اخبار داغ

نتیجه نرمش ذلیلانه مقابل آمریکا؛

اصلا چه چیزی برجام را نقض می‌کند؟

اصلا چه چیزی برجام را نقض می‌کند؟
محمدجواد ظریف نیز روز گذشته با اعلام این‌که «اگر اوباما هم این مصوبه را امضا کند، هیچ اثر اجرایی نخواهد داشت» صراحتا به صحبت‌هایش در 23 خرداد سال جاری در مجلس پیرامون تصویب قانون داماتو پشت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد حامیان برجام کمترین عکس‌العملی نسبت به نقض آشکار برجام از سوی آمریکایی‌ها نشان ندادند و فقط تنی چند از آنها، آن هم جهت حفظ آبرو با ادبیاتی آرام و ملتمسانه از اوباما تقاضا کردند مصوبه داماتو را وتو کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بدتر آنکه برخی حامیان سفت و سخت برجام، با بیان آنکه «هیچ نقضی صورت نگرفته» وارد گود شدند و با توسل به چند قانون و ماده و تبصره‌ی من‌درآوردی نتیجه گرفتند که «نه! هیچ‌گونه نقضی صورت نگرفته و آمریکا هیچ کار خلافی انجام نداده است!» نمونه‌ی بارزش انتشار مطالبی از مصطفی تاج‌زاده (از حامیان پر و پاقرص برجام و از فعالان خرابکار فتنه 88) می‌باشد که طی آن صریحا برخلاف صحبت‌های پیشین ظریف، اعلام کرده که آمریکا هیچ خلافی مرتکب نشده است.

,

محمدجواد ظریف نیز روز گذشته با اعلام این‌که «اگر اوباما هم این مصوبه را امضا کند، هیچ اثر اجرایی نخواهد داشت» صراحتا به صحبت‌هایش در 23 خرداد سال جاری در مجلس پیرامون تصویب قانون داماتو پشت کرد و همان‌طور که شاهد بودید، نه ظریف، نه عراقچی و نه حسن روحانی هیچ‌گونه موضع تهاجمی و طلبکارانه نگرفته‌اند و این واکنش‌های رقیق و بی‌مزه‌ی حامیان برجام نشان می‌دهد که آنها هنوز به آمریکا ایمان دارند!

,

اما سؤالی که مطرح می‌شود آن است که اگر تصویب این تحریم، هیچ‌گونه اثر اجرایی ندارد (با وجود آنکه این تحریم از سال 1996 اعمال شده بود)، و نیز اگر تحریم روادید ایران، تحریم اشخاص ایرانی در نوروز امسال، بلوکه کردن ده‌ها میلیارد دلار اموال و دارایی ایران به خاطر دلایل واهی از جمله دست داشتن ایران در حادثه 11 سپتامبر و انفجار در مقر نیروی دریایی آمریکا در لبنان، تهدید ایران به حمله نظامی، متهم‌کردن ایران به بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم، عدم همکاری در فروش هواپیما به ایران، کشاندن مذاکرات هسته‌ای به عرصه‌ی مقاومت و سوریه و موشکی و حقوق بشری، اعمال فشار بر روی بانک‌های بزرگ اروپایی جهت عدم همکاری با ایران و ده‌ها اقدام دیگری که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، جزء موارد نقض برجام محسوب نمی‌شوند، پس اصلا برای چه چیزهایی مذاکره صورت گرفت؟

,

این چه توافقی است که آنها هر چه بخواهند می‌توانند انجام دهند، اما ما فقط و فقط باید تأسیسات خودمان را با بتن پر کنیم و منتظر چکه‌های بعدی بازگرداندن دارایی‌های‌مان باشیم!؟ این چه فتح‌الفتوحی است که جان کری روز گذشته درباره آن این‌گونه مدعی شد: «حل و فصل مسأله هسته‌ای ایران الگویی است که می‌تواند در لیبی، سوریه، یمن و تمامی کشورهای خاورمیانه به اجرا گذشته شود.»

,

حاصل نرمش ذلیلانه با آمریکا جز این نمی‌تواند باشد. گورباچف‌های ایرانی حاضر نیستند کمی از شدت عشق و علاقه‌ی خود به آمریکایی‌ها بکاهند و حالا قلم به‌دستان آنها در ایران می‌گویند هیچ‌گونه نقض برجامی صورت نگرفته است!

,

البته در این مسیر، فقط دولت‌مردان مقصر نیستند. آن دسته از اصولگرایان مجلس نهم نیز که بدون هیچ‌گونه تحقیق و مطالعه‌ای، برجام را ظرف مدت 20 دقیقه به تصویب رساندند، گناه‌کارند. کسانی که برای بقای سیاسی خود، از اردوگاه انقلاب به اردوگاه اعتدال کوچ کرده و در جایگاه ریاست و هیئت رئیسه‌ی مجلس دست خود را به نشانه‌ی اعلام رضایت از برجام بالا آورده بودند، در کنار ظریف و روحانی، از جمله متهمان ردیف اول این خیانت بزرگ‌اند.

,

آن دسته از سیاست‌مداران، مشاوران عالی، فرماندهان نظامی، مراجع تقلید، اساتید دانشگاه، روزنامه‌نگاران و کارشناسانی که با کم‌بینی و کوته‌نگری، دولت را در مسیر اجرای برجامی که آن همه اقدام علیه ایران را ناقض خود نمی‌داند، تشویق نمودند، متهمان بعدی این ماجرایند.

,

البته بنا به سخن رهبر انقلاب اسلامی، این اتفاق «تجربه‌ای ارزشمند» است که در سینه‌ی نظام جمهوری اسلامی محفوظ و مضبوط خواهد ماند و موجب بیداری و افزایش هوشیاری و ارتقای سطح شناخت مردم از آمریکای بدعهد و مکار خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه