اخبار داغ

در پی انتشار فیلم سیلاب در فضای مجازی؛

غیرت جوانان خرم آبادی دختر اصفهانی را از مرگ نجات داد+عکس و جزئیات

غیرت جوانان خرم آبادی دختر اصفهانی را از مرگ نجات داد+عکس و جزئیات
در روز وقوع حادثه سیل خیلی از جوانان این شهر با ازخودگذشتگی و ایثار جان خود را برای نجات دادن گرفتار شدگان سیل به خطر انداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک،بارش شدید باران و تگرگ عصر روز دوشنبه 17آبان ماه منجر به راه افتادن سیل در سطح خیابان‌ها،معابر، زیرگذرها و منازل مسکونی خرم‌آباد شد به‌طوری‌که خیلی از مردم در آب گرفتار شدند که در این حین دو دختر دانشجو نیز دچار حادثه شدند که متأسفانه «فروزان مرادوند» دانشجوی رشته زیست‌شناسی دانشگاه لرستان در حین عبور از کانال آب جان خود را از دست داد و «نسرین محمدی» دانشجوی شهرسازی همین دانشگاه نیز دچار حادثه می‌شود توسط مردم نجات پیدا می‌کند و به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

در جریان بارش باران، تگرگ و وقوع سیلاب در سطح شهر خرم‌آباد شدت حادثه به‌گونه‌ای بود که اگر اقدام نوع‌دوستانه‌ی بسیاری از مردم در کمک به گرفتار شدگان در سیلاب نبود به گواه شاهدان امر شاید ده‌ها نفر دیگر جان خود را از دست می‌دادند.

,

سیل خرم آباد

, سیل خرم آباد,

در ساعات ابتدایی حادثه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که آن چه در فیلم نشان داده می شود تمام واقعیت نبوده است؛ آن چه که در فیلم نمایان است تصویر دختری است که وقتی برای عبور از کانال دست خود را به سمت راننده ای  دراز می کند راننده موفق به گرفتن او نمی شود و دختر در کانال می افتد ؛شاید آن چه که در این فیلم نشان داده نشده است تلاش جوانانی است که در پایین کانال جان خود را به خطر انداختن تا این دختر دانشجو نجات پیدا کند.

,

و واقع امر این  است دخترجوانی که در فیلم نشان داده شده در قسمت های پایین کانال با تلاش مردم نجات پیدا کرده است.

,

این‌که برخی‌ها در فضای مجازی مردم  لر را به بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی متهم می‌کنند ناجوانمردانه‌ترین قضاوت درباره مردم این دیار است چراکه غیرت لرستانی‌ها در خلق حماسه‌آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس‌ازآن اثبات‌شده است و نوع‌دوستی‌شان زبانزد خاص و عام است و همین غیرت مثال‌زدنی‌شان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که از دست دادن جان یک نفر را نظاره‌گر باشند و کاری انجام ندهند.

,

عکس  غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم آباد

, عکس  غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم آباد,

در روز وقوع حادثه سیل خیلی از جوانان این شهر  با ازخودگذشتگی و ایثار جان خود را برای نجات دادن گرفتار شدگان سیل به خطر انداختند و گواه آن این است که اگر مردم لر بی‌تفاوت بودند هیچ‌گاه جمعیت بالای10نفری برای نجات دانشجوی اصفهانی که در زیر پل گرفتارشده بود اقدام نمی‌کردند،اگر مردم لر بی‌تفاوت بودند جوانان خرم‌آبادی برای نجات یک دختر آن را با پای پیاده به دوش نمی‌گذاشتند تا به بیمارستان برسانند،اگر مردم لر بی‌تفاوت بودند پسر جوان برای نجات دادن یک دختر دانشجو اشک از چشمانش جاری نمی‌شد و فریاد کمک سر نمی‌داد،اگر مردم لر بی‌تفاوت بودند راننده خرم‌آبادی درب‌های ماشینش را برای نجات حادثه دیدگان باز نمی‌کرد که آب به داخل ماشینش هجوم برد. اگر مردم لر بی‌تفاوت بودند شهروند خرم‌آبادی نایلون میوه‌های دستش را پرت نمی‌کرد که جان زن و بچه‌ای را نجات دهد و اگر مردم لر بی‌تفاوت بودند خیلی از رانندگان تاکسی فقط زنان،کودکان و دختران را سوار نمی‌کردند تا آن‌ها را از حادثه نجات دهند.

,

نوع‌دوستی، ایثار و فداکاری جایگاه محکمی در بین مردم لر دارد و اگر این همت، غیرت  و احساس مسئولیت نبود شاید الان در غم از دست دادن ده‌ها «فروزان مرادوند» دیگر اندوهناک بودیم و این به‌دوراز انصاف است که این روزها در فضای مجازی هجمه سنگین بی‌غیرتی علیه مردم لر به راه انداخته‌اند چراکه در آن روز مردم با تأسی از آیه 32 سوره مائده که می‌فرماید:«اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، زنده کند، انگار همه‌ی مردم را زنده کرده است.«(مَنْ قَتَلَ نَفْساً بغیر نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمیعا (به استقبال خطر رفتند و جان خیلی‌ها را نجات دادند.

,

برای جویا شدن از جزئیات بیش‌تر روز حادثه با امین نظری و سید علی محمدی  از جوانان غیرتمند خرم‌آبادی که در روز حادثه جان دانشجوی دختر اصفهانی را به کمک دیگر شهروندان نجات دادند و از شاهدان ماجرا هستند مصاحبه‌ای گرفته‌ایم که شرح آن در ذیل می‌آید:

,

سیدعلی محمدی-امین نظری

, سیدعلی محمدی-امین نظری,

امین نظری؛دانشجوی کارشناس ارشد حقوق و سرباز بسیج سازندگی و  بسیجی پایگاه رباط نمکی خرم‌آباد باوجوداین که خود ازنظر جسمی و کمر مشکل دارد در روز حادثه به کمک حادثه دیدگان می‌شتابد.

,

نظری با اشاره به این‌که در روز حادثه از سمت خیابان شورا به سمت میدان کیو در حال حرکت بوده است،می‌گوید: در یک‌قسمتی از خیابان متوجه سروصدای جمعیتی شدم که به نزدیک رفتم و دیدم که پای دختر جوان در زیر پل گیرکرده است و مردم قصد دارند که کمکش کنند.

,

وی افزود: به علت شدت بارش تگرگ،وضعیت وحشتناکی به وجود آمده بود،قدرت وزش باد و بارندگی اجازه نمی‌داد که کسی به‌تنهایی کاری از پیش ببرد.

,

این ناجی دانشجو اظهار می‌دارد: در روز سیلاب اگر همه مردم به کمک نمی‌آمدند تلفات و خسارات بیش‌تری به وجود می‌آمد و اگر من قوی‌ترین مرد جهان هم بودم دست تنهایی کار چندانی از دستم برنمی‌آمد اما به لطف خدا و همدلی و کمک مردم توانستیم جان یک نفر را نجات دهیم.

,

نظری با اشاره به بیماری دیسک کمرش، ادامه می‌دهد: باوجوداینکه توسط پزشک متخصص از حمل کردن اجسام بیش از یک کیلوگرم منع شده‌ام اما به لطف خدا در آن روز اصلاً احساس درد نکردم و پل را به کمک مردم جابه‌جا کردیم.

,

امین نظری؛ناجی دانشجوی اصفهانی

, امین نظری؛ناجی دانشجوی اصفهانی,

وی بیان می‌کند: پس‌ازآن که دختر جوان را از زیر پل بیرون آوردیم به همراه دو نفر دیگر از مردم وی را سوار بر  ماشین کردیم تا به بیمارستان برسانیم اما در نزدیک میدان ناصرخسرو به دلیل حجم سنگین ترافیک راه عبور ماشین بسته شد.

,

این جوان خرم‌آبادی می‌گوید: برای این‌که زودتر به بیمارستان برسیم باوجود درد شدید کمر دختر جوان را بر دوش گذاشتیم و پیاده به بیمارستان رساندیم و در آنجا نیز کادر بیمارستان اقدامات لازم را سریع انجام دادند.

,

نظری ابراز می‌دارد: هیچ انسانی ازلحاظ انسانی دوست ندارد که اتفاقی برای کسی رخ دهد که به مرگ منجر شود در روز حادثه اگر کمک و نوع‌دوستی مردم باغیرت خرم‌آباد نبود شاید شاهد اتفاقات تلخ بیش‌تری می‌شدیم.

,

محمدی دیگر ناجی دختر دانشجوتصریح کرد:به محض ورود به کانال فقط از امام حسین (ع) کمک خواستم که کمک کند تا جان این دختر را نجات دهیم و خدا را شکر با سختی های بسیار این دختر نجات پیدا کرد.

,

سیدعلی محمدی؛ناجی دانشجوی اصفهانی

, سیدعلی محمدی؛ناجی دانشجوی اصفهانی,

وی با ابراز ناراحتی از مرگ خانم مرادوند دانشجوی ایلامی در خرم آباد گفت: متأسفانه خانم فروزان مرادوند در زیر پل  افتاده و به دلیل حجم زیاد آب اصلا دیده نشده بود و ما اصلا اطلاع نداشتیم خانم دیگری در کانال افتاده ،اگر می دانستیم قطعا تمام تلاشمان را برای نجات او هم می کردیم.

,

محمدی و نظری نجات دادن جان این دختر دانشجو را لطف خدا می‌دانند که شامل حالشان شده و معتقد هستند که هیچ دم و بازدمی را اگر خدا نخواهد اتفاق نمی‌افتد.

,

ناجیان دختر دانشجو در رابطه با تلاش مردم شهر برای نجات افرادی که گرفتار سیلاب شده بودند گفتند: وصف غیرت مردم شهرم را همیشه از بزرگان شنیده بودیم اما در روز وقوع سیل آن را به عینه مشاهده کردیم که چطور برای نجات دادن حادثه دیدگان خود را به آب‌وآتش می‌زنند.

,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در اقدامی شایسته با تقدیر از این دوجوان ناجی،گفت: این نوع ایثارگری،شجاعت و دغدغه شما در قبال نجات جان یک انسان قابل تحسین است و بنده به عنوان نماینده یک نهاد ارزشی و انقلابی بر خود لازم دانستم برای عرض تشکر  و قدردانی خدمت شما برسم.

,

وی افزود:شما با اقدام دلسوزانه ،سریع و به موقعتان نه تنها به یک نفر حیات دوباره بخشیدید بلکه به همگان نشان دادید که فرهنگ ایثارگری هنوز در بین جوانان ما زنده و پویاست.

,

تقدیر فرمانده سپاه خرم آباد از ناجیان

, تقدیر فرمانده سپاه خرم آباد از ناجیان,

سرهنگ بازگیر عنوان کرد: در برخی از کشورها این قبل کارها در محدوده اختیارات افراد یک نهاد و سازمان است و شاید مردم در چنین مواردی خیلی وارد عمل نشوند اماهمه دیدیم که در جریان سیل چند روز اخیر نه تنها شما بلکه در دیگرخیابان های سطح شهر مردم به صورت خودجوش مشغول امداد رسانی به آسیب دیدگان بودند.

,

عضو شورای تأمین استان با ابراز تأسف از انتشار فیلم مرتبط با افتادن دختر دانشجو در کانال آب اظهار کرد:متأسفانه با انتشار این فیلم در فضای مجازی به غیرت و مردانگی مردم لرستان توهین شده است؛زیرا واقعیت امر نجات دختردانشجو توسط تلاش بی وقفه و مثال زدنی جوانان در چند قدم پایین تر است.  

,

وی هدف از این گونه تقدیرها را نشان دادن فرهنگ ایثارگری و از خودگذشتگی جوانان غیرتمند لرستانی عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه