اخبار داغ

فرماندار اهر:

چرا بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در آستانه تبریز ۲۰۱۸ مرمت نمی شود

چرا بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در آستانه تبریز ۲۰۱۸ مرمت نمی شود
فرماندار شهرستان اهر گفت: راه‌اندازی موزه ادب و عرفان و مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در جذب گردشگران تبریز 2018 از خواسته‌های مهم مردم و مسئولان بوده درحالی‌که این بقعه و موزه همچون نگینی درخشان در تبریز 2018 خواهد درخشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال، سید محمد عابدی در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اهر، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی هر استان و شهرستان تنها وظیفه سازمان و ادارات کل و جزء میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست، لازم است همه اقشار مردم جامعه ایران به وظیفه خود جهت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی واقف باشند و خوشبختانه این احساس و درک در مردم ما وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد سودجو با قاچاق آثار تاریخی کشور که شاید ده‌ها و صدها قرن قدمت دارد به خارج از کشور ضربه سختی بر میراث فرهنگی و تاریخی ایران وارد کرده‌اند، افزود: متأسفانه برخی از آثار تاریخی کشورمان در موزه‌های سایر کشورها به نمایش گذاشته می‌شود که این اقدام نشان‌گر ایجاد تاریخ در کشورهای نظام سلطه است.

,

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که انجمن میراث فرهنگی شهرستان‌ها و استان‌ها از خارج کردن غیرقانونی میراث فرهنگی و تاریخی جلوگیری می‌کند، ادامه داد: شهرستان اهر به لحاظ داشته‌های تاریخی و اشخاص صاحب‌نام ازجمله شهرهای تاریخی کشور بوده که در طول تاریخ مورد توجه پادشاهان و سایر ممالک قرار گرفته است.

,

عابدی اضافه کرد: بایستی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های جوان و تمامی اقشار جامعه را نسبت به حفظ آثار تاریخی و فرهنگی حساس کنیم.

,

وی با انتقاد از تعطیلی موزه ادب و عرفان بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، بیان داشت: در رابطه با بازگشایی موزه ادب و عرفان شهرستان اهر از طریق مسئولان ذی‌ربط اقدام کرده‌ایم و تاکنون متأسفانه اقدام قابل‌توجهی در این زمینه انجام‌نشده و موزه ادب و عرفان به دلیل شکافی که در گنبد اصلی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری بر اثر زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران ایجاد شده تعطیل شده است.

,

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: مردم شهرستان اهر به دلیل پیگیری‌های متعددی که در ارتباط با بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر انجام داده‌اند دیگر از بازگشایی این موزه ناامید شده‌اند و به لحاظ این‌که موزه اهر تنها موزه ادب و عرفان کشور محسوب می‌شود راه‌اندازی مجدد آن برای شهر تاریخی اهر ضروری است.

,

عابدی بر لزوم راه‌اندازی مجدد موزه ادب و عرفان بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری مورد تأکید بسیار قرار داده و افزود: ما با پشتیبانی مردم شهر اهر بر راه‌اندازی مجدد موزه ادب و عرفان بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تأکید اکید داریم درحالی‌که مهم‌ترین داشته تاریخی‌مان به لحاظ معنوی و اجتماعی تأثیر بسیار زیادی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر برای میزبانی از گردشگران پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ (تبریز) آماده می‌کند، تأکید کرد: راه‌اندازی موزه ادب و عرفان و مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در جذب گردشگران تبریز ۲۰۱۸ از خواسته‌های مهم مردم و مسئولان بوده درحالی‌که این بقعه و موزه همچون نگینی در تبریز ۲۰۱۸ خواهد درخشید.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه