اخبار داغ

بزرگترین موکب اسکان زائران اربعین توسط مهدیشهرها برپا شود

بزرگترین موکب اسکان زائران اربعین توسط مهدیشهرها برپا شود
امام جمعه مهدیشهر خواستار برپایی بزرگترین موکب اسکان زائران در کربلا توسط مهدیشهری ها در اربعین سال آینده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، حجت الاسلام محمد بارانی در آیین تجلیل از عوامل و دست اندرکاران ستاد هماهنگی مراسم اربعین شهرستان مهدیشهر که با حضور ارگی فرماندار مهدیشهر برگزار شد، اظهار کرد: اربعین بزرگترین رویداد تاریخی جهان است و بزرگترین سفره پذیرایی جهان نیز در ایام اربعین در کربلا پهن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: در این رویداد بزرگ همه سهیم بودند چه آنهایی که کمک کردند و چه آنهایی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند اما آنهایی که وسیله پذیرایی را فراهم کردند بزرگترین سهم را دارند چرا که هم زائر بودند و هم از زائران پذیرایی می کردند.

,

امام جمعه مهدیشهر با تقدیر از دست اندرکاران برپایی موکب امام زمان(عج) و موکب پخت نان مردم مهدیشهر در کربلا، بیان کرد: در موکب مردم مهدیشهر در کربلا با مواد غذایی درجه یک بهترین غذا پخت و از زائران پذیرایی شد.

,

بارانی با بیان اینکه این حرکت شما در تاریخ ماندگار شد، افزود: به گفته حلوائی رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان سمنان بهترین غذایی که مردم برای آن صف می کشیدند غذای موکب مهدیشهر بود.

,

وی اظهار کرد: در فرصت کم و زمان کوتاهی که برای برپایی موکب پخت غذا در کربلا تصمیم گیری شد، برای موکب پخت نان سنتی مهدیشهری در کربلا نیز برنامه ریزی شد که کار بسیار ارزنده ای بود و جز با همت والای مردم مهدیشهر میسر نمیشد.

,

امام جمعه مهدیشهر خواستار دائمی شدن ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر شد و اضافه کرد: از هم اکنون باید برنامه ریزی شود و بزرگترین موکب اسکان زائران اربعین توسط  مهدیشهری ها در کربلا برپا شود و این با کمک خیرین مهدیشهری امکان پذیر است.

,

فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی اربعین شهرستان مهدیشهر نیز در این مراسم گفت: مشارکت مردم شهرستان مهدیشهر در برپایی موکب پخت نان و توزیع غذا در ایام اربعین در کربلا بازهم اولین دیگری را برای شهرستان رقم زد و باعث شد در استان بدرخشیم.

,

حسن ارگی بیان کرد: شهرستان مهدیشهر با افتخار موکب های خود را در ایام اربعین در کربلا دایر کرد و قطعا نیت های خیرخواهانه دست اندرکاران این موکب ها چراغ راهی برای دیگران خواهد شد.

,

وی با اشاره به همگرایی مسئولین و امام جمعه مهدیشهر در مشارکت های مردمی برای برپایی این موکب ها ، اظهار کرد: این مشارکت ها به این محدود نمی شود و مردم مهدیشهر با روحیه انقلابی و همدلی ای که دارند در آینده نیز همچنان مشارکت در امور خواهند داشت.

,

وی این مشارکت ها را موجب توسعه پایدار در شهرستان دانست و ادامه داد: بخشی از توسعه پایدار امور فرهنگی است و چه زیباتر از نشر معارف دینی و فرهنگی که مردم مشارکت دارند و نمونه بارز آن نیز در عزاداری دو ماه محرم و صفر مهدیشهری ها تجلی دارد.

,

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی هر ساله باید بیش از پیش در شهرستان بدرخشد، افزود: با مشارکت مردمی هر سه شهر مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین سال بعد باید فعالیت ستاد اربعین و برپایی موکب در کربلا بزرگتر و بیشتر باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه