اخبار داغ

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج:

ماهیت شبکه های پیام رسان پایش اطلاعات کاربران است

ماهیت شبکه های پیام رسان پایش اطلاعات کاربران است
قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین گفت: علی رغم سرعت و حجم بالای انتشار مطالب کسی هم بر آن نظارت ندارد و اصلا" دغدغه نظارت کم رنگ است درحالی که دشمن کوچکترین فعل و انغعالات را رصد و پایش کرده و در اختیار بهره برداران امنیتی، نظامی و دستگاه ها و سرویس های غربی قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رسول شکری نیا امروز در نشست فعالان فضای مجازی استان مرکزی در اراک، افزود: جنگ امروز، جنگ سخت نیست و شیوه مبارزه و مقابله با دشمن هم تغییر جدی و اساسی کرده اما عده ای تلاش دارند کشور در این عرصه فقط کاربر باشد و حالت تدافعی به خود بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, رسول شکری نیا امروز در نشست فعالان فضای مجازی استان مرکزی در اراک، افزود: جنگ امروز، جنگ سخت نیست و شیوه مبارزه و مقابله با دشمن هم تغییر جدی و اساسی کرده اما عده ای تلاش دارند کشور در این عرصه فقط کاربر باشد و حالت تدافعی به خود بگیرد.,

عده ای فقط به دنبال سود فروش اینترنت بدون توجه به مسائل فرهنگی هستند

, عده ای فقط به دنبال سود فروش اینترنت بدون توجه به مسائل فرهنگی هستند, عده ای فقط به دنبال سود فروش اینترنت بدون توجه به مسائل فرهنگی هستند,

وی ادامه داد: کاش دغدغه مقام معظم رهبری و توجه ایشان به اهمیت فضای مجازی و محیط آن به سایر مسئولان هم منتقل می شد و عمق بینش و راهکارهای عملیاتی معظم له در این باره مشخص تر می شد تا مردم بدانند عده ای فقط دنبال فروش اینترنت و سود به هرقیمت ممکن هستند و اصلی ترین مبحث یعنی اولویت و ارجحیت فرهنگ برسایر امور این قدر مورد کم لطفی قرار نمی گرفت.

,

بی مهری به توان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور

, بی مهری به توان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور, بی مهری به توان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور,

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دستگاه های مختلف دشمن برای رسیدن به اهداف خود میلیون ها دلار هزینه می کنند درحالی که در داخل همین توان برای راه اندازی شبکه‌های اجتماعی بومی وجود دارد اما مورد بی مهری قرار می گیرد.

,

وی بر ضرورت ورود هوشمندانه و تاثیرگذار در حوزه فضای مجازی تاکید کرد و گفت: در عصری که بنده آنرا عصر فراارتباطات می خوانم در یک پلک به هم زدن میلیون ها کلمه با سرعت و تولید انبوه در فضای مجازی منتشر می شود و کسی هم بر آن نظارت ندارد و اصلا" دغدغه نظارت کم رنگ است درحالی که دشمن کوچکترین فعل و انغعالات را رصد و پایش کرده و در اختیار بهره برداران امنیتی، نظامی و دستگاه ها و سرویس های غربی قرار می دهد.

,

باید برای حفظ اسرار و اطلاعات شخصی مردم، غیرت داشت

, باید برای حفظ اسرار و اطلاعات شخصی مردم، غیرت داشت , باید برای حفظ اسرار و اطلاعات شخصی مردم، غیرت داشت ,

شکری نیا تصریخ کرد: باید برای حفظ اسرار و اطلاعات شخصی مردم، غیرت و تعصب داشت و اینترنت ملی و شبکه های داخلی را تقویت کرد.

,

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا در جنگ نرم،  نگاه بسیار ویژه ای به فضای مجازی دارند و اهمیت آنرا به اندازه انقلاب اسلامی دانسته اند از این رو پتانسیل گسترده تولید محتوای مردمی باید در اختیار فعالان دلسوز این حوزه قرار گیرد.

,

وی با اشاره به ظرفیت های موجود رسانه ای و فضای مجازی در استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه تولید محتوا و بازنشر آن در جامعه است و فعالان فضای مجازی در این راستا با هم افزایی جدی می توانند از این بستر برای توسعه استان خود در وهله اول و توفیق در کارهای بزرگ و ملی در وهله دوم استفاده کنند.

,

فضای شبکه های اجتماعی به سمت تخریب ارزشهای اصلی نظام پیش می رود

, فضای شبکه های اجتماعی به سمت تخریب ارزشهای اصلی نظام پیش می رود, فضای شبکه های اجتماعی به سمت تخریب ارزشهای اصلی نظام پیش می رود,

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی با سرمایه گذاری جدی صهیونیسم و امپریالیسم، قبح شکنی و ترویج بی خدایی و پوچ گرایی در شبکه های اجتماعی بیداد می کند و این فضا به سمت تخریب ارزشهای اصلی نظام پیش می رود.

,

فرصت سازی برای موج سواری دشمن با ایجاد فضای دوقطبی در بستر فضای مجازی توسط عده ای خاص

, فرصت سازی برای موج سواری دشمن با ایجاد فضای دوقطبی در بستر فضای مجازی توسط عده ای خاص, فرصت سازی برای موج سواری دشمن با ایجاد فضای دوقطبی در بستر فضای مجازی توسط عده ای خاص,

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین گفت: متاسفانه برخی به جای استفاده از بستر امن اینترنت ملی با ایجاد فضای دو قطبی و سرگرم کردن مردم به امور کذب و واهی، فرصت موج سواری به دشمن می دهند و خود نیز در این راستا احساس مسئولیت نمی کنند.

,

مسئولان از نوع نگاه ابزاری و انتخاباتی به شبکه های اجتماعی بپرهیزند

, مسئولان از نوع نگاه ابزاری و انتخاباتی به شبکه های اجتماعی بپرهیزند, مسئولان از نوع نگاه ابزاری و انتخاباتی به شبکه های اجتماعی بپرهیزند,

وی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی باید هوشمندانه عمل کرد و باید راهبری نه فقط کاربری عمل کرد، گفت: نباید سربازان بی جیره و مواجب شبکه های اجتماعی خارجی باشیم و مسئولان هم از نگاه ابزاری و انتخاباتی به شبکه های مجازی و اجتماعی پرهیز کنند و چاره جویی جدی برای این مسئله داشته باشند چراکه حجم شبهات، دروغ سازی ها، شایعات و فرافکنی ها با شیب بسیار تندی درحال افزایش است و کسی باید آنرا متوقف کند.

,

دلسوزان فرهنگی در فضای مجازی حضور هوشمندانه داشته باشند

, دلسوزان فرهنگی در فضای مجازی حضور هوشمندانه داشته باشند, دلسوزان فرهنگی در فضای مجازی حضور هوشمندانه داشته باشند,

شکری‌نیا از دلسوزان این عرصه خواست با بصیرت‌افزایی، دشمن شناسی و تولید محتوای قوی، مردم را از اهداف پشت پرده دشمن در فضای مجازی آگاه کنند و حضوری حداکثری و هوشمندانه در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

,

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برخی با حرمت شکنی در فضای مجازی، حریم ها را شکسته و با ارزش ها و باورهای کاربران بازی می کنند، این درحالی است که حرمت فضای مجازی مانند حرمت فضای واقعی است و همه قانونا و شرعا و عرفا باید پاسخگو باشیم.

,

ضرورت ایجاد نهضت یادگیری سواد فضای مجازی

, ضرورت ایجاد نهضت یادگیری سواد فضای مجازی, ضرورت ایجاد نهضت یادگیری سواد فضای مجازی,

وی در پایان نهضت یادگیری سوادفضای مجازی برای مردم و خانواده ها را ضرورتی بسیار مهم خواند و از رسانه ملی و سایر رسانه ها خواست اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه