اخبار داغ

انتقاد شدید امام جمعه الشتر از وضعیت حجاب؛

فرهنگ بدحجابی در حال سرایت کردن به شهرهای کوچک است/متولیان فرهنگی کجای کار هستند

فرهنگ بدحجابی در حال سرایت کردن به شهرهای کوچک است/متولیان فرهنگی کجای کار هستند
امام جمعه الشتر غفلت متولیان فرهنگی را عامل افزایش معضلات اجتماعی همچون بی‌حجابی عنوان و بیان داشت: متولیان فرهنگی، کجای کار هستند؟ متأسفانه باید گفت که گرفتار شدن مدیران در روزمرگی باعث شده تا به مطالبات جامعه پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت یازدهمین اختر امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: آن امام همام در مدت زمان حیات طیبه خویش علی‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای دستگاه جور آن زمان، از هدایت و مدیریت جامعه اسلامی غافل نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) با توجه به اعلام امامت آخرینِ ائمه معصوم(ع)، حضرت ولی عصر(عج)، در تنگناهای بیشتری قرار داشتند لذا در این زمان، گروه‌های منحرف بسیاری شکل گرفت و منحرفان، اشکال گوناگون و خلاف واقعی از دین را ارائه می‌دادند اما امام حسن عسکری(ع) با روشنگری و با نوشتن نامه به خواص آن دوران تلاش کردند تا ریسمان محکم جامعه اسلامی و حلقه اصلی دین گم نشود.

,

امام جمعه الشتر، نعمت ولایت فقیه در عصر غیبت را یکی از بزرگترین نعمات الهی برشمرد و تصریح کرد: وجود ولی فقیه در عصر غیبت، تنها تکیه‌گاهی است که می‌توان به آن توسل جست تا راه دین و اسلام ناب گم نشود و جامعه دچار انحراف نگردد.

,

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در رسانه‌های متعدد و گوناگون برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی، گفت: امروز در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و با حمایت مستقیم دشمنان اسلام تلاش می‌شود تا به اسم اسلام و پیامبر اسلام(ص)، اذهان عمومی امت اسلامی را منحرف سازند تا بدین وسیله در بدنه جامعه اسلامی، شکاف و تفرقه بیاندازند.

,

حجت‌الاسلام موسوی هدف استکبار جهانی از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی را تأمین منافع مستکبرین دانست و ابراز داشت: هدف اصلی جبهه کفر و نفاق از تفرقه، تأمین منافع استکبار است لذا همگان بایستی در برابر توطئه دشمنان هوشیار باشند.

,

وی رمز موفقیت و پیشرفت جامعه را تبعیت محض از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان ساخت: هر خطی که در نقطه مقابل ولایت فقیه قرار بگیرد، انحراف است.

,

خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به دیدار نخبگان بسیجی دانشگاه صنعتی شریف با رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر لزوم شکرگزاری نعمت نخبگی تأکید کردند.

,

وی ادامه داد: نعمت شکرگزاری که رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر آن تأکید داشتند، شکرگزاری عملی به معنای شناخت فرصت‌ها و استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود جامعه در راستای پیشرفت کشور است.

,

امام جمعه الشتر با بیان اینکه در نظام اسلامی، دو ظرفیت اساسی وجود دارد، اضافه کرد: این دو ظرفیت، یکی امت و دومی، امام امت است.

,

وی افزود: امت و امام امت، هر دو به هم وابسته‌اند و اگر امت، امامش را تنها بگذارد، همه ظرفیت‌ها از دست خواهند رفت.

,

وی با بیان اینکه شکوفایی استعداد‌ها در سایه امنیت جامعه شکل می‌گیرد، تأکید کرد: امنیت امروز جامعه اسلامی به یمن وجود امام امت می‌باشد و این موضوعی روشن است، چرا که در دنیای امروز که ناامنی‌ها همه جا را فرا گرفته اما در ایران اسلامی امنیت کامل برقرار است و این امر میسر نمی‌شد مگر در سایه وجود ولایت فقیه.

,

خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: مسأله حجاب و عفاف، مربوط به دوران کنونی نمی‌شود بلکه در همه ادوار تاریخ، مردم نسبت به حجاب حساسیت داشته‌اند.

,

وی افزود: استکبار جهانی و شیاطین در طول تاریخ، منافع خود را در سایه سرگرم کردن مردم به شهوات دنیوی و حیوانی دانسته و می‌دانند تا بدین وسیله بتوانند ملت‌ها را به استثمار بکشند و به اهداف شیطانی خود برسند.

,

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در دوران پهلوی برای زدودن عفت در جامعه دست به کشف حجاب زدند تا با سرگرم کردن مردم به شهوات، منافع شیطانی خود را تأمین کنند اما با هوشیاری مردم و ایستادگی آنان و با تبعیت از مراجع عظام تقلید توانستند نقشه شوم دشمنان دین را نقش بر آب نمایند.

,

وی با انتقاد شدید از وضعیت حجاب در و عفاف در کلان‌شهرها، گفت: متأسفانه فرهنگ بدحجابی به شهرهای کوچک نیز در حال سرایت کردن است.

,

امام جمعه الشتر غفلت متولیان فرهنگی را عامل افزایش معضلات اجتماعی همچون بی‌حجابی عنوان و بیان داشت: متولیان فرهنگی، کجای کار هستند؟ متأسفانه باید گفت که گرفتار شدن مدیران در روزمرگی باعث شده تا به مطالبات جامعه پرداخته شود.

,

وی با انتقاد از کمبود لباس و پوشاک مناسب با فرهنگ اسلامی در سطح بازار، خاطرنشان ساخت: در بازار اسلامی، پوشش مناسب اسلامی تهیه نمی‌شود لذا باید خانواده‌ها، خودشان به فکر حفظ حجاب و عفاف باشند.

,

خطیب جمعه الشتر با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما، گفت: گاهی برخی برنامه‌های صدا و سیما، خود ترویج کننده بدحجابی در جامعه می‌شود.

,

وی در پایان ابراز داشت: متأسفانه در موضوع حجاب، سیاست تساهل و تسامح دامنگیر شده که این امر، قابل تأمل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه