اخبار داغ

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان:

راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه در گرگان

راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه در گرگان
رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان از راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه واقع در گرگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "علی موسی خانی" رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در خصوص این خبر به خبرنگار ما گفت: با عقد قرارداد مشارکت فی مابین سازمان جهاد کشاورزی استان و بخش خصوصی، عملیات سرویس و تجهیز این مجموعه برای راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه در شهر گرگان در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی در پاسخ به این سوال که این کارخانه چه زمانی به بهره برداری میرسد، افزود: با عنایت خداوند متعال، بزودی شاهد راه اندازی این کارخانه خواهیم بود.

,

"موسی خانی" در ادامه تصریح کرد: از آن جایی که بذر پنبه کرک زدایی شده سبب کاهش میزان بذر مصرفی و پایین آمدن هزینه های تولید می شود، استفاده کردن از این نوع بذر در دستور کار قرار داده شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان قابلیت ضدعفونی بذور کرک زدایی شده و امکان کشت مستقیم را از دیگر مزایای بهره گیری از بذر پنبه کرک زدایی شده (دلینته) برشمرد و بیان داشت: با این نوع بذور بیماریهای قارچی نیز کاهش خواهند یافت.

,
,
,

لازم به ذکر است، استان گلستان به عنوان قطب تولید پنبه در کشور محسوب میگردد و مردم نیز، این استان را مهد طلای سفید میدانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه