اخبار داغ

انتقاد امام جمعه دورود از بگومگوهای روسای دو قوه/از پیشگاه شهدا و ملت خجالت بکشید

انتقاد امام جمعه دورود از بگومگوهای روسای دو قوه/از پیشگاه شهدا و ملت خجالت بکشید
خطیب نماز جمعه دورود در واکنش به منازعات رئیس دو قوه گفت: باید از پیشگاه این شهدا و ملت خجالت بکشید که چنین فضایی را به جای رفع و دفع مشکلات بوجود آورده اید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب گهر؛ حجت الاسلام حقیان امام جمعه دورود به نزاعی که بین رئیس جمهور و رئیس قوه قضایه بوجود امده و تبدیل به طعنه و کنایه و سخنرانی علیه یکدیگر شده است اشاره کرد و گفت: اینکه امروز در خطبه های نماز جمعه تذکراتی به این مسئولین داده می شود از باب تکلیفی است که همه ی ما بر عهده داریم چرا که امروزه شاهد تداوم این منازعات لفظی که در رسانه ها هستیم که این امر باعث شده ما به این رسالت خود در خطبه ها عمل کنیم و حاکمان اسلامی را نصیحت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب گهر,

امام جمعه دورود با اشاره به تبعات منفی این منازعات بین روسای دو قوه گفت: تداوم این منازعات تبعات بسیار منفی دارد که این 2 مسئول گویا چشم و گوششان کر شده و نمی توانند این تبعات را ببینند.

,

اثرات منفی بگومگوهای روسای دو قوه

,

*مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین می شوند

,

خیلی از مردم مسئولین را به عنوان نظام جمهوری اسلامی می بینند و این باعث ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی مشود که یک ظلمی بزرگ و گناه نابخشودنی است.

,

* بدبینی نسبت به روحانیت

,

شما روحانی هستید و در لباس دین یک رسالت حکومتی پیدا کرده اید، پس باید اخلاق محور باشید و اینکه خودتان پایبند به اخلاق نباشید ظلم به مردم است.

,

*فراهم کردن فضا برای سوء استفاده دشمنان نظام

,

یک فضا و دریای ازادی برای دشمنان نظام چه در خارج و چه داخل از کشور ایجاد شده و دشمنان در حال استفاده از این فرصت هستند و به اهداف شوم خود می رسند، این نزاع ها باعث می شود دشمن جرات پیدا می کند که وارد حریم این کشور شود و شما باید اینها را ببینید و نباید فضایی ایجاد کنید که دشمنان علیه این مردم و حکومت سوء استفاده کنند.

,

*فرصت خدمت به مردم از دست می رود

,

همه ی ما ارزو می کنیم که در طول حیات یک فرصت خدمت پیدا کنیم که شما با اعتماد مردم و اعتماد رهبر انقلاب به این ارزو رسیدید که به مردم خدمت کنید ولی با این اختلاف ها در حال از دست دادن این فرصت هستید. ما فرصت های زیادی داشته ایم که سوخته است و شما نباید جز کسانی باشید که فرصت ها را ناجوانمردانه بسوزانید.

,

*فرصت سیاست گذاری و تصمیم گیری را از دست می دهید

,

یک وظیفه سیاست گذاری و تصمیم گیری دارید و یک وظیفه اولویت بندی مسائل و مشکلات کشور؛ این فرصت ها را مفت و مجانی از دست می دهید و اینها اثرات نامطلوبی است.

,

 نماز جمعه دورود

, نماز جمعه دورود,

خطیب نماز جمعه دورود با بیان اینکه مسئولین از این تبعات منفی نزاع ها غافل هستند اظهار داشت: چند ماهی است که این مسئولین از این موضوع غفلت می کنند، تا کی باید رهبری نظام به خاطر ندانم کاری شما ها هزینه بدهد؟ تا کی باید به دروازه خودی گل بزنیم و رهبری از ما دفاع کند؟ باید از پیشگاه این شهدا و ملت خجالت بکشیم که چنین فضایی را به جای رفع و دفع مشکلات بوجود آورده ایم.

,

وی در ادامه عنوان کرد: این نزاع در حال گسترش در بین مردم است و از آنجایی که ما در آستانه 2 انتخابات بزرگ هستیم، نباید به این شکل عمل کنیم که موجب سوء استفاده دشمن از فضا و برهم خوردن وحدت مردم شویم.

,

امام جمعه دورود خطاب به رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه گفت: نصیحت ما به شما این است که خودتان پایان دهید چرا که شما به جای اینکه نشست های سران قوه را در دائما برگزار کنید و صحبت ها را در این نشست ها انجام دهید، آنها را به مجامع عمومی و تریبون ها کشانده اید که باعث ملتهب کردن افکار عمومی شده اید که این امر یک دغدغه به مشکلات مردم و مسئولین اضافه کرده است.

,

حقیان در ادامه بیان داشت: شما تحصیلات دینی دارید و به ایات و روایات آگاه هستید و خوب میدانید که خداوند در خصوص تفرقه و منازعات در قران می فرماید: اگر با هم نزاع و اختلاف پیدا کردید؛ شوکت و قدرت و عظمت خود را از دست می دهید.

,

وی تصریح کرد: در ایام ریاست جمهوری امریکا هر کدام فرصتی پیدا می کردید کاندیدهای امریکا را نصیحت می کردید به اخلاق مداری ولی اکنون خود خلاف آن عمل می کنید.

,

امام جمعه دورود در پایان تاکید کرد: مردم ما چنین روحیات و اخلاقی را به هیچ وجه از هیچ مسئولی در این نظام نمی پذیرند و نخواهند پذیرفت.

,

پس از بیان این جمله تکبیر نمازگزاران در مصلی طنین انداز شد و مهر تاییدی شد بر سخنان امام جمعه شهرستان مبنی بر مورد تایید نبودن بگومگوهای روسای دو قوه در جمهوری اسلامی ایران.

,

 

,

ابراهیم پولادوندی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه