اخبار داغ

یادداشت/

سهم مردم از حقوق شهروندی تقریبا هیچ / حقوق نجومی مال خواص حقوق شهروندی مال عوام

سهم مردم از حقوق شهروندی تقریبا هیچ / حقوق نجومی مال خواص حقوق شهروندی مال عوام
در حالی که دغدغه افکار عمومی قبل و پس از انتشار حقوق شهروندی، رعایت حقوق ابتدایی خود از طرف دولت و دولتی ها بود که رونمایی از متن منشور حقوق شهروندی داغ تازه ای بر دل آنها گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان،در حالی که دغدغه افکار عمومی قبل و پس از انتشار حقوق شهروندی، رعایت حقوق ابتدایی خود از طرف دولت و دولتی ها بود که رونمایی از متن منشور حقوق شهروندی داغ تازه ای بر دل آنها گذاشت، زیرا که ابتدایی ترین حقوق آنها زیر پا گذاشته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان,

بررسی حقوقی منشور حقوق شهروندی در ایران نشان از نارکارآمدی این منشور در حال حاضر می دهد.

,

دولت در حالی این منشور را منتشر کرده است که شهروندان زیادی این روزها به خاطر نداری، کارتن خواب شده و برخی  در  گورستان ها شب را به سر می کنند.

,

ضعف منشور حقوق شهروندی در حالی خود را نشان میدهد که در ایران نه دادگاه قانون اساسی وجود دارد و نه دادگاه حقوق شهروندی تا افراد بدانند جایی هست که حرف آنها را بشنود.

,

هنگامی که ضمانت اجرای این منشور وجود نداشته باشد، بزرگترین ظلم به حقوق و مردم کشور صورت می پذیرد زیرا که بود و نبود این حقوق هیچ تاثیری برای رفاه مردم نداشته و ندارد و دستاورد مردم از حقوق شهروندی تقریبا هیچ است.

,

اگر چه در منشور نقاط مثبت خوبی مانند محیط زیست، حقوق معلولان و غیره دیده شده ولی کاستی های فراوان محتوایی دارد.

,

در حال حاضر آسیب و کاستی اصلی منشور حقوق شهروندی این است که بود و نبود آن تاثیر چندانی در زندگی مردم ندارد و وجود خود منشور تقریبا هیچ است.

,

حقوق شهروندی

, حقوق شهروندی,

 دامن زدن روحانی به حقوق شهروندی و مسائل حاشیه ای در حالی رقم می خورد که دولت در خصوص نجومی بگیران تا الان سکوت کرده و یا با توجیه و .... این کار را در برخی موراد قانونی دانسته و برخی دزدان دولتی را ذخیره نظام معرفی می کنند.

,

این روزها دولت به جای رسیدگی به حقوق مردم، پای در عرصه های سیاسی دیگری گذاشته و عوض کار کردن برای معیشت مردم، در صدد این است که با اظهار نظر در همه مسائل برا انتخابات آتی از هر قشری بتواند رای جمع آوری کند.

,

عمل نکردن دولت به وعده های ابتدایی خود در حذف نکردن یارانه بگیران در جهت کسب رای و عدم برخورد با نجومی بگیران و ذخیره های نظام نمود پیدا می کند.

,

جای تعجب است که دولتی که خود حقوق شهروندان را رعایت نمی کند چگونه در صدد این است که حقوق مردم را زنده کند.

,

حقوق شهروندی

, حقوق شهروندی,

ما هم خواستار رسیدگی سریع به پرونده #برجام_آفرینان و #ذخیره_های_نظام و #مدیران_نجومی دولت تدبیر قبل از انتخابات 96 هستیم تا حرف حرف رئیس جمهور عملی شود.

,

علی اکبری

,

 انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه