اخبار داغ

حجت‌الاسلام پناهیان در آئین بزرگداشت بانوان شهید طریق‌الحسین

شهدای حله قربانی احیای راه اربعین بودند

شهدای حله قربانی احیای راه اربعین بودند
حجت الاسلام پناهیان گفت :این شهدا قربانی های احیای راه اربعین بودند، هیچ وقت اینگونه نیست که راه باعظمتی باز شود، مسئولیت بزرگی به عهده جمعی از مسلمین قرار بگیرد ولی قربانی نداشته باشد. این قربانی دلیلی برای پذیرفته شدن زیارت اربعین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین :حجت الاسلام پناهیان در مراسم بزرگداشت شهدای خواهر طریق الحسین علیه السلام با بیان اینکه آثار شهادت قلب انسان را تکان می دهد و می تواند توجه بسیار عمیق بر روح آدمی ایجاد نماید اظهار کرد: در کنار تاثیراتی که شهادت بر روح و قلب انسان به جای می گذارد، تاثیراتی هم بر اندیشه انسان دارد که متاسفانه گاهی مورد غفلت قرار می گیرد، از این رو شهادت برانگیزاننده اندیشه انسان هم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین ,

۴۲۶۲۲۲۱۴۱_۲۴۳۹۷۳

, ۴۲۶۲۲۲۱۴۱_۲۴۳۹۷۳, ۴۲۶۲۲۲۱۴۱_۲۴۳۹۷۳,


وی شهادت را راهی روشن جهت تعقل دانست و افزود: اگرچه انسان با گریه یک احساس هیجانی را درکنار مزار شهدا تجربه می کند اما این مسئله مدت زمان کوتاهی را به خود اختصاص می دهد در نهایت دلی که پاک و شوریده شد سپس به تعقل می رسد.

,
,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه درباره شهادت به دلیل اینکه احساس برانگیز است شعرهای بسیاری سروده شده است اما متاسفانه در این زمینه کتابها و نوشته های علمی که حقیقت شهادت را تبیین کند کمتر وجود دارد،گفت: مقوله شهادت بیشتر با شاعرانه ها و رنگ آمیزی حماسی تبیین شده که حرفی دراین زمینه نیست باید برای شهادت حماسه سرایی کرد، باید به فریادهای سرشار از عاشقی به معبود و اهل بیت علیهم السلام در قالب شعر و حماسه پرداخته شود اما بعید می دانم درباره شهادت همه اندیشه های درست  مورد توجه قرارگرفته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه شهادت مرگ انسان را زودتر از موعد نمی کند ادامه داد: خداوند بخاطر دعای بنده اش برای شهادت، عمرش را کوتاه نمی کند و یا رزق و روزی اش را کاهش نمی دهد، همچنین کسانی هم که شهید نمی شوند هم زندگی بیشتری نمی کنند.

,

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شهادت را بهترین نوع مرگ دانست و گفت: درباره شهادت باید درست اندیشید. حضرت امام در این رابطه فرمود: شهدا جان خود را بخدا ایثار نمی کنند. ایشان می فرمودند: شهدا امانت خداوند را پس می دهند، در زمانی که مقدر است که عمرش به پایان برسد. امام علی (علیه سلام) در نهج البلاغه می فرماید: «جهاد و شهادت عمر انسان را کاهش نمی دهد، شهادت یک سود بزرگ است، انسان که میخواهد از این دنیا برود چه بهتر که با شهادت باشد».

,

وی با اشاره به چند نمونه از وصیت نامه های شهدای خواهر اربعین افزود: در همین اربعین ده نفر از زائرین در سامرا به شهادت رسیدند اما زائرین در سامرا چند برابر افزایش پیدا کرد و مطمئنا در سال آینده هم تعداد زائرین زن بیشتر خواهد شد. بانوی گرامی که وصیت خود را بگونه ای نوشته که میدانسته شهادت نصیبش می شود و بانوی بزرگوار دیگری که حلالیت گرفتنش باعث تعجب اطرافیانش می شود و می گویند مگر به جبهه می روی؟

,

استاد پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود اجر همسرداری و خانه داری را برای بانوان برابر با جهاد دانسته و گفت: بانوان برای اینکه به درجات عالی برسند نیاز به شهادت و جهاد ندارند، خداوند بین بندگانش تبعیض قرار نمی دهد، یقینا با زحمات خانه داری اجر جهاد و شهادت برای بانوان نوشته خواهد شد.

,

وی شهدای اربعین را دلیل قبولی زیارت اربعین دانست و اضافه کرد: این شهدا قربانی های احیای راه اربعین بودند، هیچ وقت اینگونه نیست که راه باعظمتی باز شود، مسئولیت بزرگی به عهده جمعی از مسلمین قرار بگیرد ولی قربانی نداشته باشد. این قربانی دلیلی برای پذیرفته شدن زیارت اربعین است.

,

حجت‌الاسلام‌ پناهیان در پایان با بیان اینکه سال آینده شاهد حضور گسترده بانوان ایرانی در اربعین خواهیم بود، تصریح کرد: من تا اکنون نمی خواستم برای حضور بانوان در اربعین تبلیغ کنم، حتی یکسال به دلیل خبرهایی درمورد عدم امنیت منطقه گفتم اگر بانوان نیایند بهتر است، ولی خداروشکر دیگر امنیت ها بالا رفته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه