اخبار داغ

چوب بی تدبیری بر پیکر اثر تاریخی دوران پس از صدر اسلام؛

مرگ تدریجی قلعه باستانی میش پدام رودبار+تصاویر

مرگ تدریجی قلعه باستانی میش پدام رودبار+تصاویر
قلعه میش پدام رودبار جنوب، یکی از آثار تاریخی دوران پس ازاسلام است که این روزها حال خوشی ندارد و در سایه ی بی توجهی زخم بی تدبیری تن این اثر ملی را پاره پاره کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"، وجود بناهای تاریخی در یک شهر یا روستا حکم یک شناسنامه را برای آن منطقه دارد و سابقه تمدنی آن به حساب می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

یکی از میراث کهن درشهرستان رودبارجنوب، قلعه تاریخی میش پدام رودبارجنوب است که در ۷ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان درروستای  میش پدام واقع شده است.

,

شهرستان رودبار جنوب به دلیل قرار گرفتن در مسیر هلیل رود آثار باستانی و تاریخی زیادی دارد که عبارتند از:  قلعه میش پدام، یاراحمدی که قدمت چندین هزار ساله دارندو قدمت این آثار تاریخی برابر با تمدن هلیل است.

, رودبار جنوب به دلیل قرار گرفتن در مسیر هلیل رود آثار باستانی و تاریخی زیادی دارد که عبارتند از:  قلعه میش پدام، یاراحمدی که قدمت چندین هزار ساله دارندو قدمت این آثار تاریخی برابر با تمدن هلیل است.,

درد امروز ما این است که گوش‌ها کر و زبان‌ها به ثناگویی باز شده است،حال هر چه گزارشات توصیفی غراتر باشد، بیشتر تو را می‌نوازند اما آنقدر می‌نویسم تا گوشی شنوا بیابم که درد را بشناسد و بداند دردهایی که امروز با آنها در رودبار جنوب دست‌به گریبان هستیم، به‌دلیل سهل‌انگاری و سوءمدیریت‌هاست.

,

, ,

این قلعه تاریخی بیش از همه ی آثار دیگر زخمی و رنجور از حضور گورکن ها است که بر اثر حفاریهای غیرمجاز و شبانه در سالیان گذشته پاره پاره شده است و بخش باقی مانده آن بر اثر بارندگی های سال گذشته در حال نابودی است.

,

, ,

اگر  تدبیری برای جلوگیری از تخریب این‌گونه مکان‌ها نشود، آیندگان و نسل‌های بعدی چگونه از هویت و اصالت گذشتگان خود، آگاه شوند؟!

,

قلعه میش پدام اثر تاریخی از دوران پس از اسلام

, قلعه میش پدام اثر تاریخی از دوران پس از اسلام,

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اعلام اینکه قلعه میش پدام مربوط به هزاره اول دوران‌های تاریخی پس از اسلام است گفت: این قلعه  در شهرستان رودبار جنوب ، روستای میش پدام واقع شده است .

,

روحی افزود: این اثر در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

این قلعه تاریخی در نوع خود دیدنی وجالب توجه است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه