اخبار داغ

مسیر عشق از مرکز خلیج فارس تا کربلا(1)/"موکب روستای سایه خوش"+تصاویر

مسیر عشق از مرکز خلیج فارس تا کربلا(1)/"موکب روستای سایه خوش"+تصاویر
مردمان خوب این دیار برای سومین سال پیاپی با برپایی موکب اباعبدالله الحسین، اقدام به پذیرایی از زائرین اربعین حسینی که از مسیر این روستا می گذرند می کنند و هر آنچه دارند بی منت برای مسافران مسیر عشق در نظر می گیرند. متولیان این موکب همگی از اهالی همین روستا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ منطقه بیابانی سایه خوش در موقعیت جغرافیایی N5520 E2649 در استان هرمزگان واقع است. این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در 40 کیلومتری جنوب خمیر و 55 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس میسر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج فارس از سواحل بسیار زیبایی برخوردار است. همچنین وجود نخلستانهای فراوان در این منطقه بر زیباییهای آن افزوده است. روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. این روستا دارای مسجد، دبستان، ۲۵ آب‌انبار، مدرسه راهنمایی، مخابرات، دفتر پست، بانک، دسترسی به اینترنت دهیاری و خانه بهداشت است و حدود ۳۰۰۰ اصله نخل دیم در آن وجود دارد. پیشه اغلب مردم روستا ماهی گیری، دامداری، پرورش میگو، کشاورزی و بازرگانی است.

,

 

,

مردمان خوب این دیار برای سومین سال پیاپی با برپایی موکب اباعبدالله الحسین، اقدام به پذیرایی از زائرین اربعین حسینی که از مسیر این روستا می گذرند می کنند و هر آنچه دارند بی منت برای مسافران مسیر عشق در نظر می گیرند. متولیان این موکب همگی از اهالی همین روستا هستند و به گفته خودشان حال که از قافله عشق جا مانده اند برای تسلای دلشان به زائرینی که توفیق مشرف شدن به پابوسی سیدالشهدا را دارند ارائه خدمت می کنند و از آنها التماس دعا دارند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه