰ تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام نیـوز، وی افزود: هر دام حداقل 7 کیلوگرم ضایعات خواهد داشت که در صورت ذبح دام خارج از مناطق بهداشتی علاوه بر امکان بروز بیماریهای مشترک میان انسان و دام آلودگی زیست‌محیطی خواهد داشت که به همین منظور به شهروندان پیشنهاد می‌شود که دام خود را از طریق مراکز مجاز تهییه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در خصوص قیمت دام زنده برای روز عید قربان گفت: نرخ این محصول تا دو روز آینده مشخص می‌شود اما براساس استعلام صورت گرفته توسط بخش بازرگانی این سازمان در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده 13 هزار و 800 تا 14 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود.

,

رحیمی تصریح کرد: در روز عید قربان کمیته قیمت‌گذاری سازمان میادین میوه و تره‌بار نرخ دام زنده بهداشتی را براساس شرایط روز تعیین و اعلام می‌کند.

,

وی گفت: صادرات دام زنده در ماههای اخیر افزایش پیدا کرده که این امر زمینه بالا رفتن قیمت دام زنده را در بازار مصرف فراهم آورده است.

,

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: تمام دامهای عرضه شده در این مراکز به لحاظ کیفی و شرعی توسط دامپزشکان و ناظرین شرعی مورد توجه قرار خواهد گرفت و مصرف کنندگان می‌توانند با اطمینان لازم محصول خود را خریداری کنند.

,

رحیمی گفت: شهرداری براساس وظیفه ذاتی خود که همان حفظ سلامت شهروندان است عرضه دام زنده خارج از مراکز بهداشتی جلوگیری می‌کند و افرادی که اقدام به این کار در کنار خیابان کنند دامهای آنها ضبط شده و به مراکز عرضه بهداشتی دام برده می‌شود.

,

وی افزود: برای تامین دام مورد نیاز عید قربان در شهر تهران همکاریهای لازم با جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و سازمان امور عشایر صورت گرفته است و مشکلی برای تامین نیاز بازار مصرف نداریم.

,

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در پایان صحبت‌های خود گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود و رعایت حقوق سایر شهروندان از ذبح دام خارج از مراکز عرضه بهداشتی خودداری کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه