اخبار داغ

مخترع زنجانی:

ایران می تواند قطب طراحی و ساخت خودرو شود

ایران می تواند قطب طراحی و ساخت خودرو شود
یک مخترع زنجانی گفت: بسیاری از طراحان شرکت های طراحی خودرو خارجی ایرانی هستند و اگر امکانات برای طراحان فراهم شود ایران می تواند قطب طراحی و ساخت خودرو شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس مرادی مخترع زنجانی و طراح کامیون آیرودینامیک در گفت و گو با نسیم زنجان با انتقاد از عدم روحیه خود باوری در برخی مسئولان تصریح کرد: با کمال تاسف وجود دلال های بزرگ در صنعت خودرو کشور و عدم خودباوری سبب شده است که ما با وجود محققان و مبتکران در این حوزه شاهد مستعمره شدن شرکت های خودرو سازی توسط شرکت های فرانسوی و دیگر کشورها شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

این مخترع زنجانی افزود: جای بسیار تامل دارد که عده ای در کشور از تولید در داخل واهمه دارند و با هر ترفندی در مقابل این مهم ایستادگی می کنند.

,

مرادی با اشاره به قرارداد هایی که با برخی شرکت های فرانسوی صورت گرفته عنوان داشت: متاسفانه شاهد این امر بودیم که آنان با ما مثل کشورهای مستعمره در طول تاریخ برخورد کردند.

,

وی افزود:  این در حالی است که بسیاری از طراحان شرکت های طراحی خودرو خارجی ایرانی هستند و اگر امکانات برای  طراحان فراهم شود ایران می تواند قطب طراحی و ساخت خودرو شود.

,

طراح کامیون آیرودینامیک خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موانع پیش روی محققان و مبتکران دریافت مالیات است که برای محققان و مبتکران مشکل ساز شده است.

,

وی افزود:  دستگاه های تصمیم گیر در صورت امکان با برداشتن این موانع از پیش روی محققان کمک بزرگی به جامعه علمی کشور و در نهایت کمک به رشد علمی کشور خواهند کرد.

,

مرادی در پایان اظهار داشت: حمایت های سازمان بسیج علمی از مخترعان و مبتکران برای اولین بار به این صورت انجام پذیرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد و با این کمک ها بیشتر شدن سرعت عمل در پرداخت هزینه های مخترعان و مبتکران کمک شایان خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه