اخبار داغ

مشکلی برای انتقال پول وجود ندارد

جزییات جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی

جزییات جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی
مدیرکل سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: تاکنون نزدیک به ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده و برای انتقال پول مشکلی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، احمد جمالی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی و نحوه نقل و انتقال ارز به کشور اظهار داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی برای ورود منابع مالی نقدی هیچ‌گونه مشکلی نداریم. طی ماه‌های گذشته، سرمایه‌گذاران از طریق بانک‌های مختلف و صرافی‌ها اقدام به ورود منابع متعدد به کشور کردند و در حال حاضر 6 تا 7 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران افزود: این بانک‌ها و صرافی‌ها عمدتاً مربوط به کشورهای آلمان، ایتالیا، امارات و دیگر کشورها هستند.

,

جمالی با اشاره به سرمایه‌گذارانی که مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم در کشور را اخذ و منابع نقدی را از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها منتقل کردند، افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری میان کشورهای اروپایی مربوط به آلمان است و بیشتر سرمایه گذاری‌ها عمدتاً در حوزه نیروگاهی، دارویی، خودرو و دیگر حوزه‌ها بوده است.

,

مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در مورد وضعیت شرکت ترک برای ساخت نیروگاه تولید برق در کشور که به دلیل شیوه کار با انتقاد کارشناسان روبه‌رو است، عنوان کرد: این شرکت در حال مذاکره با وزارت نیرو بوده و اکنون در مرحله مکان‌یابی هستند. شیوه پیشنهادی به این شرکت برای سرمایه‌گذاری، مستقیم یا BOT بوده که در چارچوب قانون مشکلی ندارد، اما چون پروژه تعریف نشده است. باید بعد از مکان‌یابی و مشخص شدن ظرفیت‌ها به سازمان برای دریافت مجوز مراجعه کنند.

,

وی ادامه داد: از منظر قوانین، مشکلی برای این شرکت با شیوه پیشنهادی سازمان وجود ندارد.

,

جمالی در مورد اینکه سیاسیون می‌گویند نقل و انتقال ارز با مشکل مواجه است و روابط بانکی برقرار نشده و از طرفی شما می‌گویید مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بیان داشت: بحثی در سطح مراوده با بانک‌های بزرگ مطرح است اما ارتباط بانکی میان بانک‌های کوچک انجام می‌شود. در حوزه سرمایه‌گذاری مانعی برای ورود منابع به داخل کشور وجود ندارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه