اخبار داغ

استاندار قزوین:

۶۱۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان قزوین تعطیل هستند

۶۱۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان قزوین تعطیل هستند
استاندار قزوین گفت: 615 واحد تعطیل در سطح استان وجود دارد که 31 واحد جزو واحدهای بزرگ صنعتی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، فریدون همتی استاندار قزوین در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: در این دولت یک از راهبردهای جدی ما صادرات است که از ویژگی های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: درون‌زایی و برون نگری با تکیه بر تولیدات داخلی و نگاه به بازارهای جهانی میسر خواهد شد.

,

استاندار بیان کرد: در سال ۹۴ با تمرکز دولت و کمک تولید کنندگان و صادرکنندگان، صادرات غیر نفتی ۱میلیارد دلار از واردات کشور بیشتر بوده است.

,

همتی ابراز کرد: ظرفیت سیستم بانکی و بازارهای تامین منابع مالی ما به قدری نیست که تولیدات را به رشد ۸درصدی برساند لذا باید از تامین منابع و سرمایه گذاری خارجی در کنار سرمایه گذران داخلی استفاده شود.

,

وی تصریح کرد: چشم انداز و دورخیز ما باید به سمت بازارهای جهانی بوده و تولید کنندگان هم برای بین المللی شدن آمادگی پیدا کنند.

,

همتی عنوان کرد: یکی از گام‌های دولت در جهت تعامل گسترده و توام با احترام متقابل با دنیا است و برای نشان دادن ظرفیت کشور در خارج از مرزها و استفاده از فرصت‌های بین الملی به نفع اقتصاد، رفع تحریم ها و مذاکرات هسته ای در اولویت امور بود.

,

وی ادامه داد: هیچکس به اندازه تولید کنندگان و صادرکنندگان آثار توافق هسته ای را به علت کم تر شدن موانع درک نمی‌کند.

,

همتی با بیان اینکه آمریکا دشمن ما است و دولت و مردم چشم به آن ندوخته اند، گفت: با تدبیر، استقلال و عقلانیت می‌توان از مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده عبورکرد.

,

این مسوول گفت: آمریکا با تصویب کنگره و نقض برجام حتما شاهد پاسخ کوبنده مسئولین ما را خواهد بود؛ برجام یکی از اقدامات نظام بوده و نباید به آن نگاه سیاسی داشت و باید منافع و مصالح ملت را در نظر گرفت.

,

استاندار اذعان داشت: راه نجات تولید، کاهش سود بانکی بوده و صادرکنندگان هم باید محصولات قابل رقابت در بازارهای خارجی را تولید کنند.

,

این مسئول اضافه کرد: در این مدت ۱۲هزار شغل در استان قزوین ایجاد شده و در ۸ماهه گذشته به ۷۵۷ واحد تجاری از طریق سیستم بهین یاب و با اعتبارات سفر هیئت دولت تسهیلات ارائه شده است.

,

همتی تصریح کرد: ۶۱۵ واحد تعطیل در سطح استان وجود دارد که ۳۱واحد بزرگ صنعتی بوده که با بررسی‌های صورت گرفته ۱۸۰ واحد می توانند با توجه به بازار فروش ، کیفیت و قیمت محصولات خود به چرخه تولید بازگردند.

,

وی در پایان افزود: حفظ وضع موجود، پایداری و ارتقا تولیدات، بازگشت واحدهای تعطیل شده توسط سرمایه گذاران از برنامه‌های پیاده سازی شده در استان می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه