اخبار داغ

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل مطرح شد؛

کنترل واردات کالاهای مصرفی و حمایت از تولیدات داخلی دو وظیفه دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است

کنترل واردات کالاهای مصرفی و حمایت از تولیدات داخلی دو وظیفه دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است
مهم‌ترین وظیفه دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست‌گذاری متناسب برای حمایت از تولید داخلی است که در این زمینه دولت با دو اقدام می‌تواند فضا را برای تولید‌کنندگان داخلی مهیّا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در پایان نشست تشکیلاتی دو روزه خود با انتشار بیانیه ای ضمن روشنگری در خصوص مسائل روز ایران و جهان از دولت خواست تا با سرعت بخشیدن در روند تحقق اقتصاد مقاومتی نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ابصارخبر,

    در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه هم زمانی شروع ترم تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس فرصتی شد تا جهاد گران و افسران جنگ نرم ضمن بیعتی مجدد و ناگسستنی با شهدا، حرکت علمی خود را با تبرّک به این ایام، مبارک سازند، آمده است: تحمّل سختی های جنگ هشت ساله علاوه برتحمیل شکست به دشمن بعثی و عقبه آن موجب شد فصل جدیدی در خود باوری و اتّکای ملّی ،اتحّاد و وحدت کلمه ،تعمیق روح دین باوری و خدا محوری و الگویی ماندگار از مقاومت یک ملّت ستمدیده در برابر ظالمان و مستکبران به منصه ظهور برسد.

,

این بیانیه می افزاید: بدون شک هر پیشرفتی که امروز به همّت جوانان عزیزمان در تمامی عرصه ها اعمّ از نظامی، فرهنگی،علمی، تکنولوژی، اقتصادی، سیاسی و... به دست می آید ره آورد دفاع مقدس است .

,

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در بیانیه خود ضمن بیعت مجدّد با آرمان های انقلاب و مقام عظمای ولایت، پویایی و اصالت جنبش دانشجویی را نه در توسّل به گفتمان های غربی و شرقی، بلکه در حفظ و ادامه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی همچون عدالت خواهی، آزاد اندیشی، نفی سلطه بیگانگان، ذلت‌ناپذیری،ظلم ستیزی،حمایت از مظلومان دانسته و ضمن تلاش برای ترویج این اصول، نکاتی چند به سمع و نظر شریف دانشجویان عزیز و ملّت بزرگ ایران می رساند:

,

1- امروزه تولید علم و پیشرفت علمی کشور به اساسی ترین ضرورت محیط های دانشگاهی کشور بدل گشته وتحقق  آن جزو مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب از جنبش دانشجویی و جامعه دانشگاهی شده است بنابراین حفظ فضای علمی دانشگاه ها و تلاش برای ارتقاء هر چه بیشتر آن  و دوری از هرگونه التهاب آفرینی در این محیط بایستی از اولویت ها باشد.

,

2-ما همچنان به تاسّی از پیر جماران ،رابطه با آمریکا را رابطه ی گرگ و میش دانسته ومقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار و حمایت از ملّت های مستضعف ومظلوم منطقه ومحور مقاومت را باور درونی و اعتقادی خود می دانیم و در این راه از سرزنش ملامت گران و تهدید دشمنان باکی نداریم. چرا که «یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آنها آمریکاست و این بی‌اعتمادی باید روزبه‌روز گسترش یابد.»

,

3- در اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین وظیفه دولت، سیاست‌گذاری متناسب برای حمایت از تولید داخلی است که در این زمینه دولت محترم  با دو اقدام می‌تواند فضا را برای تولید‌کنندگان داخلی مهیّا نماید: اول اینکه با سیاست‌گذاری و تعیین تعرفه‌ها جلوی واردات کالاهای مصرفی و تولیدات خارجی را سد کند؛ دوم اینکه با فرهنگ‌سازی و تلاش برای تغییر ذائقه مصرفی به سمت حمایت از تولیدات داخلی حرکت کند. سیاست‌گذاری و فرهنگ‌سازی دو بال حمایت از تولید داخلی هستند که تنها دولت قدرت هماهنگی این دو را دارد.

,

4-  آنچه ملّت بزرگ ایران تا امروز به واسطه برجام و مذاکره با آمریکا تجربه کرده، همان عدم خوش‌بینی است که امام خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) درباره آمریکا بیان کردند؛ چراکه در حالی  طرف مقابل همچنان پس از گذشت چندین ماه از زمان اجرای توافق برای انجام ندادن تعهداتش بهانه‌تراشی می‌کند که جمهوری اسلامی ایران به گواه نهادهای نظارتی، از جمله آژانس بین‌المللی هسته‌ای حتی فراتر از تعهدات خود به مفاد برجام پایبند بوده است.از سوی دیگر صدور قطعنامه های پی در پی پس از برجام و برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران به حکم دادگاهی در آمریکا، نشانه های دیگری از بدعهدی و قابل اعتماد نبودن ایالات متحده آمریکا است و برای هزارمین بار به ایرانیان ثابت کرد که نمی‌توان به این شیطان به دیده دوست و همکار نگریست و تمام اینها  دلیل و برهان روشنی بر توصیه‌ها و انذار‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی درباره بدعهدی آمریکایی‌ها و دشمنی دشمنان ملّت بزرگ ایران اسلامی است! معلوم نیست چرا برخی‌ها همچنان بر مسیر اعتماد به دشمن اصرار دارند. چقدر دلسوزان باید گوشزد کنند که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، برای دشمنان، تنها بهانه‌ای بیش نبوده و نیست و دشمن پشت لبخند‌های خود خشم و کینه عمیق از ملّت ایران دارد، دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد مگر با دست کشیدن ملّت ایران از استقلال و آزادی و شرف خود!

,

متاسّفانه برخی به جای درس گرفتن از  تجربه مذاکره و اعتماد افسار گسیخته و خوش بینانه به آمریکا و اصلاح دیدگاه خود نسبت به دشمن کینه توز و بد عهد در ماه‌هایی که همگان چشم‌انتظار به ثمر نشستن دستاوردهای توافق هسته‌ای یا همان برجام و لمس این دستاوردها در زندگی شخصی‌شان هستند، منتقدان دلسوز داخلی را مورد هجمه و هدف قرار می دهند. امام علی(ع) فرمودند: «مَن لم یَجرب الامور خدع» آن کس که کارها را تجربه نکند، نیرنگ می‌خورد.

,

5- انتشار تصویر فیش‌های حقوقی برخی مدیران دولتی همزمان با تداوم رکود و فشار اقتصادی ، کشور را تکان داده و موجب دلسردی و نارضایتی در بین اقشار مردم و زمینه سلب اعتماد عمومی شده است.قطعاً اینکه برخی از مدیران دولت دستمزدهای نجومی و غیر متعارف دریافت می‌کرده‌اند، زیبنده مدیران شاغل در نظام اسلامی نمی باشد و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: غیر شرعی و غیر قانونی بوده و بایستی به بیت المال برگردانده شود و لازم است دولت و مجلس با ارائه طرح ها و لوایحی  منفذهای احتمالی چنین سوء استفاده هایی را اصلاح و مسدود نمایند.« نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به ‌آسانی عبور کرد... اعتماد مردم در این قضیه ضربه‌ فراوانی خورده است. مردم و جوانان تحصیلکرده، دریافت‌های خود را با این دریافت‌های غیرعادلانه مقایسه می‌کنند.»

,

6- امروز بزرگترین منکر در جامعه مایوس کردن و بدبین نمودن مردم به نظام اسلامی و تلاش برای گشودن پای آمریکا به کشور است. متاسّفانه کسانی در کشور دانسته یا نادانسته فریب وعده ها و لبخندهای ظاهری و دروغین آمریکا را خورده و بر خلاف پیام عاشورا و توصیه های صریح قرآن که مومنان را به پرهیز از دوستی با دشمنان و عقد پیمان های مخفی با آنها دعوت می کند(سوره ممتحنه)، متاسّفانه پیمان های دوستی و سری با دشمن می بندند و ما وظیفه خود می دانیم در این خصوص آنها را نهی از منکر کرده و نسبت به عواقب آن هشدار دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه