اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خبر داد:

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه داروسازی خاص کشور با حمایت آستان قدس رضوی

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه داروسازی خاص کشور با حمایت آستان قدس رضوی
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکی از بزرگترین کارخانه داروسازی خاص کشور ( تولید فاکتور هشتم خون با روش نوترکیب ) با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی آستان قدس رضوی با حضور مسولین کشور به بهره برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در دیدار با رئیس پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان این مجموعه توانسته در تبدیل دانش به محصول و خلق ثروت ورفع نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی استان و کشور در صنایع مختلف گام های مهم و موثری بردارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

‎وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان در صنایع برق ، نفت ، گاز ، پتروشیمی و … خاطرنشان کرد : یکی از بزرگترین کارخانه داروسازی خاص کشور ( تولید فاکتور هشتم خون با روش نوترکیب ) با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی با حضور مسولین کشور به بهره برداری خواهد رسید.

,

‎رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد : خوشبختانه طرح های فناورانه شرکت های دانش بنیان این مجموعه توانسته است همکاری هایی را با پالایشگاه های کشور ، وزارت خانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی داشته باشد .

,

‎دکتر سید حسن علم الهدایی با بیان اینکه یکی از معضلات کشور بحث آلودگی های زیست محیطی است خاطر نشان کرد : آلودگی هوای کشور علی الخصوص در کلان شهرها میلیاردها دلار به دولت تحمیل می کند که این مهم باید مورد توجه مسولین قرار گیرد که می شود با جایگزین کردن خوردروها و موتور سیکلت های هیبریدی درصد قابل توجهی از این آلایندگی ها را کاهش داد .

,

‎در ادامه مهندس اکبر امینی معاون فناوری و نوآوری پارک خراسان گفت : تکمیل زنجیره فعالیت های توسعه فناوری یکی از رسالت های اصلی پارک های علم و فناوری کشور است .

,

‎وی همچنین کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور ، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی ، کمک به جذب دانش فنی وسرمایه های داخلی و بین والمللی و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط را از جمله اهداف پارک علم و فناوری خراسان برشمرد .

,

‎مهندس امینی اضافه کرد : در حال حاضر۲۳۵ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان مستقر هستند که تسهیلات پرداختی دو سال اخیر به این شرکت ها ۱۵۰۰ میلیارد ریال می باشد .

,

‎معاون فناوری و نوآوری پارک خراسان در پایان اظهار داشت : طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) ، پروژه پژوهشی طراحی و ساخت کمپرسور هوای ابزار دقیق و پروژه تدوین دانش فنی و مهندسی معکوس قطعات مکانیکی قطار شهری مشهد از جمله فعالیت ها و همکاری های اخیر این مجموعه با سایر دستگاه ها می باشد .

,

کفتنی است در این دیدار دکتر محمدصادق قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو ، مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت برق خراسان و هیات همراه از آخرین دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان ازجمله تست اولیه موتور سیکلت هیبریدی بازدید کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه