اخبار داغ

فرماندار ساوه خبر داد:

خسارت ۶هزارمیلیارد ریالی کشاورزان ساوجی

خسارت ۶هزارمیلیارد ریالی کشاورزان ساوجی
فرماندار ساوه از خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی به دلیل سرمازدگی به کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: سرمای اخیر موجب شد تا۱۰۰ درصد زراعت و ۹۰ درصد باغات ساوه دچار خسارت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، بیشتر باغات شهرستان ساوه به دلیل سرمای شدید امسال دچار خسارت شدند. در برآورد اولیه از سوی جهادکشاورزی و صندوق بیمه بیش از ۶۰۰ میلیاردتومان به باغات این شهرستان خسارت وارد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر، , نارخبر، ,

به همین منظور جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران استان در شهرستان ساوه امروز با حضور استاندار، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی و اعضا تشکیل شد.

,

بهاروند فرماندار ساوه

, بهاروند فرماندار ساوه,

محمد بهاروند فرماندار ساوه در این جلسه گفت: ۱۰۰ درصد زراعت و ۹۰ درصد باغات ساوه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان به دلیل سرمازدگی خسارت دیده است. همچنین محصول پاییزه کلزا هم نتوانست در این سرما مقاومت کند و دچار سرمازدگی شد.

,

وی با اشاره به هزینه های کف بر کردن درختان سرمازده افزود: بعضی باغداران عملیات کف بر کردن درختان سرمازده را آغاز کرده‌اند ولی بعضی توان مالی کافی را ندارند و امیدوار هستند سرمازدگی شدید نباشد در حالی که کارشناسان سرمازدگی را قطعی اعلام کرده اند و تا ۴ سال آینده از انار در ساوه خبری نیست.

,

بهاروند بیان کرد: در سرمای اوایل آذرماه ساوه سردترین دمای بخش مرکزی منفی ۱۰ درجه، غرق آباد منفی پانزده و نوبران منفی بیست درجه گزارش شد و خسارت قابل توجهی به محصولات باغی و زراعی وارد کرد.

,

وی افزود: سرمازدگی به ۱۱ هزار و ۵۴۲ هکتار از باغات با استعداد ۱۵۵ هزار تُن محصول و  همچنین پانصد هکتار از مزارع با استعداد تولید هزارتُن محصول خسارت وارد کرده است. بالا بودن حجم خسارات به دلیل این بوده که خواب زمستانی شروع نشده بود و از طرفی با پایان یافتن بیمه محصولات دستورالعمل جدید ابلاغ نشده و این شرایط مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

,

فرماندار ساوه اظهار کرد: این سرمای زودرس در ساوه بی‌سابقه بوده که نخوابیدن درختان موجب گستردگی خسارت شد. همچنین انارهای انبار شده هم دچار سرمازدگی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه