اخبار داغ

برگزاری نخستین کارگاه آموزش سوارکاری در ملکان

برگزاری نخستین کارگاه آموزش سوارکاری در ملکان
نخستین کارگاه آموزش سوارکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان با همت اداره ورزش و جوانان و هیئت سوارکاری شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار ملکان، این کارگاه یک روزه با حضور مه پیکر، رئیس هیات سوارکاری استان و با شرکت ۲۰ نفر از سوارکاران محلی در سالن ورزشی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار ملکان،,

رئیس هیات سوارکاری ملکان در حاشیه این کارگاه آموزشی در خصوص اهداف برگزاری این کارگاه افزود: آشنایی با تاریخچه اسب در ایران، شناخت اسب های بومی و محلی و نژادهای موجود در کشورمان از اهداف و موضوعات این کارگاه آموزشی بود.

,

بهروز موسی زاده به تاریخچه تشکیل هیات سوارکاری در ملکان پرداخت و اظهار کرد: هیات سوارکاری ملکان از اوایل سال ۹۲ در شهرستان ملکان شروع به فعالیت کرده و مورد استقبال سوارکاران محلی قرار گرفته است.

,

وی افزود: هیات اسب سواری شهرستان ملکان در طول بیش از سه سال فعالیت خود در مسابقات استانی در شهرهای میانه و عجب‌شیر شرکت کرده و در مرحله  اسب ارتگا موفق به کسب مقام دومی شده است.

,

بهروز موسی زاده افزود: در حال حاضر تعداد ۴۰ سوارکار در هیات سوارکاری ملکان عضو هستند و تعداد بیش از ۶۰ اسب در این شهرستان نگهداری می شود.

,

موسی زاده با بیان اینکه مسابقات هیات سوارکاری ملکان همه ساله از اواسط اردیبهشت آغاز و تا اواسط مهرماه به طور منظم و به صورت ماهیانه ادامه می‌یابد، افزود: در طول نیمه دوم سال نیز کارگاه های آموزشی در موضوعات مختلف و با حضور اساتید مجرب استانی و با شرکت اعضا و علاقمندان برگزار می گردد.

,

وی در پایان از همکاری هیات سوارکاری استان، اداره ورزش و جوانان و  نیز ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در برگزاری این کارگاه قدردانی کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه