اخبار داغ

رئیس حفاظت محیط زیست پارس آباد خبر داد؛

شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز

شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار"هاشم میرزانژاد"امروز در کارگاه آموزشی جوامع محلی تالاب سد مغان در مدارس شهر اصلاندوز گفت:این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی هر چه بهتر دانش آموزان با تالاب ها و اهمیت آن و چگونگی بهره برداری پایدار از آن در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان های شهر اصلاندوز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

وی در مورد اهمیت تالاب سدمیل گفت:این سد با توجه به کم بودن عمق دریاچه و قرار گرفتن آن در بستر رودخانه ارس جزو تالاب های رودخانه ای طبقه بندی  می شود.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد در ادامه افزود:پوشش جنگلی و نیزارهای داخل و کناره تالاب و نیز تولیدات بالای آن و امنیت ناشی از قرار گرفتن در نوار مرزی آنرا به یک زیستگاه و پناهگاه امن برای انواع زیستمندان تبدیل نموده است.فلذا علاوه بر اینکه آب آبیاری بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و صنایع و آب شرب منطقه را تآمین کرده و عامل اصلی رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه است.

,

میرزانژاد خاطر نشان کرد: به لحاظ تنوع گونه ای و امنیت حاکم بر این سیستم آبی ناشی از ممنوعیت تیر اندازی و شکار و صید در حدود مرزی و نقشی که این تالاب از نظر جذب پرندگان ارزشمند مهاجر دارد مقام اول را در بین زیستگاهای آبی استان به خود اختصاص داده است .

,

وی افزود:اداره حفاظت محیط زیست استان و شهرستان پارس آباد با مطالعاتی که بر روی این تالاب انجام داده و اقداماتی که صورت گرفته درصدد ثبت آن در فهرست جهانی تالابها ست(کنواسیون رامسر) که بیش از 90 درصد مراحل کار صورت گرفته و در صورت نهایی شدن کار مراتب اعلام خواهد شد.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت زیستگاهی دارای سطح حفاظتی پناهگاه حیات وحش است و از دیگر زیستمندان تالاب و حاشیه  آن 11 گونه ماهی گرم آبی، 3 گونه دوزیست ، 10گونه پستاندار خشکزی ،یک گونه پستاندار آبزی و 11 گونه خزنده را نام برد.

,

میرزانژاد در پایان گفت:این کارگاهای آموزشی در طول سال به صورت مستمر جهت ارتقائ فرهنگ زیست محیطی جوامع محلی برگرار خواهد شد.

,

در ادامه این کارگاه کلیپی در مورد پرندگان حائز اهمیت و پرندگان نادری چون پلیکان پا خاکستری ، اردک بلوطی ، عروس غاز ، غازپیشانی سفید کوچک ، باکلان کوچک ، قوی گنگ و فریاد کش برای دانش آموزان پخش شد.

,

به گزارش ارس تبار، کارگاه آموزشی جوامع محلی درخصوص تالاب سد میل مغان و جوامع محلی بهره مند از آن در دو نوبت در مدارس مقاطع متوسطه شهر اصلاندوز برگزار شد.

, ارس تبار,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه