اخبار داغ

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور؛

فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود

فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود
حجت الاسلام توانایی گفت : مردم مومن و مسلمان ایران هر سال در برپایی خیمه های عزاداری در تحقق اهداف امام حسین (ع) رسالت بزرگی بر عهده دارند که مهم ترین آن امر به معروف و نهی از منکربود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام محمد حسین توانایی رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفتگو با اهوازنوین در خصوص فلسفه اصلی قیام امام حسین اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، پیشینه ای به قدمت تاریخ حیات انسان دارد لذا اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا آنجایی است که سایر فرایض و دستورهای اسلامی در پرتو اجرای آن، بر پا داشته و در جامعه اسلامی محقق می گردد؛ از این رو هرگاه در جامعه ای این فریضه مهم به اجرا گذاشته نشود و افراد در قبال پیاده شدن این امر خطیر احساس مسئولیت نکنند مرگ آن جامعه حتمی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین ,

وی افزود : فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود.مردم مومن و مسلمان ایران هر سال در برپایی خیمه های عزاداری در تحقق اهداف امام حسین (ع) رسالت بزرگی بر عهده دارند که مهم ترین آن امر به معروف و نهی از منکربود.

,

توانایی در خصوص تحریف تاریخ عاشورا و نحوه عزاداری ها گفت: عزاداران حسینی در صورت مشاهده چنین مواردی با ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جلوی تحریفات را بگیرند و سکوت نکنند زیرا در صورت فراگیر شدن فرهنگ تذکر به دلیل افزایش تعداد تذکر دهنده ها و واکنش ها اعمال منکر و تحریفات عزاداری انجام نمی شود.

,

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور با اشاره به کم کاری های متولیان فرهنگی در خصوص نداشتن برنامه های فرهنگی در سطح شهر افزود:طبق اصل ۸ قانون اساسی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که همه دستگاه ها و ارگان ها باید داشته باشند پیگیری از طریق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هر اداره است.

,

توانایی تصریح کرد:شورای امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر تذکر دادن باید فرهنگ تذکر را در میان افراد ادارات ترویج دهند و در صورت مشاهده منکر تذکر صورت بگیرد.

,

وی عنوان کرد: علیرغم وجود کارمندان صالح در ادارات شاهد بی تفاوتی نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر هستیم  لذا این امر باید از طریق این شوراها ی امر به معروف هر اداره تذکر لسانی ترویج داده شود و در صورت غیر فعال بودن شورای هر اداره باید به وزارتخانه گزارش و پیگیری شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه