اخبار داغ

از تغییر نقش زنان تا ترویج خیانت؛

آسیب هایی که ماهواره به خانواده ایرانی می زند

آسیب هایی که ماهواره به خانواده ایرانی می زند
در کشور ما بیش ترین مخاطبان تلویزیون را زنان تشکیل می دهند همین باعث شده این نوع شبکه ها با هدف قرار دادن شخصیت زن و القای فرهنگ غربی فمینیستی تا حدود قابل ملاحظه ای بتواند شخصیت حقیقی زن مسلمان ایرانی را متزلزل ساخته و بنیان خانواده را به شدت تضعیف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،ماهواره‌‌ﻫﺎ ﺑﺎ در اختیار گرفتن تمام اوﻗﺎت ﻣﺮدم خصوصا زنان ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﻓﺮﻫﻨگ را تغییر داده و بر آسیبهای اجتماعی داﻣﻦ زده‌اﻧﺪ ﻛﻪ ﻳﻜﻲ از اﻫﺪف آنها ﻧﻬﺎد ﻣﻬﻢ و ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬار ﺧﺎﻧﻮاده اﺳﺖ و اﻳﻦ ﻣﻬﻢ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻧﻮﻋﻲ ﻧﻔﻮذ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﻃﺮﻳﻖ آن اﺳﺎس ﺗﺼﻮرات، ارزش‌ﻫﺎ، ﻣﻌﻠﻮﻣﺎت و ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎی رﻓﺘﺎری و ﻧﻴﺰ روش‌ﻫﺎی زﻧﺪﮔﻲ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻛﺸﻮرﻫﺎی دﻳﮕﺮ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

اغلب سریالهای به ظاهر خانوادگی شبکه هایی مانند فارسی وان حاوی داستان هایی از عشق ها و روابط نامتعارفی است که بیننده را بعد از مدتی به طور غیرارادی و ناخودآگاه وادار به همسان سازی زندگی واقعی و خصوصی خود با تصاویر پخش شده می کند در واقع این شبکه ها شیوه زندگی خانواده ها غربی را به عنوان الگو به مخاطب ایرانی القا می کنند و مخاطب با دریافت الگوهای جدید به بازنمایی تصاویر پخش شده پرداخته زندگی خود را دستخوش تغییراتی می سازد مصادیقی چون خیانت به همسر، افزایش سن ازدواج، بی تفاوتی به حریم خانواده و بی بند و باری فکری و فرهنگی در جامعه نمونه های بارزی از الگوپذیری غلط از برنامه های ماهواره ای است.

,

همچنین شبکه ماهواره ای من و تو که از انگلیس و با بودجه خاندان پهلوی پخش می شود از یک طرف در صدد است تا خاندان پهلوی را تطهیر کند و با پخش مستندات جهت دار، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان مانعی جدی بر سر راه توسعه و پیشرفت ایران معرفی کند و از سوی دیگر تلاش می کند با ساخت برنامه های ویژه به ترویج روابط بدون قید و بند، عادی سازی ارتباط با نامحرم، عادی سازی مصرف مشروبات الکلی و عادی سازی روابط خارج از خانواده بپردازد.

,

در کشور ما بیش ترین مخاطبان تلویزیون را زنان تشکیل می دهند همین باعث شده این نوع شبکه ها با هدف قرار دادن شخصیت زن و القای فرهنگ غربی فمینیستی تا حدود قابل ملاحظه ای بتواند شخصیت حقیقی زن مسلمان ایرانی را متزلزل ساخته و بنیان خانواده را به شدت تضعیف کنند به طور مسلم هنگامی که خانواده ها مشغول تماشای این گونه شبکه ها می شوند افکار و رفتارشان به صورت تدریجی و ناخودآگاه از آثار سوء برنامه های پخش  شده اثر خواهد پذیرفت.

,

به طور خلاصه می توان گفت از مهم ترین اهداف شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، تبلیغ و ترویج تدریجی فارسی زبانان به ویژه مردم دین مدار و انقلابی ایران اسلامی است.

,

این امر با تکنیک و شگردهای شیطانی جهت ضربه زدن به اصل نظام اسلامی می باشد مهم ترین مواردی که شبکه های مذکور به صورت هدفمند به مخاطبین خود القا کرده و الگوسازی می کنند علاوه بر برخی از مصادیقی که در بالا اشاره شد عبارتند از: ترویج خانواده های بی قید در برابر خانواده های سنتی و اسلامی، از بین بردن قبح ارتباط دختر و پسر حتی تا منجرشدن به بارداری، از بین بردن مفهوم مقدس و متعالی خانواده، ارزش زدایی از مفهوم غیرت، تحریک حس رقابت میان زنان و مردان، ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی، نمایش مکرر نیمه عریانی و ...

,

مهم ترین اهداف فمینیست ها در دفاع از حقوق زنان، زیر سوال بردن خانواده، شأن مادری به عنوان عامل اصلی فرودستی زنان! و برابر بودن زن و مرد در همه زمینه ها اعم از فرهنگی، سیاسی و جنسی می باشد که در زمان حاضر مأموریت انها را همین رسانه های غربی به ویژه شبکه های ماهواره ای انجام می دهند.

,

بدون تردید یکی از اهداف جنبش های فمینیستی در دفاع از حقوق زنان، بحث مادری و تولید مثل و به چالش کشاندن آن است سیمون دوبووار مادری را در تولید مثل خلاصه کرده و آن را بردگی زن می داند و کنترل موالید و سقط جنین را راه رهایی زنان از بردگی یعنی مادری معرفی می کند.

,

امروزه قاطبه مردم ایران نقش مادری و همسری در خانواده را برای زنان یک ارزش و هنجار می دانند اما شواهدی وجود دارد که به دلایل مختلفی از جمله تبلیغات منفی شبکه های ماهواره ای فمینیستی نقش مادری بسیاری از زنان ایرانی در خانواده و تربیت فرزندان کاهش یافته است.

,

متأسفانه ﻣﺎﻫﻮاره ﺑﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﺮ ﻓﻀﺎی ﻋﺎﻃﻔﻲ و ﺻﻤﻴﻤﻲ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣساله ﺣﺴﻦ ﻣﻌﺎﺷﺮت را ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ روﺑﻪ‌رو ﻛﺮده و در ﻣﻮاردی آن را ﻣﻨﺘﻔﻲ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﺮوز ﺳﺮدی و در ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺧﺸﻮﻧﺖ و ﺳﻮءﻣﻌﺎﺷﺮت و خیانت متأهلین ﺷﺪه اﺳﺖ.

,

بدیهی است که نقش ماهواره‌ها به‌طور عمده در طرح نیازها و خواسته‌ها است، در برخی از سریال‌های تلویزیون مردان متاهل به پنهان‌کاری و داشتن رابطه با زنان دیگر متهم می‌شوند حتی اگر چه هدف این سریال‌ها نشان دادن چهره‌ای نامطلوب از این رفتار باشد، بیننده این سریال‌ها ممکن است با برداشت سطحی از اینگونه موارد تحت تاثیر آن قرار گیرد.

,

طلاق نیز مانند سایر آسیب‌های اجتماعی تحت تأثیر عوامل متعددی است و تاثیر برنامه‌های ماهواره‌ای در این مورد غیرقابل انکار است.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه