اخبار داغ

اختراع دستگاه آشکار ساز نقطه دید افراد به همت مخترع شازندی

اختراع دستگاه آشکار ساز نقطه دید افراد به همت مخترع شازندی
ابوالفضل قنبری دانشجوی شازندی به همراه یکی از اساتید خود توانستند دستگاه آشکار ساز نقطه دید افراد با قابلیت جبران سازی حرکات سر و لغزش دستگاه را که کابردهای بسیاری در علم پزشکی دارد، اختراع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، ابوالفضل قنبری دانشجوی سال آخر مهندسی برق به همراه  یکی از اساتید خود «هادی هادی‌زاده» دکترای مخابرات از دانشگاه «سایمون فریزر کانادا» در مشهد یک اختراع در زمینه مهندسی پزشکی انجام داده اند که از لحاظ علمی در رده‌های بالای علم برق و گرایش پردازش تصویر قرار دارد به گونه ای که قطعات و هم چنین تحقیقات اولیه در کانادا و ایالات متحده صورت گرفته و خریداری شده و می‌توان گفت آینده روشنی برای پیشگیری و هم چنین شناسایی زود هنگام تومور های چشم، اوتیسم و... دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,

, ,

 

,

ابوالفضل قنبری به عنوان یکی از مخترعین این دستگاه از اهالی روستاهای «سربند» شهرستان شازند به نام «ده سلمان» است.

,

قنبری مخترع این دستگاه در گفتگو با خبرنگار شازند ما درباره قابلیت‌های این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه قادر به تعقیب و ردیابی حرکات چشم به منظور یافتن محل نگاه یا خیره شده افراد در دنیای پیرامون، با استفاده از تصویربرداری مادون قرمز به صورت بلادرنگ است.

, شازند ما,

وی با بیان اینکه آشکارسازی محل نگاه کردن یا نقطه دید و خیره شده افراد کاربردهای بسیار گوناگونی دارد، گفت: کاربردهای این دستگاه شامل پزشکی و بالینی(تشخیص بیماری های عصبی و شناختی نظیر اوتیسم، پارکینسون، بیش فعالی و آموزش جراحی)، بازاریابی و طراحی تبلیغات، توانبخشی به معلولین(کنترل اشیاء توسط حرکات چشم)، کاربردهای علوم شناختی و روانشناسی(تشخیص و درمان اعتیاد، سنجش میزان منفی نگری یا روحیه جمعی)، فعالیت های ورزشی(یافتن محل نگاه کردن ورزشکاران حرفه ای)، تشخیص خواب آلودگی رانندگان است.

,

قیمت تمام شده این محصول در بازار بین‌المللی صد هزار دلار (۳۷۰ میلیون) است.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه