اخبار داغ

صیغه هایی که سر از تلگرام در می آورد؛

انتخاب گزینه و ارسال کد؛ شرایط صیغه برای شما فراهم است/ وقتی رنگ پول چشم انسانیت را کور می کند

انتخاب گزینه و ارسال کد؛ شرایط صیغه برای شما فراهم است/ وقتی رنگ پول چشم انسانیت را کور می کند
تلاش برای یافتن همسر یا رفع نیازهایی که خداوند در نهاد هر انسانی قرار داده، امری طبیعی است؛ اینکه شبکه های پیام رسان و فضای مجازی راه را برای رفع این نیازها باز گذاشته اند، در نگاه اول امری عجیب و درعین حال شرعی به نظر می رسد اما جای اخلاق کجاست؟ این امر به ظاهر راه اندازی شده برای جلوگیری از گناه، چه تبعاتی به دنبال دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ در دوران کنونی استفاده از شبکه های اجتماعی و حضور در فضای مجازی پدیده ای غیر قابل انکار است چرا که امروزه بهره برداری از این فضا جزو فناوری های نوین محسوب می شود. همان طور که کارشناسان این عرصه مطرح کرده اند این فناوری های نوین در کنار فرصت های مناسبی که برای افراد به وجود می آورد تهدیداتی نیز به دنبال دارد که کاربران نباید از کنار آنان به سادگی بگذرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز؛, ناب نیوز؛,

صیغه ها و ازدواج های موقتی که سر از تلگرام در می آورد

, صیغه ها و ازدواج های موقتی که سر از تلگرام در می آورد,

برنامه پیام‌ رسان تلگرام برای اولین بار در 14 آگوست 2013  راه اندازی شد، برنامه ای که دارای امکانات مختلف از جمله ایجاد کردن کانال و گروه  و ارسال کردن صوت،تصویر و ویدئو می باشد.

,

آنچه که در خصوص این نرم افزار در چند ماه گذشته مورد توجه قرار گرفت، ایجاد کانال هایی است که برخی از گردانندگان آن به منظور کسب درآمد در راستای مواردی خلاف عرف، مورد استفاده قرار می دهند.

,

"صیغه موقت در تهران" عنوان کانالی است که توجهات زیادی به خود جلب کرده و تعداد اعضایی بیشتر از 5000 نفر دارد! کاربرانی که با دیدن تبلیغات جنجالی و دست به دست شدن آن در گروه ها و کانال های دیگر، به آن پیوسته اند. کانالی که کار را برای بسیاری از متقاضیان این سبک روابط آسان کرده است.

,


,
, ,

انتخاب گزینه و ارسال کد؛ شرایط صیغه برای شما فراهم است

, انتخاب گزینه و ارسال کد؛ شرایط صیغه برای شما فراهم است,

در این کانال برای انتخاب افراد، گزینه های مختلفی پیش روست؛ از سن  و قد و وزن گرفته تا قیمت ها و میزان مهریه ها برای ساعت معین! کافیست کد داده شده را انتخاب کرده و به ادمین اعلام کنی تا در مدت زمان کوتاهی شرایط صیغه فراهم شود.

,

تلاش برای یافتن همسر یا رفع نیازهایی که خداوند در نهاد هر انسانی قرار داده، امری طبیعی است؛ اینکه شبکه های پیام رسان و فضای مجازی راه را برای رفع این نیازها باز گذاشته اند، در نگاه اول امری عجیب و درعین حال شرعی به نظر می رسد اما جای اخلاق کجاست؟ این امر به ظاهر راه اندازی شده برای جلوگیری از گناه، چه تبعاتی به دنبال دارد؟

,

, ,

 

,

شکست ازدواج در چالش صیغه های تلگرامی /  وقتی رنگ پول چشم انسانیت را کور می کند

, شکست ازدواج در چالش صیغه های تلگرامی /  وقتی رنگ پول چشم انسانیت را کور می کند,

راه اندازی کانال تلگرامی برای فراهم کردن شرایط صیغه موقت که با گسترش شبکه های اجتماعی، در دسترس همه افراد با هر سن و سال، تبعاتی به دنبال دارد که از مهم ترین آنها می توان به کاهش آمار ازدواج در جامعه اشاره کرد. فراهم شدن شرایط برای رفع نیاز با هزینه کم و انتخاب گزینه های متفاوت، چالشی است که ازدواج دائم در مقابل آن شانسی برای پیروزی نخواهد داشت.

,

از سوی دیگر کسب درآمد زنان از این راه با تعیین قیمت ها و مهریه های متفاوت براساس شرایط ، می تواند به شغلی برای آنها تبدیل شود و همچنین منبع درآمدی برای دلالان صیغه در کشور خواهد شد که بدون توجه به تبعات این کار، به پول های کلان حاصل از معرفی زنان و مردان به یکدیگر دل بسته اند.

,

آسیب های اجتماعی و نادیده گرفته شدن احکام شرعی ارمغان کانال های صیغه یابی

, آسیب های اجتماعی و نادیده گرفته شدن احکام شرعی ارمغان کانال های صیغه یابی,

رواج شهوت پرستی، آسیب های روحی به زنان و دختران و نادیده گرفته شدن شأن آنها، خیانت به کانون خانواده و ... ارمغان کانال های صیغه یابی تلگرامی است که با فراهم کردن شرایط آسان و در دسترس برای چنین روابطی، جایگزین خانه های فساد شده اند.

,

با توجه به دردسترس بودن شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی برای همه افراد در سنین متفاوت و عدم وجود  محدودیتی جز توان مالی برای برخی مردان برای ازدواج موقت، نتیجه چنین تبلیغاتی جز رواج نگاه تجاری به زن و تبدیل زنان و دختران جامعه به متاعی برای فروش نیست.

,

موارد ذکر شده تنها تعداد معدودی از آسیب های اجتماعی رواج یافتن صیغه های تلگرامی و اینترنتی است که بدون تایید توسط هیچ مرجعی، جز صدمه به انسانیت نتیجه ای ندارد؛ اما نباید از نظر دور داشت که صیغه و ازدواج موقت و فسخ آن از نظر شرعی ضوابط و قوانین خاصی دارد و اجرای احکام آن ضروری است. اذن پدر برای دختران و نگه داشتن زمان عده از جمله موارد مهمی است که با توجه به شرایط درج شده در این آگهی ها، رعایت نمی شود و احکام آن اجرا نمی گردد.

,

جذابیت محتوای این کانال های تلگرامی و همچنین مسائل مالی و کسب درآمد به قدری زیاد است که مسائل اخلاقی و حتی انسانیت را تحت شعاع قرار می دهد. در این میان خواب غفلت مسئولین که با نادیده گرفتن گزارشات متعدد منتشر شده در خصوص فسادها در شبکه های اجتماعی، چشم خود را به آسیب های این فضا بسته اند، امری قابل توجه است که هیچکس پاسخگوی آن نیست.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه