اخبار داغ

رنج های یک درد نامه

دانش آموزانی که زیر سقف های ترک خورده درس می خوانند+عکس

دانش آموزانی که زیر سقف های ترک خورده درس می خوانند+عکس
بیش از ده مدرسه تخریبی در شهرستان گمیشان در حالی پذیرای دانش آموزان هستند که از حداقل استانداردها برخوردار نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ساحل گمیشان ، سوای همه دلایلی که در سایر مناطق محروم کشور وجود داردنظیر  کمبود بودجه و .. رطوبت بالای منطقه گمیشان هم مزید برعلت شده است تا اوضاع بیش از ده مدرسه در شهرستان گمیشان به حد بسیار نامطلوبی قرار بگیرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ساحل گمیشان,

بوی شدید نم و رطوبت و مدارسی که دیگر هیچ شباهتی به یک آموزشگاه را ندارد ، سلامت دانش آموزان را تهدید می کند .

,

آموزشگاههای ( نازمراد آخوند - قولی- نیازی و شهید مختوم خواجه نفس- تراج نژاد-طالقانی -امام علی- شهید اطلسی -شهید بیرامی - سید قطب قلعه جیق - کوثر -بنت الهدی - و(روستای قرنجیک که آموزشگاه دخترانه)  ندارد)

,

این آموزشگاههای نامبرده در بالا تماما مدارسی هستند که در سطح شهرتستان گمیشان بنا برتایید خود مسئولین آموزش  و پرورش شهرستان گمیشان کاملا تخریبی و در شرایطی بسیار نامساعد و غیر استاندارد میزبان دانش آموزان هستند.

,

8m

, 8m,

محمد کر رییس شورای شهر سیمین شهر که بیش از 6 مدرسه تخریبی در این شهر قرار دارد در گفتگو با خبرنگار ما گفت:مدرسه راهنمایی طالقانی سیمین شهر به علت فرسودگی بسیار زیاد و خطرات ناشی از آن با داشتن حدود دویست نفر دانش آموز در سال1390 تخریب شد و  این در شرایطی  بود که مسئولین به مردم وعده داده بودند که در کمتر از یک سال ساختمان نو آماده می شود.

,

وی ادامه داد: دانش آموزان این آموزشگاه به دبستان امام علی (ع) که فرسوده تر از طالقانی بود منتقل شدند طوریکه دانش آموزان در هر دو آموزشگاه در فضایی پر از رطوبت و مکانی نامساعد تحصیل می کنند.

,

2m

, 2m,

4m

, 4m,

کر افزود: اتاقهای کوچک و غیراستاندارد، نبودن نماز خانه و فقدان اتاق هوشمند و آزمایشگاه و کوچک بودن حیاط آموزشگاه و نبودن مکانی برای ورزش و ...باعث تضعیف روحیه و ناراحتی های دیگر گشته است و در نامساعدترین شرایط مشغول به تحصیل می باشند.

,

طوریکه یه اتاق کوچک به عنوان اتاق مدیران و معاونین و مشاورین و بایگانی و استراحت معلمین مورد استفاده می باشد و مکانی برای مشاوره با اولیاء و جلسات دیگر وجود ندارد.

,

ریییس شورای شهر سیمین شهر ادامه داد: مکان جدید دبستان امام علی (ع) در همان محوطه با 60% پیشرفت فیزیکی 2 سال رها شده است و علی رغم بازدیدهای مکرر مسئولین شهرستان و استان فضای جدید نیز تکمیل نگردید تا مرهمی بر دردها باشد و همین مکان جدید دبستان امام علی (ع) فاقد نماز خانه می باشد.

,

وی در ادامه  گفت: مردم شریف سیمین شهر با مراجعات مکرر به دفتر امام جمعه و شورای اسلامی نهایت نارضایتی خود را اعلام داشته و انتظار دارند مسئولین توجه به مناطق محروم از جمله سیمین شهر داشته باشند و در توزیع امکانات و بودجه براساس سرانه و عدالت رفتار شود.

,

رییس شورای شهر  در مورد آموزشگاه طالقانی  گفت:  حدود 5 سال کوچکترین اقدام عملی صورت نگرفته است و زمین هر دو آموزشگاه توسط خیرین مرحوم اسلامی و ثابتی در حدود 5000 متر مربع اهداء شده است.

,

وی همچنین یادآور شد: مدارس شهید تراج نژاد و ترکمن و بیرامی نیز دارای فرسودگی شدید و تخریبی می باشند. و آموزشگاههای دخترانه شهید یمرعلی و خدیجه کبری نیاز به تفکیک و دبستانهای دخترانه سوده و پسرانه حنفی نیز بضورت چرخشی بوده که هر کدام معضلات خاص خود را دارد.

,

کر در پایان گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود با بی تدبیری امید مردم به ناامیدی تبدیل نگردد و و عده های داده شده محقق گردد.

,

Golestanema11

, Golestanema11,

قرنجیک رییس آموزش و پرورش گمیشان ضمن تایید اوضاع مدارس شهرستان گفت: در سال 94 طی نشستی که با فرمانداران شهرستانهای غرب استان و نماینده مجلس داشتیم قرار بر این شد که از محل اعتبارات دولتی مبلغ 550 میلیون تومان برای تعمیر مدارس تخریبی اختصاص داده شود که این بودجه محقق نشده است

,

وی ادامه داد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال جا ری مبلغ 721 میلیون تومان جهت نوسازی مدارس تخریبی اختصاص داده شد که البته تا این لحظه این بودجه تامین نشده و امیدواریم تا قبل از پایان سال این مبلغ به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

,

قرنجیک در پایان ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز گفت: از آغاز سال تحصیلی تا امروز 3 آموزشگاه جدید با حمایت خیرین در شهرستان ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است   و با توجه به این امر که  که نوسازی مدارس به صورت مشارکتی و با حمایت خیرین انجام می گیرد از خیرین خواست تا با حمایتهای خود تلاش کنند تا هرچه سریعتر اوضاع مدارس شهرستان به حد شان و جایگاه فرزندان عزیز ایران برسد..

,

تصاویری از مدرسه بیرامی سیمین شهر

, تصاویری از مدرسه بیرامی سیمین شهر,

0ww

, 0ww,

1ww

, 1ww,

3ww

, 3ww,

2ww

, 2ww,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه