اخبار داغ

یخ و برف جاده روستاها ی سرعین به لطف خورشید باز می شود

یخ و برف جاده روستاها ی سرعین به لطف خورشید باز می شود
با آغاز فصل سرما و برف ،روستاییان سرعین با مشکل بسته بودن جاده مواجه می شوند که بیشتر مواقع خورشید جور ادارات مربوط را بر دوش می کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه لر،با آغاز فصل سرما و برف روستاییان سرعین با مشکل بسته بودن جاده مواجه می شوند که بیشتر مواقع خورشید جور ادارات مربوط را بر دوش کشیده و یخ های بی توجهی را آب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه لر,

به گفته فرماندار سرعین شهرستان سرعین 18 هزار و 324 نفر جمعیت دارد که با 27 روستا در دامنه سبلان قرار گرفته است که 4 هزار و 440 نفر در شهر و بیش از 13 هزار نفر از جمعیت سرعین در روستاها زندگی می‌کنند.

,

با توجه به این آمار غالب جمعیت شهرستان سرعین روستایی است و البته در مقایسه با دیگر شهرستان های  اطراف همچون نیر و اردبیل این سرعین فقط 27 روستا دارد که می توان با امکانات حداقلی کار برف روبی را در اولین روز های بارش برف به اتمام رساند.

,

بیژن قنبر پور عضو شورای بخش سبلان می گوید :بخش سبلان مظلوم ترین بخش استان است و مردم از وضعیت جاده ها در مواقع بارش برف ناراضی هستند.

,

وی می افزاید :بخش سبلان 12 روستا دارد که اکثر جاده های آن در شرایط برفی مسدود و غیر قابل تردد می شود و مسئولین مربوط بعد از چند روز به فکر بازگشایی می افتند و حتی بیشتر اوقات خورشید جور ادارت مربوط را می کشد.

,

این مسئول می گوید : دستگاه برف روب اخیرا بر روی یک دستگاه وانت نیسان نصب شده اما تاکنون  برای برف روبی وارد جاده نشده است.

,

شب گذشته رییس شورای بخش سبلان نیز طی گفتگویی با خبرنگار ما گفت :جاده روستاهای تازکند و سامانلو غیر قابل تردد است.

,

 اکثر روستا های سرعین  جاده ای  لغزنده و برفی  با توجه به اقلیم سرد کوهستانی دارد  و دیروز نیز  تصادف شدیدی در جاده ارجستان رخ داد که ناشی از یخبندان جاده ها بود.

,

جاده ارجستان   که محور حیاتی تردد مردم در  بخش سبلان است بازگشایی می شود اما متاسفانه کار نمک پاشی گاه به تعویق و گاهی نیز فراموش می شود.

,

دیروز عکس های متعددی از وضعیت جاده روستاهای سرعین به دست ما رسید که در انتهای خبر مشاهده خواهید کرد.

,

 تصاویر زیر به ترتیب مربوط به جاده روستای ورگه سران ،شایق ،ارجستان ،آتشگاه ،شمس آباد،و تنها جاده  آلوارس است که دیروز عصر در حال برف روبی بوده است و اما جاده های سامانلو و تازکند نیز بسته اعلام شده بود.

,

 

,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه