اخبار داغ

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی اعلام کرد:

مهلت ثبت مطالبات شهرداری ها در سماد، تا پایان هفته جاری/ تایید۸۰ درصد از مطالبات شهرداری شیروان

مهلت ثبت مطالبات شهرداری ها در سماد، تا پایان هفته جاری/ تایید۸۰ درصد از مطالبات شهرداری شیروان
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با اعلام اینکه تسویه مطالبات شهرداری ها از ادارات دولتی باید از طریق ثبت مطالبات در سامانه سماد انجام شود، گفت: شهرداری های استان برای ثبت مطالبات خود از ادارات دولتی در سامانه سماد و دریافت آنها تا پایان هفته جاری مهلت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد شاکری، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی  اظهار کرد: دولت در راستای تسویه مطالبات  شهرداری های کشور از ادارات دولتی، سامانه سماد را فعال کرد تا شهرداری های کشور مبلغ مطالبات خود را از ادارات دولتی همچنین ادارات دولتی نیز مبلغ بدهی های خود را به شهرداری ها در این سامانه ثبت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

شاکری افزود: دولت در سال جاری مقرر کرد که یک سوم از مطالبات ثبت شده شهرداری ها در این سامانه یاد شده را از طریق اسناد خزانه همچنین نقدی تسویه خواهد کرد.

,


وی در ادامه با اعلام اینکه 16 ماه قبل به تمامی شهرداری های کشور اعلام شده بود که تمامی مطالبات خود را از ادارات دولتی ثبت کنند، عنوان کرد: طی این مدت فقط برخی از شهرداری های استان به ثبت مطالبات خود از ادارات اقدام کرده اند.

,
,


به گفته وی، تاکنون بیش از 90 میلیارد تومان مطالبه شهرداری های استان در این سامانه ثبت شده است که آخرین مهلت برای شهرداری ها به منظور ثبت مطالبات شان در این سامانه تا پایان هفته جاری است.

,
,


در عین حال، شاکری در بخشی دیگر از سخن خود درباره تسویه مطالبات شهرداری ها از ادارات دولتی، به راستی آزمایی این مطالبات ثبت شده در سامانه سماد اشاره کرد.

,
,


وی گفت: استانداری برای راستی آزمایی مطالبات شهرداری های استان از ادارات دولتی، فرمتی را برای همه شهرداری های استان ارسال کرده است تا آنان فرمت را تنظیم کنند و به تایید ادارات بدهکار برسانند.

,
,


وی در ادامه اظهار کرد: استانداری با دریافت این صورت جلسه های تنظیم شده شهرداری با ادارات و آنچه که در سامانه سماد ثبت شده است نسبت به راستی آزمایی این مطالبات بر اساس دو شاخص آرای کمیسیون ماده 100 و آرای قطعی شده اقدام خواهد کرد.

,
,


مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه از 90 میلیارد تومان مطالبه ثبت شده شهرداری های استان در سامانه سماد 50 میلیارد تومان مطالبه از سوی شهرداری بجنورد و 17 میلیارد تومان از سوی شهرداری شیروان در سامانه ثبت شده اند، عنوان کرد: استانداری با راستی آزمایی مطالبات شهرداری شیروان اعلام کرد که 80 درصد از مطالبه این شهرداری تایید شده است که باید تسویه شود.

,
,


وی همچنین افزود: بخشی از مطالبات شهرداری بجنورد نیز راستی آزمایی شده  و مابقی در حال انجام است.

,
,


شاکری درباره نحوه تسویه این مطالبات نیز عنوان کرد: دولت در سال جاری سهم تسویه این مطالبات بر اساس آنچه تاکنون در سامانه سماد ثبت شده است را 22 میلیارد تومان اعلام کرد که مطالبات تایید شده به دو صورت نقدی و اسناد خزانه با شهرداری های استان تسویه خواهند شد.

,
,


مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: درصورتیکه تمامی شهرداری های استان تا پایان هفته جاری مطالبات خود را در این سامانه ثبت کنند، امکان دارد که مبلغ سهم تسویه شهرداری های استان افزایش یابد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه