اخبار داغ

انتصابات فامیلی ، تغییرات جناحی؛ تعبیر دو جناح عمده، از موج تغییرات منفی است؛

بازی دست گرمی آقای استاندار با یازده تعویض/ تغییرات جدیدتر در راه است

بازی دست گرمی آقای استاندار با یازده تعویض/ تغییرات جدیدتر در راه است
قطار تغییرات مدیران دستگاه اجرایی که چندی است در خراسان شمالی به راه افتاده گویا در روزهای آینده قرار است شتاب بگیرد و بنا بر گفته های معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی برخی از فرمانداران در روزهای آینده از آن پیاده خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، در شهریور ماه سال 92 با انتصاب  سید علی اکبر پرویزی به عنوان هفتمین استاندار خراسان شمالی که از مدیران با تجربه بومی استان بود، این تصور بوجود آمد که سرانجام خراسان شمالی با انتصاب این نیروی بومی در سمت نماینده عالی دولت در استان، یک دوره مدیریتی با ثباتی را تجربه خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصر اترک,

هر چند که پس از انتصاب هر استانداری عزل و نصب معاونان استانداری و مدیران دولتی استان امری طبیعی است، عزل و نصب مدیران و معاونان استانداری در دوره مدیریتی علی اکبر پرویزی این استاندار اصلاح طلب نیز خالی از حرف و حدیث ها نبود به گونه ای که در فرآیند عزل و نصب مدیران و معاونان استانداری یکی از مهمترین حدیث های مطرح شده، این بود که پرویزی استاندار بومی خراسان شمالی فقط از دو شهرستان خاص برای دیگر شهرستان خراسان شمالی نیروهای مدیریتی انتخاب و اقدام به عزل و نصب آنان می کند و این عزل و نصب ها نیز کاملا رویکردی انتخاباتی دارند.
در همین راستا، او در پاسخ به رسانه ها درباره این نقدها، پاسخ می داد که این تصورات اشتباه هستند.
با این وجود، پرویزی در دوره مدیریتی سه ساله خود تلاش بر عزل عده ای از مدیرانی کرد که گفته می شد برخی از آنان، دست نشانده های برخی از نمایندگان مردم استان در مجلس هستند و یکی دو نفر از آنان با پیگیری های بسیار زیاد استاندار سرانجام عزل شدند و استاندار در مورد باقی آنانی که عزل نشده بودند، عنوان می کرد وزارتخانه ها به دلیل اعمال نفوذهایی که انجام گرفته، در زمینه عزل مدیران معرفی شده، همکاری لازم را ندارند.
در همین راستا، رسانه های استان نیز بارها در گفت و گو با سه تن از نمایندگان استان در مجلس در مورد دخالت آنان در عزل و نصب مدیران استان موضوع را مطرح کردند که آنان نیز زیربار این موضوع نرفتند.
با این وجود، درحالیکه پرویزی در تلاش برای عزل عده ای از مدیران بود، به یکباره خبر انتصاب محمد رضا صالحی به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی اعلام و در شش تیر ماه امسال به این مسئولیت منصوب شد.
صالحی با انتصاب به این مسئولیت، چندین هفته نخست از مسئولیت خود را بدون انجام هیچ عزل و نصبی پشت سر گذاشت و حتی در یک مصاحبه مطبوعاتی نیز اعلام کرد اگر عزل و نصبی صورت بگیرد، پس از ارزیابی عملکرد مدیران انجام خواهد شد. 
درحالیکه از فضای موجود، این تصور برداشت می شد که او پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده استان را ترک خواهد کرد و در حال حاضر نیز اراده ای بر عزل و نصب مدیران ندارد که از اواخر مرداد ماه اخبار عزل و نصب برخی از مدیران استان رسانه ای شد.
برکناری محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی بومی استان و انتصاب محمد تقی ایرانی در این مسئولیت همچنین برکناری امان الله خدمتگزار فرماندار فاروج و انتصاب هادی رجایی در این مسئولیت و برکناری حسین ثابت قدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و انتصاب حسین فرخنده در این مسئولیت از مهمترین این عزل و نصب ها طی این چهار ماه اخیر بوده اند.
همچنین با برکناری رضا الله وردی بردر از مدیر کلی بهزیستی خراسان شمالی و انتصاب اسماعیل قربانی در این مسئولیت و با برکناری رضا باغبان از مدیر کلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان و انتصاب حسن وحید در این مسئولیت حرف و حدیث هایی مبنی بر اینکه در این دو عزل و نصب نیز رد پای سه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد نیز قوی شنیده شد.
یکی از مهمترین حرف و حدیث های انتصابات مدیریتی استان که پر حاشیه نیز شده موضوع انتصاب یک فرماندار بومی برای شهرستان اسفراین است که مورد تقاضای اسفراینی ها است.
همچنین روز گذشته شنیده ها حاکی از تغییرات جدید در زمینه انتصاب فرمانداران جدید برای استان در آینده ای نزدیک است.
از اواخر مردادماه سال جاری تاکنون 11 مدیر و مسئول جدید در این استان منصوب شده اند و پیرامون انتصاب برخی از آنان حرف و حدیث هایی نیز شنیده شده است.
 قربانعلی سلطانی، فعال سیاسی طیف اصلاح طلب استان درباره عزل و نصب های چند ماه اخیر استان اظهار کرد: انتصابات چند ماه اخیر در استان رویکردی انتخاباتی نداشته است.
سلطانی عنوان کرد: بیشتر عده ای که تشکیلات دورهمی دارند و نگاه سیاسی ندارند در انجام این عزل و نصب ها نقش داشته اند و به دنبال منافع شخصی خود، فامیل و دوستان خود بوده اند.
وی تصریح کرد: اگر نگاه سیاسی و انتخاباتی در انجام این عزل و نصب ها وجود می داشت، تصمیمات می بایست در راستای تحقق وحدت و انسجام حامیان دولت هدایت می شدند و این در حالی است که از این عزل و نصب ها دوستان اصلاح طلب استان آسیب دیده اند.
وی خاطر نشان کرد: سیاست های تشکیلات دورهمی وقتی که اقتضاء کند به دنبال نصب نیروهای بومی هستند و در شرایطی دیگر، نیروهای غیر بومی را پیشنهاد می دهند تا حفظ منافع شخصی آنان حاصل شود.
این فعال سیاسی طیف اصلاح طلب همچنین یادآور شد: حتی عده ای در زمینه عزل و نصب ها نظر می دهند که در استان و در کشور نیز حضور ندارند اما با نفوذی که در وزارتخانه ها دارند، تغییرات مدیریتی را رقم می زنند.
سلطانی عنوان کرد: طیف اصلاح طلب استان از استاندار خواسته اند که هوشمندی خود را نسبت به این عزل و نصب ها حفظ کند.
علی احمدنیا، دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی و از فعالان سیاسی طیف اصولگرای استان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره عزل و نصب مدیران و فرمانداران استان طی چند ماه اخیر اظهار کرد: رویکرد عزل و نصب های مدیریتی و معاونتی چند ماه اخیر در استان انتخاباتی و جناجی بوده اند.
احمدنیا گفت: با توجه به اینکه چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باقی نمانده، این تغییرات در راستای جمع آوری آرا برای دولت تدبیر و امید است.
وی با تصریح بر این مطلب که برای پیشرفت، انجام عزل و نصب ها ضروری است اما نه اینکه انجام این گونه تغییرات به طور مستمر در دستور کار باشد، عنوان کرد: این رویه ای که متاسفانه در استان بسیار پر رنگ است بر مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی همچنین ثبات مدیریتی و عقب ماندگی استان تاثیرات منفی گذاشته است.
وی همچنین افزود: عزل و نصب های مستمر که با رویکردهای انتخاباتی و جناحی انجام می شود به ضرر عملکرد دولت خواهد بود.
افزون بر این، دبیر حزب موئتلفه اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: معتقد هستم که هر چند انجام عزل و نصب ها ضرورتی است که باید هرچندسال یکبار انجام شوند، اما می بایست اشخاصی که انتخاب می شوند تخصص، کارکرد و تجربه لازم برای مسئولیت ها را داشته باشند.
احمدنیا خاطر نشان کرد: بنده با عزل و نصب های یک سال اخیر در استان کاملا مخالف هستم و معتقدم که انتصابات باید با رویکردی نظام مند انجام شوند و اینگونه نباشد که با انتصاب هر مسئول یک کاروان پشت سر او بکار گمارده و بقیه عزل شوند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه